Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

lyckligmamma skrev 2008-12-05 18:49:10 följande:

Hej , tänkte bara kolla med er Naglar. Innan hade jag långa starka naglar. Men nu har jag naglar som lätt går sönder, och vita streck och prickar på naglarna. Vad är det som fattas i vitamin tror ni?
    Ingen aning tyvärr... Men jag har för mig att det är brist av något slag.
  • Fridapida

Jojo 28 skrev 2008-12-05 18:54:25 följande:

Ett tips när man tar eyeliner det är att man inte dra streck ända ner utan att man stannar där fransarna slutar. Jag tycker nämligen att ögonen blir så lessna. Jag tar bara där fransarna börjar tills dem slutar.Måste verkligen säga vilken rolig tråd detta var.
    Roligt att du gillar den. Det är faktiskt snart två år som den funnits. Inte illa va? Vi tjejer på FL gillar vårat smink.

Bra tips! Eyeliner är nog något av det svåraste i vardagsmakeupen.
  • Fridapida

LillaMiss Piggy skrev 2008-12-05 21:04:53 följande:

Glömde berätta att jag försökte göra "kattögon" men det gick ingen bra. Det lär ni se på bildernaLänken är här  www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38994921.html
    Jag tror att "felet" är att du har haft stängda ögon när du gjort formen på eyelinern. När du öppnar ögat blir svängen böjd istället. Prova att ha ögat öppet när du skapar formen på vingen. Och öva och öva... det är det bästa sättet att hitta en form som man gillar.
    Jag tyckte att det så väldigt fint ut annars.
  • Fridapida

Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande:

Vill ni se en tjockis? Seee på mig! *sjunger* My god, nu är kulan stor www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20graviditetenOch för att det inte ska bli så OT så har jag sminkat mig med Brun (mac) Mauvement (mac) och lite Elysium (PL) på ögonen. Men det var på morgonen kl. sex.. Dessa är tagna ikväll kl. 22. Så det ser ju liksom inte lika fräscht ut längre..
    Den ser jättefin ut! Nu är det inte så länge kvar va?
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-06 07:38:44 följande:

Fridapida skrev 2008-12-05 20:31:30 följande:
    Ja, det tycker jag nog. FUnderar på att beställa därifrån när mitt i.d. är slut. Men jag ska först göra slut på proverna och jämföra lite till. Men det är absolut inte sämre än id eller EM! Maila dem och säg att du är intresserad av tester och vad du har för hudtyp/färgton så skickar hon några små påsar.
    All done! Jag fick mejl idag om att de skickar proverna till mig. Det ska bli kul att prova. Jag gillar ID men alltid nyfiken på nya produkter. Så vill jag gärna stödja svenska företagare.
    Jag gillar att ID har en fin lyster som jag saknat på madminerals och EM. Nu får jag se hur den här ser ut.
    Tack för tipset.
  • Fridapida

Pindus skrev 2008-12-06 19:34:02 följande:

hämtade ut min Tweezerman pincent som jag beställt på jordgubben, riktigt bra var den, fick bra tag om korta strån med! super :)
    Jag har den jag med. Jag har haft den i ett par år nu och använder bara den. Det är så mycket lättare att plocka brynen när man har den lilla lampan.
  • Fridapida

Fluffguff
    Kul att få se en bild! Det var jättefint, speciellt med kajalen.

Phantera
    Men inte ska du hålla tillbaka för att andra inte sminkar sig! Äsch... så ska du itne tänka. Du hade en jättefin sminkning iaf. Du ska se om du vågar exprementera med färger så kommer fler följa efter.

• Fridapida

Pokergirl skrev 2008-12-08 21:53:48 följande:

Fridapida skrev 2008-12-08 21:38:23 följande:
    Jag hittar inte...
    jag fattar inte! Det syns inte... det krånglar ibland på sidan.
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-09 20:42:07 följande:

Fridapida > Fått din Gel-eyeliner än?Jag testade sminka mig med några skuggor från BoS idag. Olika kombinationer på båda ögonen. (Var bara hemma ändå). Skillnaden var hårfin...Många färger som påminner rätt mycket om varann, eller många...men typ 4? Trodde de skulle skilja lite mer på ögat än de gjorde. Eller så är det bara jag som är kass...hehe...Det var något jag skulle fråga om, men det har jag glömt! Hmpf!
    Nej... inte än. Jag väntar verkligen!

Har du lagt ut bilder?
  • Fridapida

Nu har vi en ny tråd! Jag hade ingen aning om att det var dags. Tur att Phantera är uppmärksam.

Phantera
    Tack! Och jag har fått prover som jag ska testa så fort jag kan.

Nu ska jag sova efter att ha jobbat natt!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!