Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Fluffguf skrev 2008-11-20 20:56:50 följande:
    Jag har problem med just det området, jag är ljusare där än i resten av ansiktet... Det syns ju inte direkt när man är sminkad, men jag svettas lätt där också, så foundationen försvinner snabbast där och precis vid ögonbrynen Inte så mycket att göra åt det tyvärr...
    Aj... inte kul med att svettas. Inte när man är sminkad iaf.
  • Fridapida

Jag har köpt Japonesque på hqhair.com men jag tror att det är ungefär samma pris på eleven.se. De är lika dyra överallt. Har ngn annan något bra tips så mottages det tacksamt.

Phantera
    Men är det volym eller längd? Fäller den? Är den torr eller rinnig?

Haha, är den slut? Ja, den är väldigt bra så jag förstår att den går åt. Kolla på lookfantastic.com där finns det tror jag.

• Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-21 08:29:16 följande:
    Ska in till stan idag o kolla på ID:s produkter, samt kolla efter en BRA o täckande concealer. Priset är inget o diskutera. Någon som har förslag på en bra o täckande? Om man ska använda mineral puder som ID:s kan man endå ha på sig en vanlig flytande/krämig concealer? Eller rekomenderar ni o ha ID:S concealer till deras fondation o veil puder?
    id har en egen concealer som läggs med en speciell pensel. Jag använder id.s egen concealerpensel. Köp INTE id's kabuki. Den är dyr och dålig. Köp hellre från em. Jag tycker att id.s fungerar för att jämna ut färger men den täcker inte finnar. För tt täcka finnar krävs en mkt mer täckande. MEN jag tycker att de som täcker för mkt bör undvikas så långt det går. Hur som helst så kan resultatet bli lite konstgjort.
  • Fridapida

Phantera
    hmmm det kanske vore värt att prova. Tycker du att den är bra eller jättebra?

• Fridapida
    Emeraldy skrev 2008-11-21 11:46:16 följande:
    Phantera:Åh, vad söta kläderna var! Alltid mysigt att snusa på en bebbe Nu är jag igång med en fråga igen Jag använder mineral foundation och är jättenöjd med det. Dock använder jag MUS concealer (den med tre färger) vilken jag iofs tycker är superbra, men jag funderar varje gång på om det är så bra med en concealer som förmodligen täpper igen hudens porer totalt och sen använda mineralsmink. Borde ju vara bättre att hålla sig till mineralsmink helt och hållet... Men hur funkar mineral-concealer? Täcker det bra? Jag antar att det också är i "pulverform"?
    Du är helt rätt ute. Coverall från MUS täpper igen varenda liten por. Den har jag bara om det är katastrof... En mineralconcealer är lite krämigare i konsistensen men fortfarande i pulverform. Den appliceras med en mindre tät pensel. Den fyller sin funktion tycker jag. Den täcker inte som cover all, men absolut tillräckligt.
  • Fridapida

Phantera

Hmm okej... ja du kanske jag skippar den. Vilka söta små kläder. Tummen!

Men ang mascara...

Jag måste nog köpa en med mycket volym men gillar inte Diorshow. Jag gillar masterpiece men tycker ju att det är kul att prova ngt nytt. Hmm... ska jag köra på masterpiecen eller finns det ngn annan som är mkt bättre?

• Fridapida
    LMK skrev 2008-11-21 14:25:09 följande:
    Fridapida skrev 2008-11-21 13:00:38 följande:
    Jag tycker ju Diorshow är sådär, den är lite för smulig helt enkelt. Inte värd 250:-!!Däremot så föll jag för Clinique High Impact som jag fick ett litet prov på i en tidning. Den var riktigt bra & den står härnäst på mascaralistan. Har oxå en stor borste som fördelar väl & ger både volym & längd. Tror priset är runt 190:-. Lätt att tvätta bort med vatten & sitter hela dagen utan att smula el. sota under ögat.
    Låter bra. Du får gärna berätta vad du tycker om den när du provat. Jag fick en minimascara med BB som jag kanske ska prova.
  • Fridapida

Jag lägger bronzern med en stor puderborste på kindben, vid hårfästet i pannan och halsen.
    Rouge lägger jag med en snedställd rougeborste som en trekant över "kindäpplet". Jag sveper lite vid hårfästet också. Sist tar jag puderborsten ett varv över för att jämna ut.

Man ska även tänka på att vara sparsam med både rouge och bronzer. Snyggast blir det om det knappast syns...

• Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-21 20:38:42 följande:
    Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer... Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.
    Jag tänkte samma som Trollsanna när jag såg din bild. Du har en perfekt ögonform för en snygg eyeliner. Försök att sudda ut linjen i globlinjen. Tyckte att det såg väldigt fint ut.

Det där med färger... Det är ju olika vad man tycker är snyggt på sig själv. Sedan så lär man sig även bli bättre på att fota så att det syns. Svårare än ma tror.

Snart får vi se bilder på sotningen också?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!