• Hallon4

Kliar i hårbotten

Just nu kliar det i min hårbotten så att jag håller på att bli galen!
    Jag kollade med luskam och lät min man och en vän kolla med. Men de kan inte hitta nåt.
    Köpte schampo och hårkur på apoteket mot torr hårbotten men det hjälper inte. Möjligtvis en liten aning.
    Jag märker även att min kropp är lite torr men där hjälper det att smörja in sig.
    Men vad ska jag göra? Finns det något bra schampo som fungerar?

• Svar på tråden Kliar i hårbotten
  • Tésan

jag är tvungen att använda mjäll schampo för att de inte ska klia.

Sänk inte andra för att höja dej själv
  • Esmeralda123

Man kan få en typ av svamp i hårbotten...

• Kindibary

Så har jag det me. Är psoriasis i hårbotten för min del. Har testat allt (nästan), på recept och receptfritt. Men tyvärr har det inte hjälpt mig så jag låter de vara nu. Tråkigt.

• smaragden

zona schampoo på hälsokostaffär..dyrt men effektivt..samt sluta använd schampo o balsam med kemalier i..kan även vara vissa gel eller hårvårdspreparat man inte tål..

• BeccaStina

jag har precis som ovan skriver en lättare form av psoriasis i hårbotten, mjällschampo (H&S citrus fungerar skit bra för mig) samt att föna håret direkt efter att man duschat, jag får jätte problem om hårbotten får vara fuktig ett tag så för mig e det ett helvette när det regnar ute!!

jag har tidigare testat diverse produkter från apoteket som skall vara bra och som en tidigare skrev så finns det ett medel man kan smörja på hårbotten, det funkar skit bra för min mamma men ej för mig så det blir som ett gråvitt lager på håret :/

men tänk på att det kan ta några dagar innan du märker markant skillnad det gjorde det iallafall för mig.

• Hallon4

Hårlotionen som "Lilla Mimsan" skrev om är samma serie som det schampo och balsa jag provade.
    Går man sedan omkring med lotionen i håret?
    Eller syns den inte?
    Annars vågar jag ju inte gå ut.

Svamp eller mjölkskorv?? Mjölkskorv kliar väl inte?
    Hur vet man om det är svamp?

Tack för era snabba svar förresten!

• Lady Dahmer

sluta med shampoo. alla mina hårbottensproblem försvann då jag slutade. Ingredienserna i shampoo är en av de största orsakerna till hudproblem.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
Svar på tråden Kliar i hårbotten