• isisisis

Kan du poppa pocorn?

själv? eller köper du micropop?

(det är ju betydligt mer fett i micropop)

• Svar på tråden Kan du poppa pocorn?
  • små fötter

Japp, klarar faktiskt av både att poppa i kastrull, micro och popcornmaskin *känner mig duktig*

Mamma till två små änglar och tvillingflickor
  • Morbid angel

Ja,mycket godare när man poppar själv.

• krakel

nej jag kan faktiskt inte,...
    vilket är SKITirriterande då jag egentligen tycker poppade (hem) poppcorn är godare..

man kunder ju innan mickron slog igenom.. men ja de blir små och hårde.. minns att de blev stora och fluffiga...men man kanske är mer kräsen nu för tiden

• FruStolpe

Klarar av både micro, maskin och kastrull poppisar. Men oftast poppar vi i kastrull....de är mycket godare.

• Frontline

Inte så speciellt svårt...
    Men för ett par år sen när jag skulle poppa så plockade jag fram en påse popcorn och den visade sig vara ett par år för gammal men vad gör väl det tänkte jag och satte fart på kastrullen, men det vart som en ända svart sörja i hela kastrullen precis som tjära och det rök/osade nått så för jefligt och kastrullen var bara att slänga sen...

• HeartsOnFire

Förut gjorde jag det när jag var mindre, men jag vill gärna ha saltade pop corn och tycker att det lätt blev för mycket salt när jag gjorde själv.
    Nu gör jag bara i mikro.

• Sencha

Nej, har aldrig vågat försöka, eftersom pappa tjatade om hur farligt det var när jag var liten... (Eller ja, jag tog väl det han sa på allvar.)
    Fast jag köper inga micropopcorn heller. Skulle jag vilja ha popcorn så kan sambon ju Fast jag kan knappt minnas att jag ätit popcorn de senaste tio åren, utom när vi en gång köpte för att store sonen ville testa.

Jag är en av alla dom som varit barn men sen glömt bort den färdigheten [LW]
  • Indillia

Japp, jag kan. Både micro och kastrull. Kastrull är roligare och helst ska man ha ett glaslock så man ser Har provat utan lock också men det funkar inte så bra

• krakel

MEN BERÄTTA då hur ni gör kvinnor!!! sitt inte bara och suktas

Va för kastrull stor liten
    smör eller olja??eller båda
    lägga i poppcorenen varmt elelr kallt??

BERÄTTA ALLT NUUUUUUUU!!! hehe

• TereseA

jag köper smörpopcorn..så micro popcorn alltså,,,annars kan jag göra egna popcorn..men dtycker inte dem är lika goda.,förutom dem som finns på bion..dem är goda.

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Kan du poppa pocorn?