Nostalgiska barnprogram
Den minns jag !!
Visst är det dom röda och vita som slåss för att en unge skurit sig på fingret?
och det skickas signaler från hjärnan till ryggmärgen vidare ut till fötterna och så vidare och så vidare?
Den minns jag !!
Visst är det dom röda och vita som slåss för att en unge skurit sig på fingret?
och det skickas signaler från hjärnan till ryggmärgen vidare ut till fötterna och så vidare och så vidare?
Ja hupparna å fragglarna.. Och Fragglarna har ju sån underfundig humor!!
Som när de inte har något vatten och dom där rörslagarna kommer =)
Septbebis:
Clownen manne var teckenspråkslärare på min skola!! Just for the info :)
är det nån här som har rainbow bright? Den filmen är ju fantastisk!
jag kom ihåg ville å valle å viktor men bara det vi hade på kasett.
cotterpin:
Är du säker?
Vi har alla svenska fraggelavsnitten på VHS! Visserligen köpte vi det medan fragglarna var "inne".... men i alla fall! De är ju KULT!
Ammi:
Du måste ju va yngre än mig! Disneyklubben tyckte jag att jag var stor när det gick =)
Jag är 20.
cotterpin:
Va synd! Jag undrar hur många av avsnitten vi har. Vi har i alla fall en hel köpt vhs-serie som gått arv från syskon till syskon till syskonbarn osv =) Synd att vhs är på utdöende då hamnar dom där filmerna på hyllan.
ammi:
Jajjamen, alice bah, eva röse och han den där anders, tror jag han heter, som var "fienden" i "bröderna fluff" senare...
Alla som var med i disneyklubben fick en ganska hyffsad karriär tror jag. Hur som helst så minns jag det som att jag var "stor" när disneyklubben gick =)
yiskah:
kapten zoom måste ha gått mer än en gång, för visst minns jag kapten zoom! Pinsamt nog tyckte jag han var en riktig hunk. Usch jag hade hemsk smak när jag var liten. Helst skulle det vara håriga gamla gubbar :( eller martin timell.
Maiya:
Har man missat Björnes, och bor i Sverige och har en TV-apparat, då undrar jag hur tusan man bärt sig åt!! =) Tror inte det är din brors förtjänst att du vet vem han är. Björnes är ju större än störst i barnprogramsväg. Här i sverige alltså.
Å nu minns jag ju !!
TRANSFORMERS! :) Jag älskade det, för gubbarna förvandlade sig och så gnekade det samtidigt som de gjorde det. "ah ih oh oh" :)
Och TURTLES!
Sailor moon är väl relativt nytt?
När jag varl iten såg jag mer på candy candy , som det hette... och turtles skäms man ju inte över.. :) dom va ju tuff.