• VilsenMor

14-år och sova över

Min dotter, som är 14 år snart 15 år, är tillsammans med en kille som är 18 år.
    Killen känner vi eftersom han har umgåtts med hennes äldre bröder under ett antal år.
    Mycket trevlig kille som bor hemma hos sina föräldrar och som vi förstått det är det hans första flickvän. Pga att vi känner honom har vi tillåtit dem att sova över hos varandra vilket
    vi fått mycket kritik för. Oansvariga tycker många, vad tycker ni?

• Svar på tråden 14-år och sova över
  • Nyfiken gul

om folk påpekar att dom kommer att ha sex så kan ni bara svara dom att om det är det dom vill ha så kan man få tid o plats för sex närsomhelst ändå....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • War

Dom lär ju ligga med varann oavsett... dock så är det enligt lagen våldtäkt om dom gör det eftersom dottern är 14.
    Skitsamma.

Låt dom sova hos varann om detta sker på helgerna... i veckorna kan ungarna sova hemma.

Min åsikt bara.

• Jesslan

tycker inte att ni är oansvariga som låter dottern sova över.
    bara ni är medvetna om vad som kan hända när flicka sover med pojke, sen är hon ju inte myndig heller det kanske är det som folk reagerar på? Skaffa piller till henne och ett gäng kondomer och hoppas på att dom sover gottFlört

jag nickar och håller med, vågar inget annat längre
  • Mallan83

tycker det är helt ok faktiskt....
    många tänker säkert på sex aspekten..
    bättre att ha dom hemma säkert än att dom flänger runt ute.
    sex kan man ha överallt iaf.. eller??

du vet ju bäst för din dotter. så stå på dig trots kritik.

• Längtar efter tredje

Inte oansvarigt, direkt. Men ni bör ju vara på det klara över att de har sex med varandra.

• Sommarbarn 2007

Tycker inte att det är ok. Om de sen har sex eller inte struntar jag i men är man minderårig och bor hemma så tycker inte jag att man som föräldre ska underlätta för tonåringar att leva i "vuxenliknande" relationer. det går väl alldeles utmärkt för dem att träffas på lediga stunder och vänslas där man brukar vänslas innan man flyttar hemifrån och är vuxen.

• Abrakadabra

Jag tycker inte att det är oansvarigt. Jag antar att folk oroas av att de unga tu kanske kommer att ha sex. Så är det kanske, men om de vill ha det så ser de nog till att ha det oavsett om det sker dag- eller nattetid.
    Visst skadar det inte med ett samtal om att inte ställa upp på sådant man inte fullt ut vill, att det är helt ok att vänta med sex, om vikten av att skydda sig OM man bestämmer sig för att ha sex.

• MammaTillNeoh

Jag tycker inte det är alls oansvarigt.
    Om det nu skulle vara så att de verkligen skulle vilja gå ett steg längre så skulle de kunna göra de var som helst och när som helst oavsätt om de sover över eller inte.

• AmZz

Förbjuder ni dom kommer ni kanske inte få vara delaktiga i deras liv längre. Jag tycker ni gör helt rätt. Bättre att veta vart dom är och vad dom gör än att inget veta.

Sen kan man ju alltid ta upp vikten med att använda preventivmedel, men det ges ju ut ganska bra information om det i skolorna nu för tiden. :)

• delifi2

mvrf skulle det vara oansvarigt för

vår dotter hade en pojkvän som var 17 (hon 14) å de har praktiskt tagit bott ihop nu under sommaren vara bara några fåtal dagar som de var ifrån varann

Svar på tråden 14-år och sova över