Smink smink smink vi fortsätter!
Karisma skrev 2008-10-31 09:59:07 följande:
Karisma skrev 2008-10-31 09:59:07 följande:
Nyfikna, nu finns en bild på min nya hårfärg! Var tidigare lite mörkt guldblond. Har färgat ögonbrynen oxå så det ser mer naturligt ut. Trivs verkligen i denna färg! Rekommenderar fler att våga ta steget från blond-träsket, iallafall som jag- under hösten/vintern.
truelove 4 ever skrev 2008-10-31 15:43:02 följande:
Åh vad det skrivs här!
Först- TACK alla för kommentarer om nya hårfärgen.
Håret är så skönt efter en toning till skillnad från det blonda spröda.
Jag trodde att jag skulle ha all tid att lägga upp sminkbilder oxå, men icke... de kommer...
Trollsanna: snygg Halloween mejk! Kul att få "spöka ut sig" lite emellanåt.
Phantera: Du är ju jätteduktig!! Mjukt & fint skuggat. Vilka ögon & fransar du har!
Trolltyg: Vad duktig du är som kör på lösfrallor! Jättekul & snyggt! Måste bara säga att på den bilden med sotningen så är du lik Nina Persson i Cardigans! Jag ser henne på den bilden.
Truelove: Eyeliner är trixigt. Om du inte redan fått tipset så är en snedskuren pensel bra sk. angelbrush. Då kan du "trycka dit" eyelinern längs med franslinjen med hjälp av den sneda penseln & slipper darriga linjer. Min räddning!
Shoppingtokig: Fin mage. Kul att det börjar synas!
Linny: Gillar verkligen Flamenco på dig. Kan du inte dra till med en sotning snart?
Linny skrev 2008-11-03 10:39:05 följande:
truelove 4 ever skrev 2008-11-03 10:28:28 följande:
Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:
Evenflow: Jättesnyggt!! Och bilderna var kanon tycker jag!
Den grå mejken gillade jag extra mkt. Vad har du för kajal på vattenlinjen, den ser grå ut?
Fridapida: Snygg Halloween-look! Trist med kamerna, men det där "syndromet" känner jag igen allt för väl... Snygga mejker i bloggen oxå! Kul att du orkar blogga lite nu!
Linny: Lät snyggt med turkost & grått.
Karisma: Vad är det för skuggor du har? Om de är dåligt pigmenterade/dålig kvalité brukar de ha en tendens att försvinna när de suddas/läggs lager-på-lager. Om du provar att "trycka" dit skuggan istället för att "svepa" så blir det oftast intensivare. Detta är nästan ett måste då man jobbar med lösa skuggor m. mkt skimmer.
Återkom med rapport om det fortsatta läget!
Åh BeautyBag på G... spännande! En utförlig beskrivning om innehållet önskas sedan.
Karisma: Jag tycker att ett presentkort på Wish kan vara passande. Då får hon ju som sagt välja själv. Är detta ett ställe hon kan tänka sig att fortsätta gå till, jag tänkte på frisörbiten? Det kan vara svårt att klippa/färga en frisyr på ett ställe & sedan försöka underhålla den på ett annat.
Blir det hel-galet med presenten får du väl ta presentkortet själv.
Ny dag, ny sminkning!
Idag kör jag på vinrött från en IsaDora pelett som heter Frosted Mulberry. Den är riktigt snygg!
Bild kommer ikväll hoppas jag.
Kul att flera lägger upp bilder. Det ger så stor inspiration!
Vill såklart oxå ha tips på förbättringar, färgönskemål etc.
Trollsanna- Kul med nytt i bloggen!
Fina sminkningar oxå. Du skulle kunna testa att lägga den mörka skuggan även i yttre ögonvrån. Det ger ögat lite mer djup & du kan lättare skugga globlinjen lite högre upp.
Evenflow- Wow vilken partysminkning i turkost! Hur läckert som helst! Glitter har jag aldrig vågat mig på.
Linny- Tycker du sminkar grymt snyggt! Skulle även vara kul att se något i grönt tex. Sprout el. Golden Olive
Truelove- Brukar du fylla i ögonbrynen? Det ger ansiktet en fin inramning, speciellt om man använder eyeliner som är ganska intensivt i färgen.
Dagg i Gräset- Trist att du är missnöjd över BB'n. Får inte alla samma innehåll? Hade du valt makeup?