Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag har själv börjat vänja mig vid min ljusa hy, så jag håller med dig fridapida! Det ser bäst ut när det är naturligt. Förr solade jag så mycket som möjligt och försökte bli riktigt brun, men jag har insett att jag bara får acceptera att jag är en blekfis
    Jag solar solarium nån gång ibland, men nu var det över ett år sedan...

Angelzezzans officiella fanclub: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m38328751.html
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-20 20:25:52 följande:
    Ja, jag menar området mellan näsan och munnen. Nja, inte superblek... men överläppen bör knappast vara mörkare än resten för då ger man intrycket av att man har mustasch. Inte så stiligt på en kvinna.
    Jag har problem med just det området, jag är ljusare där än i resten av ansiktet... Det syns ju inte direkt när man är sminkad, men jag svettas lätt där också, så foundationen försvinner snabbast där och precis vid ögonbrynen Inte så mycket att göra åt det tyvärr...
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-20 20:59:10 följande:
    Aj... inte kul med att svettas. Inte när man är sminkad iaf.
    Nej, det förstör ju allt Jag svettas massor i ansiktet, tur att det är kallt nu iaf
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-12-03 02:14:43 följande:

" target="_blank">

Är de här fransarna äkta? Jag menar, en mascara kan ju inte ge fler fransar än man har. Bara bygga upp dem/förlänga/göra tätare... De säger ju att en reklam inte får ljuga. (Fast många reklamfilmer mm gör det tyker jag)... Har hon så här många fransar, funkar mascaran så bra? Och sist men inte minst, är det ens snyggt? Jag tycker inte det...det är för mycket...enligt in smak.
    Jag är rätt säker på att alla mascarareklamer använder lösögonfransar, sådär många fransar finns ju ingen som har! Det enda mascaran kan göra är ju att göra varje frans tjockare, men skulle man få så mycket effekt med äkta fransar skulle de ju vara helt galet klumpiga
  • Fluffguf
    MichaelaRehn skrev 2008-12-03 15:50:13 följande:
    Det kan ju vara lösfransar som hon har, men det behöver inte vara så. De är inte speciellt långa (jag har så), utan det ser mer ut som om de har tagit MÅNGA lager med mascara. Tycker faktiskt att det på reklamen är väldigt klumpigt. Tycker inte ni det?
    Nej längden är väl rätt normal, men det ser ut att vara så väldigt många fransar! Flera lager liksom.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-12-03 16:01:07 följande:
    Knott skrev 2008-12-03 15:56:50 följande: Alltså... reklam. Det är väl ingen som okritiskt tror på dem? Sedan första gången jag såg en reklamfilm (som jag minns) så har de lovat att tvätten blir heeeelt fläckfri för första gången. Nu typ 20 år senare - samma löfte men nytt medel. Märkligt. Så om man tror att man får perfekt hy av en foundation när man innan sett ut som ett pizzafejs (jag idag) då säger väl det mer om konsumenten än om reklamen... MEN missförstå mig rätt. Jag tycker att det är kass att cosmetikaföretagen inte kan visa produkten som den verkligen är. Alltså kan de inte vara så "fantastiska".
    Det är så trist att alla ska överdriva i sina reklamer, för om man då gör reklam för mascara utan lösögonfransar ser det ju ut som att den är sämre än de andra...
  • Fluffguf
    Liiza skrev 2008-12-04 11:18:36 följande:
    Tog en promenad med barnvagnen till affären. Köpte tidningen "Damernas Värld" Jag har aldrig läst den.. Men man fick en Face Eyeliner+pensel på köpet så
    Tack för tipset, då kanske man ska köpa en sån
  • Fluffguf
    NenniePennie skrev 2008-12-05 00:43:57 följande:
    HEJ! Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig: vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet. Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls? tacksam för svar!!
    Du har väldigt fin ögonform, det skulle nog vara fint med eyeliner bara över ögat med en liten vinge i yttre ögonvrån.

Du verkar ha lite liknande färger som mig. Jag tror att du skulle passa i tex brun ögonskugga som drar åt det röda hållet. Kanske inte så himla spännande, men en bra lagom diskret look att böra med om man vill vänja sig vid mer smink! Men jag är ingen expert på att se vad andra passar i, så ta det med en nypa salt
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-12-06 16:53:57 följande:
    Tack Nä nu är det 5 veckor kvar. Eller 3 om den kommer samtidigt som sonen...
    Oj, är det så kort tid kvar! Jag säger detta till alla gravida: jag tyckte att det var nyss du berättade att du var gravid

Vet ni vad? Jag har en sminkning i galleriet! Jag har gjort samma två gånger innan men inte fotat, så nu var det dags! Det är en sotning med brownie och choco d'or från MUS, den är dock mycket mörkare live men ni ser ju ungefär hur den ser ut
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-12-06 18:16:32 följande:
    Kort?! Såg du min mage? Skämt åsido men nu börjar den kännas tung och jag vaknar varje gång jag ska vända mig på natten för det kan jag tydligen inte göra automatisk, eftersom jag är stor som en val om magen Jag gillar choco d´or skarpt! Det ser ut som om det är en rätt skarp övergång på övre delen av ögonlocket (mot globlinjen). Vet inte om det är så i verkligheten, det blir ju lite konstigt ibland när man tar bilder. Men testa i så fall att sudda lite mer nästa  gång
    Haha, jo det är klart, men så mycket strörre blir du nog inte
    Det är nog inte lika skarpt i verkligheten, färgerna är helt annorlunda på bilden, jag fattar verkligen inte hur det blev så Det är som den bilden jag tog när jag hade plommonlila, den såg rödbrun ut!
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-12-08 08:20:26 följande:
    Fluffguf skrev 2008-12-06 18:11:53 följande: "GUD" vilken fina färger!! Dem skulle jag vilja ha! Fint!
    Fridapida skrev 2008-12-08 10:20:28 följande:
    Fluffguff Kul att få se en bild! Det var jättefint, speciellt med kajalen. Phantera Men inte ska du hålla tillbaka för att andra inte sminkar sig! Äsch... så ska du itne tänka. Du hade en jättefin sminkning iaf. Du ska se om du vågar exprementera med färger så kommer fler följa efter.
    Tack
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!