Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink vi fortsätter!

Gjorde en sminkning idag med guldiga färger. Har jobbat lite mer på att få till en snygg vinge på linjen (eyeliner) brukar använda en flytande eyeliner men idag testade jag med ögonskugga och pensel. Var lite lättare med skugga men den blir inte lika skarp som med flytande. Lägger upp en bild i galleriet. Har ni något bra tips på hur jag ska göra för att få en snygg vinge så säg till. Har försökt så många gånger men misslyckas oftast på mig själv. Kanske beror på ögonformen el nått.

• trollsanna

Linny och Fridapida

Tack!
    Tror jag förstår hur ni menar. Får börja öva mera. Tycker det är jättesnyggt med en lite längre vinge.

• trollsanna

Tack för lite nya länkar till mer sminkningar. Lätt att man kör fast i samma stil själv.

Har lagt upp gårdagens sminkning. Suddig bild dock. Blev i olivgrönt. Fortsätter min kamp om att få till en liten fin vinge på eyelinern. Igår blev den ganska svag.

Lejån
    Så kul med paket Skrattande Blir spännande å se någon sminkning i metallic. Kanske man köper dom skuggorna också, var påväg att best. men valde lite andra.

• trollsanna

Moa Fredrika

Supersnyggt!!!

Sådan eyelinervinge jag försöker göra men får inte till det riktigt. 

• trollsanna

TereseA
    Har också skuggor från PL och även många från FACE.

Har gjort en sminkning i lila idag. Har lagt upp den i galleriet. 

Ang sminkväskor så har jag också en verktygslåda från Jula till sminket. Finns bild i mitt galleri. Fast den är lite stor att ta med sig när man reser så då har jag en vanlig mindre sminkväska och plockar bara med mig det absolut nödvändigaste. Brukar vara svårt att välja ut det jag ska ha med mig bara.

• trollsanna

Eftersom jag är lite dålig på sotade ögon så gjorde jag ett litet försök idag. Har två projekt när det gäller sminkning. Få till sotade ögon snyggt och även få en snygg eyelinervinge. Skippade vingen idag. Blev halvsotade ögon idag el lite diskretare sotning. Inte kanlligt svartgrått.
    Har lagt upp bild i galleriet. Använde PL:s Rockstar och Lilac Ice.
    Nu ska jag rusa iväg till jobbet. Ha det bra

• trollsanna

LMK
    Tack! Du har själv en snygg sminkning idag. Ang. luggen så har jag faktiskt fått massor med komplimanger av gubbarna på jobbet. haha dom som sällan märker någonting. Fick ett lite annat utseende. Har ju haft lång lugg i flera år så folk är inte van. Har märkt att frisyren påverkar sminkningen, eftersom mina ögonbryn inte syns lika tydligt. Blir mer fokus på ögat och käkbenet. 

knott
    Tack, ska testa att markera ännu mer när det är mer festdax.

• trollsanna

Försökte göra ett mascara test. Har ni något tips på en mascara som ger mycket färg och fördelar fransarna fint så ge mig tips.

Mitt mascara test: Skala 1-10 1 är sämst och 10 är bäst.

1. Clinique  Poäng: 8 (VG i betyg. Kunde varit mer färg, blir finfördelade fransar och känns inte att man har den på sig, klumpar inte)

2. Diorshow black out. Poäng: 8 (VG  i betyg. Kletar ihop fransarna men ger stark färg, mycket färg på fransarna och riktigt svart.)

3. Max factor MasterpieceMAX Poäng: 7 (G i betyg och ett ok)

4. Max factor Masterpiece Poäng: 7 (G i betyg och ett ok)

5. Nivea lash Revulution Poöng: 6 (-G i betyg men dock ok, blev lite torr på mina fransar)

Har ännu inte hittat ''min'' mascara som gör så att jag säger jeha!! letar ständigt. Så mascaror kan vara väldigt olika. spelar nog ingen roll om det är dyrare billigare.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!