• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Åh det är alltid lika kul att logga in på måndagen & ha flera sidor att läsa ikapp samt kolla på alla sminkningar.
    Kommer inte ihåg hälften ens som jag skulle kommentera...

Shoppingtokig: Grymnt snygg sotning från MUS. Kul att du blev nöjd. Nu är det bara att öva, öva! Smashbox såg jag på Åhléns i Skanstull i går! Höll på att svimma! Nu väntar vi bara på NARS eller hur!

Linny: Tycker du var super snygg i de varma höstfärgerna. tar fram ögonfärgen riktigt bra. Du kan ju testa lite mer färg på munnen om du känner dig blek? Magen är så fin så! Riktig kalaskula!

Knott: Tack för tips om högre globlinje. Tycker jag lägger den högt, men som sagt när jag tittar så försvinner den ändå... *mutter* Är rädd att det kan bli trans-varning med ännu högre & mörkare . Men det kan ju även bli riktigt roligt, måste såklart testa!!

Phantera: Modigt att prova sotning. Snyggt! Det är inte mitt starkaste kort direkt. Jag har fått tips på att om man är rädd att det skall bli för mörkt & hårt med svart så är brunt el. grått bättre. Där ligger jag än så länge...

Trollsanna: Åh du gjorde turkost!! Det var snällt att ta min önskning. Och jag gissade rätt, det var grynt snyggt till dina mörka ögon! Gillade även den tok-gröna! Vill så gärna att du skall tycka om grönt för det ÄR snyggt på dig. Tror nog att du kommer mjukna tids nog...

Fridapida: Very nice! Du bär upp eyeliner så bra. Det blir verkligen pricken över i:et.

Paola: Diorshow, hoppas du är nöjd. Jag är sådär, som du kunde läsa av min recension några sidor bakåt.

V hjärtar J: Jag använde Decléor som hudvård. En rengöringsmjölk + ansiktsvatten. Men tycker det är lite bökigt med mjölken. Jag gillar rengöring med vatten så jag har köpt en mousse istället som är jättebra. Använder inget speciellt för ögonen. Löser upp mascaran med vatten först innan jag masserara in moussen. Smörjer in med Nutri-Delice som är himmelsk!

Puh! Det var dagens gärning
    Idag var jag lat & körde på säkra kort: MUS Her Majesty & FACE Umbria. Brun kajal på vattenlinjen & svart mascara. Nu är det snart dax för lunch!

• LMK

Linny skrev 2008-11-10 13:11:34 följande:

Träna. Jag började för inte så länge sedan. Innan använde jag mest kajal, men nu kan jag inte vara utan min eyeliner. En bra anglebrush och en kakeyeliner does the trick
    På din senaste närbild med höstfärgerna, är det kakeyeliner där? Svart el brun?
  • LMK

Linny skrev 2008-11-10 13:19:23 följande:

Nej jag tykte det såg jättebra ut. Snyggt med det lite mjukare bruna oxå. Har du även den på vattenlinjen? På mig stannar inget kvar där i mer än 1 kvart typ... kanske skall prova min gel-liner?
  • LMK

trolltyg skrev 2008-11-10 14:54:58 följande:

Då ska jag testa det. På mig kladdar alltid kajalen som jag målar på vattenlinjen efter en stund. DÅ använder jag ändå en vattenfast eyelinerkajal som jag sedan fixerar med torr skugga och på med kajal igen. Efter en timme eler två så är mycket borta från vattenlinjen och ligger lite utkletat i den yttre ögonvrån. Helt hopplöst för jag tycker det är så snyggt.
    Ja men det är så jag oxå gör. Har fått det rekommenderat av en makeupartist tom. att fixera kajalen med en ögonskugga. Men det håller iallafall inte! Skall som sagt prova med min gel-liner men oxå med bara skugga. Här skall utvärderas!
  • LMK

Linny skrev 2008-11-11 11:25:17 följande:

