Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Charlita skrev 2008-11-10 21:18:56 följande:
    Ja jag använder Loreals True Match Foundation som funkat super duper bra och jag var jätte nöjd. Använt i ca snart 2 månader nu men varför reagerar min hud nu? Sant alla är olika men jag blir så ledsen jag ser hemsk ut. Ska till acsess i mån o kolla vad det kan vara
    Alltså... allmänläkare, gissar jag rätt, är verkligen inga experter på hudproblem. Tyvärr. Har man tur så får man bra hjälp, men jag har inte haft tur. Nu har jag sökt för helt andra hudproblem men jag tror som knott, skippa sminket ett tag och ta reda på om det är det som är problemet.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 22:17:10 följande:
    Pokergirl och Linny : Ja det tror jag med. Va e mac för nån? och vad kostar den? o samma med Everyday M ? Ja jag får ha en osminkad vecka.. Vet ni vad?! Jag har alltid använt NIVEAS ansikts lotion som är väldigt fet. Utslagen verkade inte bli bättre utan sämre men jag har senaste fdagarna fortsatt smörja in med samma creme tänkte att det kan ju inte vara nått fel på den jag har ju ALLTID haft den sen jag var liten. Men nu skipade jag den och testade ( haha tro det eller ej ) Eldorados ( ni vet Willys billiga) hudcreme som är tunn. Det sved som satan och jag skrek till men nu ser det BÄTTRE UT! Utslagen börjar försvinna mer Tack Knott! läste om den där hud saken du hade. Skönt för dig att den försvann!
    Bor du i GBG? Jag tänkte på eftersom du skrev ngt om acsesakuten. MAC finns iaf på Åhlens city i Nordstan.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 22:26:56 följande:
    Fridapida ja jag bor i GBG Ja jag ska kika där se om jag hittar nått bra o passande. Nu på vintertid ändras ju färgen i hyn iaf min. så jag måste nog köpa lite ljusare. Brukar ni också behöva göra de?
    Nej, jag kör med samma året runt. När jag är solbränd så sminkar jag mig sparsamt. Jag försöker även undvika att bli för solbränd i ansiktet. Det är fint att vara brun men det sliter för mycket på huden.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 22:36:20 följande:
    Fridapida ja det gör ju det! Själv solar jag mkt på somrarna ajabaja.. .Mina kompisar går på solarie nu dom blir jätte bruna o fina men det är ju som sagt inte alls bra för huden. Okej skönt att ha samma året runt Själv har jag typ 5 olika nyanser haha gud.. Just nu passar ingen av dom sådär perfekt faktist. får blanda lite olika . jag har lite gul aktig färg i hyn inte fint så det blir svårt att hitta en färg. Jag frågade på kicks o hon sa att jag var gul i hyn... som om jag inte visste de :P haha. Så jag tyckte inte nån satt så bra. får kolla vidare..
    Jag är också mkt gul. Men blek. Jag gillar mina gula undertoner och vill ha en foundation som framhäver det.
  • Fridapida
    Emeraldy skrev 2008-11-17 17:24:32 följande:
    Två grejer jag önskar rekommendation på:* highlighting-skugga (vet ej om det kallas det, men en sån ljus man har strax under ögonbrynet)* ögonbryns-skuggaSå... har ni några bra tips?
    Jag använder ofta Muffin som highlighter. Då tar jag bara en mjuk pensel. Make up store...
    På Make up store finns även bra brynskuggor.
  • Fridapida
    Emeraldy skrev 2008-11-17 20:30:59 följande:
    Jo, just det, glömde ju Fridapida:Jag har en sån där trefärgs-brynfärg ( ) från MUS, men använder bara en av dem till brynen. Vet du om det finns ögonbrynsfärg där, i enfärgspack så att säga (gud, vad svamligt det där lät )
    MUS har varje färg i en-pack också. Man måste inte köpa tre-packet.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!