- 

snygga sminkningar!evenflow skrev 2008-11-27 18:12:40 följande:Har lagt till några nya bilder, samt fixat till de gamla lite. Jobbar fortfarande på för att få till dem; antingen blir det för mycket närbild eller så är det nå't annat... www.familjeliv.se/hem/evenflow/galleri.php - 

Oj vad ni hunnit skriva. Ska kika in och läsa senare. Har lagt ut dagens sminkning på bloggen.
http://trollsannasmakeup.blogspot.com/ - 

Tack så mycket!
Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag.
Finns bild på bloggen.

Trolltyg
Skuggan var häftig man kan variera med att göra den svagare och även starkare och göra en mer dramatisk look. Den var rolig att jobba med. Ska försöka mig på tipset du gav, det låter snyggt.
Phantera
Tack och krya på dig!
Ang. grå skugga så har jag nyligt börjat använda min gråa Storm från FACE. Har haft svårt för grått eftersom ag tyckt att jag sett så trött ut i det men nu gillar jag den jättemycket bara man tar lite i taget. Sedan så kan man variera den med många andra skuggor. Vet inte om någon grå är med i bos.
Linny
Tack! Det var lite kul med rött. Kändes lite vågat. - 

Tackar ska testa det ni rekomenderat nästa gång jag använder skuggan.Knott skrev 2008-12-01 16:14:52 följande:Trollsanna: jag gillade absolut din rödsvarta sminkning. Säger som trolltyg - tror att det kan vara coolt att köra den röda på ögonlocket och den svarta i globlinjen. Lite komiskt, jag kör vinrött och mörkgrått idag, från H&M:s Decadent Smoky Eyes palett: www.makeupoholic.blogspot.com
Snygg sminkning. Ska även testa vinrött med grått, fick lite inspiration.Tycker FACE är snäppet bättre men gillar båda ändå. Vad som är med dom ''billigare'' skuggorna är att det kan vara mycket utfyllnadsmatrial i skuggorna. Har man en bra grund med foundation och en primer så får man ett jämnare och finare resultat på sminkningen och den sitter hela dagen samt så kan en del färger bli mer intensiva.miss nöjd skrev 2008-12-01 17:20:31 följande:Ni sminkinsatta.... Håller Make up store och Face samma kvalitet? KOstar de lika mkt? Är det ett måste med märken av denna typ om man ska få en snygg makeup sitta hela dagen? Har sett att många pratar om ngn grund man ska ha på ögat för att det ska sitta? Är det då grunden som är det viktiga och sen sitter till och med en ögonskugga från H%M bra??
---------------------------------------
Har lagt upp gårdagens enkla ljusa sminkning i bloggen.

miss nöjd skrev 2008-12-01 17:20:31 följande:Ni sminkinsatta.... Håller Make up store och Face samma kvalitet? KOstar de lika mkt? Är det ett måste med märken av denna typ om man ska få en snygg makeup sitta hela dagen? Har sett att många pratar om ngn grund man ska ha på ögat för att det ska sitta? Är det då grunden som är det viktiga och sen sitter till och med en ögonskugga från H%M bra??glömde säga att jag också använder ''billiga'' skuggor. Gillar precis som Linny PL: s mineralskuggor. Superbillliga och riktigt bra.
LMK
Nu var du rolig

ja måste nog krypa till korset och säga att jag faktiskt börjat gilla grönt mer och mer. Får nog äta upp det jag sagt tidigare hmm haha. Trivdes otroligt bra i gårdagens milda sminkning. Så du får nog rätt.  
 - 

Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt.
Jag som inte gillat grönt ha ha

Jen 82
Själv använder jag mäst Cliniques high impact. Tycker den är jättebra. - 

Phanter
Trolltyg
Linny
Tusen tack! Lite svårt att vänja mig med grönt men jag gillar det mer och mer.
Idag blev det åter igen rosalila sminkning. Finns på bloggen som vanligt. Efter att ha varit ledig i nästan två veckor så ska jag åter igen börja jobba så jag kommer inte ha tid att vara här och inte heller uppdatera min blogg lika ofta men jag meddelar som vanligt när jag gör en uppdatering.

Tack!MichaelaRehn skrev 2008-12-03 15:53:18 följande:Trollsanna: Guud, vilka vackra ögon du har! Jättefint med den rosa sminkningen. Du som är mörk kan verkligen ha en massa olika färger utan att det ser dumt ut. Jag själv, som är ljus, skulle se LIKBLEK ut i rosa ögonskugga hehe..
                     - 

jag har en gelliner från FACE dock köpt jag den för någon vecka sedan och den är jättebra, mjuk och fin och sitter hela dagen. Trodde den skulle kladda men inte då. Har nog någon sminkning i bloggen när jag har den.
 - 

Fridapida
Snyggt! (Har en liten önskan, skulle vara kul om man fick se närbild på ögonmaken så man vet hur det ser ut på ögonlocket)
trolltyg
Snyggt! Älskar färgerna.
LMK
Tänka sig att jag börjat gilla det gröna, blev grönt idag med...thihi skulle nog aldrig ha sminkat mig i grönt om det inte vore för dig och några andra här i tråden som tipsat mig om grönt.
Nu har jag lagt upp dagens sminkning på bloggen. Ingen märkvärdig. Gick i lite grönt och med eylinervinge. Faktiskt gel eylinern från FACE, tror det är samma man får med i tidningen DV

Phantera
fint! - 

Fina sminkningar tjejer!
Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer.

shoppingtokig Fluffguf,
Tack!
trolltyg
Tack! Skuggan är rätt spänannde att jobba med. När man blandar dom verkar den röda bli lite mer metallic fast det tror man inte att den ska bli när man ser den. Försöker lyssna på tipsen jag får. Var faktiskt väldigt nöjd idag. tycker det blev finare. Skuggan passar bra nu i jultider också så jag rekomenderar den.
Phantera
Tack! Ska se om jag lägger den högre upp när jag inte ska jobba. Ev till fest.
Begravning och smink är svårt. Själv var jag på begravning i slutet av oktober. Min kära farmors. Jag lade en bra grund med foundation, consealer och puder och sedan en diskret sminkning med matt skugga och vattenfast mascara. Självklart kom det tårar men sminket satt rätt ok ändå.