• Kya

14-år och sova över

Sommarbarn 2007 skrev 2008-09-09 12:21:52 följande:
    Tycker inte att det är ok. Om de sen har sex eller inte struntar jag i men är man minderårig och bor hemma så tycker inte jag att man som föräldre ska underlätta för tonåringar att leva i "vuxenliknande" relationer. det går väl alldeles utmärkt för dem att träffas på lediga stunder och vänslas där man brukar vänslas innan man flyttar hemifrån och är vuxen.
    Varför ska tonåringar inte få simulera vuxensituationer? Det som är meningen med barn är ju att de ska få växa upp och lära sig hur det är att vara vuxen. sen innebär det ju allt, med att de lär sig diska, städa, betala räkningar, sova över hos varann, få ha förhållanden, ta ansvar över sitt eget skolarbete. alla de sakerna innebär ju att förbereda sig inför vuxenlivet.

jag tycker att man har misslyckats som förälder ifall ens barn aldrig växer upp.
    081026 - Vårt kärleksbarn är beräknat komma :)
  • Kya

angående det här med våldtäkt - vilka höga växlar ni drar! det finns inte en domstol i landet som skulle dra upp det när det är så liten åldersskillnad! när parterna är i stort sett jämngamla så händer ingenting.

att hota med att killen skulle dömas för våldtäkt är ju bara dumheter, vore han 35 skulle det vara en annan grej.

• Kya
    strawberryicecream skrev 2008-09-10 18:57:16 följande:
    Nina CC: Thank you.
    you're welcome
Svar på tråden 14-år och sova över