Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

paola skrev 2008-11-05 20:30:53 följande:
    oj..jaha hmmm men i mitt huvud så skulle jag ändå satt den efter foundation... syns det ens att man har concealer om man har det UNDER?
    Det ska väl inte synas att man har concealer
    Jag har hört både att man ska ha det före och efter foundation, så det är väl upp till var och en, själv tycker jag att det är lättare att få det jämnt om jag har foundation ovanpå. Sedan använder jag också mineralfoundation nu, men jag har alltid gjort så.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-06 14:54:33 följande:
    Lycka! Det var min box of shadow som kom. Och ebay-paketet innehåll både foundation o MV så inga mer tullavgifter. Här är en bild på Box of shadow www.hqhair.com/code/preview_image.asp?Product... Men jag förstår inte var de får 18 skuggor ifrån... Det är bara 16. Men alla är verkligen jättefina!
    Vad snygga färger! Du får rapportera om hållbarheten Hur mycket fick du betala för den där?
  • Fluffguf

Liiza: grattis till sonen!

Phantera skrev 2008-11-06 19:48:09 följande:
    Någon som vet en bra concealer palett med flera olika concealernyanser i? Vet att jag har sett en i en tidning...men jag kommer inte ihåg vilken...kan det varit Chic?...Hm...Skulle jag vilja ha iaf...
    MUS har en ganska "känd" sån palett, själv har jag en från lumene. Jag har bara provat den, men den är rätt okej.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-06 21:09:44 följande:
    Nästan 400 inkl frakt. Inte dyrt med tanke på att jag fick 16 skuggor, två minipenslar (kunde kvitta) och en miniprimer. Och en mycket fin ask! Ja, de höll utan problem för ett gympass.
    Helt okej pris absolut! Minipenslar kan väl vara bra om man vill bättra på under dagen eller så, om de var av något så när kvalitet iaf! Jag blev ganska sugen på den där asken jag med (nej jag vet, jag behöver inte mer ögonskuggor ).
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-11-06 21:40:30 följande:
    Lumene...ok...ska kolla runt och se om jag hittar det någonstans. Tack!
    Lumene finns lite överallt, så det är lätt att få tag på
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-11-07 07:50:48 följande:
    Igår var jag och en kompis ute för att dansa styrdans. Det hade jag inte gjort på flera år (är en mera discotjej) och det har jag fortfarande inte gjort på flera år.  BLEV bara uppbjuden två gånger, den första av en gubbe som var skitfull. Fattar inte varför han trodde han skulle kunna dansa när han inte ens kunde gå. Och sedan i garderoben nä'r vi var på väg hem (vart en tidig kväll kan jag säga) men då var det liksom försent. Så ingen dans blev det. Men snygg i facet var jag, tyvärr hann jag inte med några bilder men jag hade en ljus skugga över hela locket, lite Granit från FACE i globlinjen, lösfransar och eyeliner runt hela ögonen och riktigt snygga vinröda läppar till.
    Du var kanske för snygg för att nån skulle tro att de hade en chans
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-11-07 08:44:37 följande:
    Fridapida: jag har trånat efter den där paletten men nu när det pratats så mkt om den här kunde jag inte hålla mig längre, så nu är det på väg en hem till mig också Dagens mejk ligger ute (www.makeupoholic.blogspot.com), jag testar Maybelline-skuggor idag. Faktiskt förvånansvärt högpigmenterade, jag blev riktigt överraskad!!
    Wow, galet snyggt!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-07 10:11:23 följande:
    Ja, det känns ju som man har "alla" färger... men jag måste säga att jag ändå tyckte att det fanns plats för lite mer.
    Visst finns det alltid plats för fler Det är konstigt hur man kan tycka att en ny skugga är nödvändig bara för att den kanske skimrar i en lite annorlunda nyans eller så
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-11-07 16:46:48 följande:
    Ok, här är dagens sminkning.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a... Jag upplever inte att jag kan ha koppar/orange utan att jag ser glåmig och trött ut. Likadant med rosa. Fast jag gillar färgerna.. Å andra sidan ska jag ge det en chans till, för imorse fick jag stressa och göra hela sminkningen med alla moment på 10-15 minuter och dessutom med skuggor som inte var så lätta att arbeta med.. Men jag har tyckt att jag såg trött och sliten ut hela dagen..
    Oj vad snyggt! Jag gillade verkligen färgerna, och jag tycker inte att du ser trött ut
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-11-07 19:04:36 följande:
    Hur får man "glitter" att fästa? Jag har några burkar med glitriga "flagor" som jag fått från thebodyneeds.com när jag beställt samples. Men hur får jag dem att fästa? Bara borsta på med en borste funkar inte. Man bara dammar bort dem...typ. Vad ska man använda för att få dem att sitta kvar? Hade "svart glitter" som jag tänkte ha på ikväll...men det sket sig med bresladd...hehe
    Jag skulle satsa på en primer (lumene har en bra eyeprimer) och sedan en cremeögonskugga för att göra ytan lite klistrig.
    Budgetalternativ: ett tunt lager vaselin.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!