• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Nu ligger dagens mejk uppe. Inget speciellt direkt, typiskt LMK skulle man kunna säga: Brunt & guld!

Däremot har jag ÄNTLIGEN fått ordning på alla mina pigmentsamples som tidigare legat i en GB-glassbytta huller om buller. (Inte att rekommendera!)
    Har köpt små förvaringsaskar på Claes Ohlson för 19:- st. Perfa!! MAC burkarna är dock liiite för höga, men det går att stänga halvt om halvt. Nu ligger alla i färgordning! Tror det är köpstopp på samples nu...

• LMK

Bluelight skrev 2008-09-19 18:21:47 följande:

Jättesnygg make-up!vad är samples för någonting?Du kanske kan tipsa mig om en ögonskugga som passar till MUS Bloom. Gärna en nyans som går i mjölkchoklad/nougatbrun och heslt från MUS!
    Tack!!
    Samples är små prover man kan beställa för en otroligt billig peng & får de i små burkar med lock.
    De flesta jag har är från pureluxecosmetics.com/home.php samt www.thebodyneeds.com/. (alla i USA) Det är mineralskuggor/pigment i lös form. Proverna räcker jättelänge, är ungefär 1 tsk i burken. Helt klart värt att prova massor av olika färger då det är så billigt.
  • LMK

Knott skrev 2008-09-19 18:58:20 följande:

LMK: fint som vanligt förresten! Vad överskådligt det blev med dina samples... Jag ska fota min förvaring, de är i och för sig sorterade i färgordning men ändå svårt att överblicka...
    Man tackar!! Du var riktigt fin i blått idag! Tycker inte alls det är fel till blåa ögon, det är nog bara nyansen av blått som man får vara lite försiktig med... Typ 80-tals skrikigt.
  • LMK

Musetti skrev 2008-09-19 20:04:52 följande:

Någon som vet ett bra läppstift/glans som passar till Orgasm? Vill ha nåt "mer" än genomskinligt nu till hösten...
    Jag är inte så jätte haj på detta omdråde men gillar själv Maybellines Watershine gloss i färgen Peachypink samt IsaDoras Shiny Lip Laquer i färgen Sheer Apricot. Båda ger en lätt persikoton med lite fint skimmer. Sen vet jag att Dior har ett jättesnyggt gloss i aprikost, men det är aldeles för dyrt för mig!
  • LMK

Knott skrev 2008-09-20 14:35:44 följande:

Måste bara skriva av mig - såg just att min blogg (www.makeupoholic.blogspot.com/) blivit nominerad till bästa sminkblogg i VeckoRevyn blog awards 2008. Med tanke på att de andra tre sminkbloggar som också nominerats är väldigt väletablerade ser jag fram emot en hedersvärd 4:e plats, men ändå, det var kul att bli nominerad!!
    Vilken grej!! Jättegrattis!!
  • LMK

Idag blev det en ganska skir mejk, som inte blev fotad dock:
    Face Umbria, PL Bikini & Serenity samt svart mascara. Mjukt & romantiskt

• LMK

Fortsätter här... HJÄLP!

Jag måste köpa ny mascara -igen! SUCK! Har just nu MF Stretch som är sådär... ingen vinnare för mig alls. Tycker de flesta blir så smuliga/torra på. Jag vill ha långa, BLANKA fransar! Några bra tips? Har aldrig använt dyra märken men är helt med på att prova nu. Så, vad skall jag köpa??
    Har tidigare använt olika från: Lumene, MF, Maybelline & Face men ingen av dem är den stora vinnaren- så Shoot!!

• LMK

Knott: Åh det är sååå svårt! (Snacka om I-landsproblem!! ) Bluberry Curl har jag provat & den var oxå helt ok, men that's it. Brukar gilla Maybelline bäst, skall kika på dem igen & se vad som kan falla den här frun i smaken . Skall kanske gå in till Kicks & se vad de kan plocka fram oxå. Lancôme & Dior brukar ligga högt hos mina vänner... skall kika på dem med.

• LMK

Trollsanna: Kul med testet! Att det skall vara såå svårt med mascara! Har ungefär samma preferenser som du; mkt färg & inga klumpar! Många mascaror blir smuliga på mina fransar som är ganska täta, men inte så långa. Har tröttnat på piggborstarna utan skall nog leta efter en bra vanlig borste & då skall Dior vara outstanding har jag hört.
    Skall ta en sväng förbi Kicks idag. Det är lättare att gå dit då de har alla märken för samma expedit. På Åhléns blir allt så uppdelat & jag skulle inte komma ihåg hälften av vad alla försäljare skulle säga

• LMK

Linny: NARS super Orgasm är med MER guldglitter i än vanliga, om du inte visste det.
    Åhh Sephora... *drömmer* Clinique är ju som sagt billigt. Älskar deras solskydd! Parfymer var inte direkt billigt, kolla flygplatsen istället.
    UD, Smashbox & NARS har otroligt fina skuggor, kajaler lipgloss etc. Åh du kommer handla ihjäl dig!!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!