Fick lite nya skuggor igår. Testar en som (jag tror) heter dark blue-green i yttre vrån och globlinjen och muffin på resten. Över allt detta så duttade jag på nåt som hette typ reflects.. Genomskinligt men med extremt glittriga glitterdamm som var lite turkosa.. Tog några närbilder men vet inte hur de blev. Får se om jag lägger upp... Hade superbråttom imorse så det blev verkligen hafsigt och inte så noga med eyeliner osv som annars.
    Kul med nya pigment!
    Reflects Teal har jag oxå sedan tidigare, men inte vågat använda ännu offentligt Tycker det är svårt att få dem att fästa på skuggorna, behöver mer klistrig yta känns det som. Har haft turkost glitter i hela ansiktet . Skall bli kul att se hur det blev på dig.
    Jag väntar oxå nya MAC pigment, hoppas de kommer snart!
  • LMK

Knott skrev 2008-11-11 14:19:09 följande:

Är det "reflects glitter..." ni menar, från MAC? Jag har fått med sådana prover några gånger när jag beställt samples från TBN men jag kommer verkligen inte överens med dem!Idag testar jag Book of Shadows. En läsare önskade en rosa kombo, så det blev det. Fast den känns mer "mauve" på än rosa, men men: makeupoholic.blogspot.com/2008/11/rosa-kombo-...
    Japp, de glitter sakerna är det! Skitläckra, men ack så knepiga! Snygg mejk med det rosa även fast det inte var Barbie-rosa. Detta var varmare & mer klädsamt.

Jag kör på en blandning av brunt & turkost idag. PL vanilla som ljus, FACE Umbria i globlinjen & MUC Zone som eyeliner & på vattenlinjen. (Vill inte ha svart, då det blir för mycket för jobbet. Vill inte skrämma klienterna... ) Blev helt ok, men jag är inte helt 100 på att jag passar med färg på vattenlinjen. Jag ser så trött ut & ögonen blir inte direkt klarare av det heller. Innan jag opererade ögonen & hade linser var det bara att glömma. Det irriterade direkt & fastnade i linsen. Nu är det irritationsfritt men ändå så är det nog inte min grej... Fotade så bilder kommer ikväll.
  • LMK

Knott skrev 2008-11-11 16:14:02 följande:

Urk, jag håller på att packa inför en konferensresa till Island med jobbet torsdag - söndag. Kläderna börjar jag få koll på, men smink och sånt... usch, jag vill liksom ta med mig allt, vill inte välja ut redan nu vad jag ska använda! Jag tycker alltid att det är skitsvårt att packa just ögonskuggorna! Funderar på om jag ska vara wild & crazy och bara ta med Book of Shadows för att riktigt frossa i den hela helgen, men jag tror inte att jag kommer att klara packningen utan att slänga ner lite annat också, man vet ju aldrig vad man kommer att känna för...
    Boxen låter ju jätte smidigt! Där har du väl nästan alla färger? Komplettera med några lösa favvosar så ligger du på den säkra sidan!
    Åh Island! *drömmer* Hoppas ni får en bra resa & passar på att turista lite i det fantastiska landet mellan allt konfererande. Min dröm är att se Island från hästryggen. Någon gång SKALL det ske!
  • LMK

Nu ligger dagens mejk i galleriet. Men bilden är riktigt dålig med fel ljus så ögonen ser turkosa ut. Åh vad jag saknar dagsljus på morgonen...

Linny: Joina klubben med dåliga bilder! Lägg ut den ändå!

• LMK

Shoppingtopkig: Tackar!

Linny: Ja i närbild är det ok, men i det stora hela blir det ganska hårt & smalt. Fick tyvärr ingen skärpa alls på helbilderna. Men jag skall ge det några försök till... Tror man själv är liiite för kritisk... en aning iallafall...!
    Din sminkning var fin, trots fotot & lite fel färgåtergivning. Svårt det där. Vi får ta nya tag imorgon helt enkelt!

Knott: Ja, Zone är en favorit! Helt perfekt färg! Kul även att testa en färg på vattenlinjen & inte bara svart/brunt.

• LMK

Linny: Vart ju jättebra! Snyggt pigment! Hoppas jag valde det oxå, men sannoliken är stor då det är grönt!

Lyckligmamma: har aldrig provat några Lancôme mascaror så där kan jag inte hjälpa till, tyvärr.

Karisma: FACE har bra foundations. Jag hade en för läänge sedan som gav ett skirt & fint resultat. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, men fråga i en butik & be att få prover så du kan känna efter ordentligt.
    Annars på MUS så är deras ögonskuggar & dusts riktigt bra. Kajalpennorna är oxå favoriter. Är inte så förtjust i deras underlag & puder.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!