• Linny

Trolltyg: Tufft med lösögonfransar! Jag är så jäkla dålig på det... Brunt passar dig förresten jättebra!

Karisma: Vill du ha en riktigt bra så är det Everydayminerals som gäller Du kan säkert hitta en ok i sverige men då kostar det tyvärr... Vet dock inga som är superbra..
    Men prova att färga hemma först Det går bort rätt snabbt och du kan ju börja försiktigt. Ta halva tiden mot vad som står så blir det lite mörkare och får en känsla för det utan att det blir för mycket om du skulle göra fel. Jag gör hemma och jag tror det har blivit fel en gång på alla år.. Men då gick det ju att gnugga bort och var inte alls farligt..

Truelove: Kul att du vågade kombinera de färgerna. Fint När jag började hänga i tråden vågade jag mig på typ två nyanser i mellanbrunt och var jätteförsiktig med eyeliner

Emeraldy: Tja jag gör det alldeles för sällan *rodnar* Kanske en gång varannan månad. Men det är egentligen för sällan... Använder milt shampoo och milt balsam. Torkar LIGGANDES på en handduk..

• Linny

Kamera: Jag har på vanliga läget och zoomar bara så mycket som jag tycker. Sedan trycker jag ner halvvägs så den fokuserar och sedan trycker jag av. Har en Nikon D50..

Förresten.. Om ni har konstruktiv kritik angående mina sminkningar så tar jag jättegärna emot dem! Jag lägger ju ut bilderna för att få tips på hur jag ska bli bättre. Så var inte rädd att vara ärliga, det är ju det jag vill!!

Om någon vill ha tips när de själva lägger in så säg gärna till! Jag vill inte komma med förslag på förbättringar om syftet med det inlagda fotot inte var just det och ifall personen tar illa upp för att man kommer med förbättringstips

• Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-10-29 12:55:31 följande:
    Har bilder på dagens sminkning i galleriet.
    Vilken fin ögonfärg du har!! Snyggt med eyeliner också. Mitt tips är att du försöker göra den tunnare i inre ögonvrån. Den ska bli tunnare och tunnare där så man inte ser ett "slut" på samma sätt. Bredast bör den vara på yttre halvan av ögonlocket för att sedan smalna av igen
  • Linny
    Enya73 skrev 2008-10-29 11:52:52 följande:
    WoW!!! Nu har jag bara hunnit titta på Linny´s och LMK´s bilder av ögon make upp. Ska titta in till fler gallerier.Är riktigt imponerad!!! (jag som trodde att jag var lite av en proffs själv...skämms....)Saken är att jag jobbar inom vården och där är det inte lämpligt att ha för mycket make upp, så det blir bara lite vardags make upp, vilket jag är helt ok på.Sedan när det gäller kvälls make så vågar jag inte längre vara för kreativ, utan det blir som vardags make ändå.Blev riktigt inspirerad nu att pröva nya grejer För övrigt älskar jag varma gröna nyanser. De passar bäst mina bruna ögon.Kram/E
    Nej det är ju så att man i vissa yrken inte kan ha så mycket. Jag jobbar på kontor, i vårdbranschen visserligen, och då är det ju lite lättare. 80 procent av alla sminkbilder jag har lagt in är sminkningar jag gjort till vardags, typ halv sju på morgonen
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-10-29 11:38:30 följande:
    Nu har jag in nya bilder i gallriet på dagens make up.
    Fint Rosa ser ut att passa dig bra! Långa fina ögonfransar *avis*
    Ser att du fått en del rosa pigment under ögat. Det får jag ofta också. Ett tips är att antingen hålla lite papper under ögat när du lägger makeupen eller att lägga lite genomskinligt puder där, som du sedan borstar bort. Då följer pigmenten med.

Jag kör en helt annan variant då jag har mineralmakeup. Jag gör ögonen först.. Sedan tvättar jag av mig under ögonen och lägger lite ögonkräm där, sedan lite concealer under ögat. Efter det borstar jag på lite finishing dust, sedan på med foundation och sedan finishing dust. Då slipper jag bry mig om att ögonskuggan yr runt när jag sminkar
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-29 13:59:51 följande:
    Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?Tacksam för svar
    Vet flera som provat Id´s borste och just reagerat på att de fäller och är lite riviga. De har sedan provat EM´s och varit jättenöjda. Med tanke på att priset är typ en fjärdedel så är det ju inte så svårt att bli extra nöjd heller

Till mineralveil eller annat finishing dust kan man ha en vanlig stor puderborste.
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-29 13:59:51 följande:
    Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?Tacksam för svar
    Jag tycker att ett tredje alternativ; cake eyeliner är absolut bäst!! Kajalen blir inte lika jämt och fin och är svår att forma på samma sätt. Den flytande har en och samma konsistens och penseln kanske inte är det man vill ha..

Med cakeeyeliner så kan du få helt den konsistens man vill ha. Jag kan vilja ha den lite torrare till vissar partier medan jag vill ha den blötare för precission och "vingen". Jag tycker en "angle brush" är oslagbar!!
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-10-29 15:05:03 följande:
    Har fakeade franssar idag med   Jag brukar också lägga foundation sist men idag fick jag hjärnsläpp hahaha så nu har jag rosa ringar under ögonen istället för blå
    Ah Jamen rosa glitter är bättre än att se trött ut! Då visste du ju knepet. Ville bara skriva det utifall att..
  • Linny
    Phantera skrev 2008-10-29 15:30:02 följande:
    BUhuuuuuuuuuuu!Jag har saknat tråden och er!Varit utestängd från familjeliv. Det är de som gjort någon tabbe(?)Min karl gillar att provocera och blev avstängd efter några varningar...men JAG blev också avstängd. Eller antar att de blockerade vårt IP....buhuuu!Mycket att läsa ikapp nu!!Många sminkningar att se!!O hur går det för bebismagarna? Det börjar ju närma sig! Nehepp...hinner desvärre inte läsa ikapp nu heller. Måste sova lite. Ska jobba inatt!Längtar tills det blir helg och jag får piffa till mig lite! Ska nog prova sotade ögon eller något. Kollade på KNotts sida och blev inspirerad. Ser ju inte så svårt ut egentligen, men tja...som sagt...det dära konstnärliga är jag inte så bra på.Kan inte ens dra ett rakt streck med en penna/pensel...Aja..öva öva öva! Ses!!
    Stackare som blivit utslängd! Kul att du är tillbaka
    LindaLampa skrev 2008-10-29 15:32:01 följande:
    Ok, vad har du för märke på din cake eyeliner? Tackar för att du tar dig tid o svarar
    Jag har Makeupstores. De har även en gel eyeliner men den har jag inte provat. Är inte så sugen på det heller för jag tycker cakeeyeliner är så bra
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!