• War

14-år och sova över

Dom lär ju ligga med varann oavsett... dock så är det enligt lagen våldtäkt om dom gör det eftersom dottern är 14.
    Skitsamma.

Låt dom sova hos varann om detta sker på helgerna... i veckorna kan ungarna sova hemma.

Min åsikt bara.

• War

Längtar efter tredje skrev 2008-09-09 12:23:14 följande:

Och det räknas inte alls som våldtäkt för att hon är fjorton som nån i tråden klumpigt sade.
    Jo, ligger man med nån som är under 15 så gör det faktiskt det.... titta i lagboken du.

Sen är det väl kanske inte så intressant att dra upp när pojkvännen bara är marginellt äldre.
  • War

Eh, som sagt läs på själv:

I 6 kapitlet i brottsbalken står följande:
    "4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

Men som sagt lär verkar ju ingen i detta fallet anmäla.

strawberryicecream skrev 2008-09-09 12:31:25 följande:
    Det är givetvis inte våldtäkt om båda är med på det, läs på War innan du uttalar dig. Killen kan dömas för sexuellt utnyttjande av minderårig om tjejen anmäler men det kommer ju uppenbarligen inte ske i det här fallet!Du gör inte fel och du är inte oansvarig. Tvärtom; när du som förälder kan se och lita på ditt barns mognad och bedöma vad hon eller hon är redo för, DET är ansvar i mina ögon! Att bara kategorisk säga "nej" för att ungdomen inte hunnit fylla 15/18/21/vad du nu anser vara "lämpligt", det är riktigt oansvarigt enligt mig. Att inte låta ungdomar växa upp och lära sig ta ansvar själva är INTE att hjälpa dem enligt min mening.
  • War
    MikaelaEriksson skrev 2008-09-09 21:57:01 följande:
    det dom kan göra på natten kan dom göra på dagen också!
    Precis, men i mitt tycke räcker det med att ungarna sover hos varann på helgerna.

Man behöver inte sova borta mitt i veckan när man är 14-15.
Svar på tråden 14-år och sova över