• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-10-29 18:17:03 följande:
    Nu ligger gårdagens sminkning ute. www.svalmarkskan.blogg.seJag har verkligen idé-torka nu. Ingen som har lite konstruktiv kritik och idéer om vad jag kan prova. Kanske helt ny look eller ngn färg... vad som helst!
    Jättefint!!
    Shoppingtokig skrev 2008-10-29 22:27:59 följande:
    Hallå tjejer!Jag ska ju på sminkkurs hos MakeUpStore nästa fredag och tar gärna emot "måste ha-prylar" som jag ska plocka ihop för mina presentkort Är lite nyfiken på cake-eyelinern som flera pratar om...å även någon bra skugga för sotning
    Muffin, cakeyeliner, något läckert dust, och så ev. pollution..

Fridapida: Skrattar! Jag håller med En tydlig rand där foundationen slutar, tex. på halsen eller vid haklinjen. DEN är inte snygg. Men liksom dig så är det ju bara något man tänker, inget man säger till någon. Är det alltså folk som går fram till andra och talar om sånt?!

Jag har säkert för mycket skuggor för vissa och använder säkert egentligen fel färg på läpparna. Men jag håller på och lär mig.. Så säg gärna till

Igår "råkade" jag visst köpa 10 nya macpigment. Tyckte väl inte att mina dryga hundra skuggor räckte antar jag..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-30 11:59:29 följande:
    Fridapida: underbart att läsa. Håller med dig i allt, Vet en tjej som sedan jag gick gymnasiet (26år idag) och säkert före det har kolsvarta ögonbryn (färgade, ej naturliga) som hon dessutom målar utanför de ordinarie. Ser inte klokt ut, hon har ljusbrunt hår.Men aldrig jag skulle säga åt henne, hon måste ju tycka det är snyggt då hon alltid har dem målade så.Men hoppas jag får kritik/tips då jag börjar lägga ut bilder, tänkte fixa det till helgen.Linny: Är macpigment (gissar på ögonskugga) billiga eller är du helt enkelt snorrik. Och vill du bli av med lite/mkt ur din sminksamling så kan jag i nga knapptryckningar ge dig min adress. Inga problem. /K
    Macpigmenten köper jag i samplestorlek på http://www.thebodyneeds.com/. Blev ca 200 spänn för mina ca tiotalet pigment och frakt..
    Emeraldy skrev 2008-10-30 12:01:06 följande:
    Fridapida:Nej, nu missuppfattade du mig Jag tycker verkligen det är jättebra med tips på vad ni tycker är galet inom sminkning! Jag ser det inte alls som översitteri, bara tips! Att jag inte vågar sminka mig så mycket som jag kanske skulle vilja har bara med min egen taskiga självkänsla att göra!TigerLinn:Jag bor i Umeå Nu när jag ändå är i farten... Jag har inte speciellt många ögonskuggor och de jag har går alla i lila, brunt eller grönt. Jag själv har gröna ögon. Vilken annan färg tror ni jag skulle våga mig på?
    Guld, grått, koppar
    Salsoul skrev 2008-10-30 12:04:14 följande:
    Är det någon i tråden som testat TV-shops motsvarighet till mineralsmink; Sheer Cover? Trodde inte mina ögon då jag såg att det fanns en variant även där! (är alltid lite skeptisk mot TV-shop, Tvins och allt vad det heter )
    Mycket skeptisk till allt som säljs där..
    Fridapida skrev 2008-10-30 12:16:20 följande:
    Det var ju skönt att det inte missförstogs. Ha en bra dag tjejer och håll tummarna för mig. Nu ska jag iväg och skriva en 6 timmars tenta. :-S
    Lycka till!!
  • Linny

Nepp. Den är ju rätt dyr, med tanke på att man inte ens får prova ut den.. Så när det inte ens är ett erkänt och bra märke, kostar rätt mycket och man får hem nåt man inte provat ut så.. Everydayminerals skickar ju istället hem gratis prover. Det är bra!

• Linny
    Salsoul skrev 2008-10-30 14:35:13 följande:
    Ja mer gratis åt folket! (helt OT men ska på barnmässa imorgon och ser redan fram emot alla prover jag ska kånka med mig hem )Skulle aldrig köpa smink utan att prova först, och speciellt foundation! Även om jag inte heller skulle påpeka det utan att någon frågat tycker jag det ser så tacky när färgen är ca fem nyanser fel.
    Hehe, fast jag är bra på att slösa pengar och orkade helt enkelt inte ta mig från Täby in till Stockholm city. Så jag chansade och köpte två olika nyanser foundation från Laura M och ett finishing dust. Hade det varit helt åt skogen så hade jag fått slänga dem och det hade väl varit typ 800 spänn i sjön men den risken tog jag
  • Linny
    Salsoul skrev 2008-10-30 14:45:53 följande:
    Hey, du hade kunnat sälja dem på Tradera Folk säljer halvfulla produkter och det går som smör
    Det är ju sjukt i sig. Usch så snuskigt!!! Att köpa någons burkar där de har varit och kladdat och pillat i ögonen osv.. *blä*
  • Linny
    Himla valv skrev 2008-10-30 15:09:14 följande:
    Förlåt tjejer men för mej är detta rena djungeln  Jag frågade tidigare här om mineral puder. Jag måste tyvärr fråga igen...hmm  Jag vill inte gärna beställa via nätet så då blir det nog bara i.d & youngblood kvar. Såg det först i dag att det fanns i butik För jag vill inte köpa Isadora eller Loreal. i.d har jag använt men nu börjar det ta slut. Jag är ganska så nöjd med det men jag gillar inte att mina porer syns så väl har iof inte provat mineral veil så kan bero på det. Någon som har några kloka råd i.d mot youngblood?
    Sorry, ingen aning. Hoppas ngn annan vet!
  • Linny

Trolltyg: Fint Tycker du har lyckats bättre med att få "kanterna" mjuka och inga skarpa övergångar

• Linny
    Phantera skrev 2008-10-30 20:00:43 följande:
    www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/sofiemode/...Vårens sminktrender. Åh...jag är så sminksugen...men det känns onödigt att sminka sig nu när man snart ska gå och lägga sig!Funderar på om jag ska lägga upp två bilder på mina sminkningar...men jag är så feg. Hehe...är ju inte så bra, men visst, jag kan ju få lite konstruktiv kritik... Gah!
    Jooo gör det!! Jag vågade knappt i början heller, men hade jag inte gjort det så hade jag aldrig lärt mig så mycket som jag ändå tycker jag har gjort!
    truelove 4 ever skrev 2008-10-30 20:06:26 följande:
    Idag köpte jag en bas skugga från Face när jag var i stan, 159 kr det var inte billigt för den lilla saken men jag är nöjd i allafall
    Kul Hoppas du blir nöjd
  • Linny
    Phantera skrev 2008-10-30 22:14:47 följande:
    Linny > Hm...jao.Asså. Jag är ju själv medveten om vissa grejjer som kanske inte blir så bra. Så jag skulle isf inte lägga upp dem för att visa att jag var duktig...utan mer få lite feedback.Men jag har ju så dåligt självförtroende så det känns lite jobbigt...hm...Kanske kan lägga upp några små...hm...Men inte nu. Ska sova. Natti!
    Vet inte om så många lägger upp för att visa att de är duktiga. Jag lägger bara upp för att få tips på hur jag ska förbättra mig. Annars är det ingen större mening för mig i alla fall. Jag vill hela tiden bli bättre. Fastnar ibland på  nåt och ibland får jag bara inte till det. Toppen då när någon ser det och kommer med tips typ "lägg skuggan lite högre, dra ut eyelinern mer, mindre/mer eyeliner där osv osv)

Mitt självförtroende angående just utseende är ju inget vidare heller. Har bagage som gör att jag verkligen har haft svårt att acceptera mig själv som jag är och har långsamt fått bättre självförtroende. När det inte kommer till utseende så har jag dock bättre självförtroende. Har fått det genom mitt yrke tror jag
  • Linny
    Linny skrev 2008-10-30 22:20:23 följande:
    Vet inte om så många lägger upp för att visa att de är duktiga. Jag lägger bara upp för att få tips på hur jag ska förbättra mig. Annars är det ingen större mening för mig i alla fall. Jag vill hela tiden bli bättre. Fastnar ibland på  nåt och ibland får jag bara inte till det. Toppen då när någon ser det och kommer med tips typ "lägg skuggan lite högre, dra ut eyelinern mer, mindre/mer eyeliner där osv osv) Mitt självförtroende angående just utseende är ju inget vidare heller. Har bagage som gör att jag verkligen har haft svårt att acceptera mig själv som jag är och har långsamt fått bättre självförtroende. När det inte kommer till utseende så har jag dock bättre självförtroende. Har fått det genom mitt yrke tror jag
    Med detta menade jag alltså; var inte rädd för att lägga ut här! Alla är vi sminkintresserade och tipsen vi ger är i all välmening för att hjälpa och för att vi tycker det är kul!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!