• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

katarina118 skrev 2008-09-28 19:39:24 följande:
    linnyär det bättre priser i usa på redkeän vad det är här i sverige??
    Ja det kan man saga.. En stor tub med inpackning kostar 110 kronor...
    En jattebalsamflaska pa en liter kostar 190 kr..
  • Linny

Hej!!!

Tillbaka i verkligheten igen! Trött och jetlaggad men har fått sova några timmar i natt i alla fall.. Ska åka och jobba strax *gäsp*

Hoppas alla har haft det fint!

• Linny

Vilka fina makeuper ni har lagt!!! *tummen upp*

Shoppingtokig: *sväljer nervöst* Hoppas du blir nöjd nu då
    Blev en hel del shopping till slut

• Linny
    greeneyes skrev 2008-10-08 11:09:45 följande:
    Hej hej! Länge sen nu igen, men tiden liksom bara rinner iväg om dagarna, nu när jag inte kan hänga här från jobbet längre.. Jag har inte testat Chanels skuggor, men har en Lancôme-duo som är helt underbar. Den har en ljusbeige skugga och en brungråaktig, och de har jag alltid som vardagsskuggor. Väldigt lätta att få jämna tycker jag. Dryga också, trots att de inte är lika som stora som ex MUS. Själv börjar jag få riktig party-abstinens. Jobbar typ vaaaarje helg. Men det är inte sjäva festandet jag saknar, utan det där att få tid att fixa upp sig o allt, vill ju testa massa nya sminkningar  
    Ah, party när kul Jag får nog vänta i alla fall ett år till.. Känns lite långt
    Köpte lite matta skuggor från Mac i USA. Är jättenöjd med dem. Har så få matta och dessa var toppen.
    Tesssi skrev 2008-10-08 11:20:02 följande:
    Fridapida: Nu har jag beställt tid för nagelförlängning. Blev så nyfiken när du gav mig det alternativet. Hade inte alls tänkt på att det gick att göra...Har tråkiga korta naglar som skivar sig jämt i vanliga fall.
    Kul, hoppas du blir nöjd!
    LMK skrev 2008-10-07 09:18:10 följande:
    Linny skrev 2008-10-07 06:32:57 följande: Välkommen hem till kylan!! Lite skillnad mot Californien va?! Hoppas ni hade underbara veckor, du får berätta när du är tillbaka i rätt tid igen.
    Tack tack! Men kylan kan jag vara utan. Fy så kallt!!!! Tja vad ska jag berätta då?
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-08 13:42:26 följande:
    Linny: Det är alltid kul att höra om en resa. Vad blev det för kul shoppat förutom MAC & LM? Någon till bäbisen?Sen kan du ju passa på att skryta om hur varmt & skönt det var, hur solbränd du nu har blivit & hur härligt det är med semester!

Så värst solbränd har jag nog inte blivit. De galna släktingarna vill ju gömma sig inne med AC:n på högsta och att gå promenader är uteslutet. Man tar bilen Dessutom var 35 grader för varmt för mig att sitta ute i trädgården och sola i. Så jag höll mig i skuggan. Denna bild är tagen en av de sista dagarna så mer än såhär blev det inte..
    Lilla familjen

Men det är härligt med semester! Känner mig dock tjock som en gris!  (visserligen är jag i sjunde månaden och ska vara lite tjock, men det känns ofräscht att äta som de gör..) Herregud som de äter där! Inte mängderna som så, men gud så onyttigt. Tur att jag inte bor där. Är bara sugen på nyttigt nu när jag är hemma igen

Hehe, blev ju en del grejer till slut... Maken shoppade till sig själv också, men det har jag inte koll på(vet att det var några klädesplagg, fiskeprylar, parfym osv bara), så jag skriver det jag köpte..

2 tröjor till Alfred
    1 stickad bodysuit med luva från GAP till bebben. Älskar den!
    Stickad tröja GAP, till väninnans dotter
    Babycarrier Beco Butterfly, färg; Espresso
    Beef Jerky...
    Mascara
    1 Gravidtop (hade inte så värst snygga mammakläder där tyvärr)
    Lite babykläder och två filtar till bebben
    Duschförhänge (i usa har de inte plast som vi, utan genomskinlig plast innerst och så tyg ytterst. Hittade ett fint ytterförhänge som passar i vårt badrum)
    Smycken (3 halsband och ett par örhängen)
    Doftljus från Yankee Candle (jul och höstdofter)
    Nars duo (Laguna/Orgasm). Världens snyggaste rouge och bronzer i kombination
    Laura Mercier mineralfoundation
    Laura Mercier krämskugga Platinum
    Laura Geller baked marble eyeshadow
    Mac, tre matta ögonskuggor
    Redken balsam och inpackning
    Clinique foaming mousse cleanser
    Daisy, parfym av Marc Jacobs

Resten kommer jag inte ihåg
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-08 14:09:22 följande:
    Linny: Wow, vilken härlig shopping! Så det blev ett Orgasm/Laguna ändå... Visste väl att du inte skulle kunna hålla dig från det. Kul med lite matta ögonskuggor, det behövs ibland bland allt skimmer & glitter. Du får fota & visa vart efter. Redken är bra! Jag hade nästan övervikt pga. av alla schampoo & balsam flaskor jag släpade hem i våras. Det är ju så GRYMT billigt där! Åh jag vill åka tillbaka till Miami & solen... *drömmer* Visst, borta bra men hemma bäst. Nu är det sallad & bönor som står på menyn kan jag tänka mig.
    Hehe, ja nu är det sallad och bönor! Redken har jag provat nu. Jag är inte så imponerad av den utredande effekten dock. Där finns andra balsam som slår.. Om håret blir bättre i längden av Redken får väl tiden utvisa. Har ju bara provat en gång Men JA, prisskillnaden är enorm!!

Ja, jämfört med minus en grad så känns 35 plus rätt lockande
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 16:15:56 följande:
    Ah...såg nu att det var foundation du köpt men vet du ungefär hur mkt de kostar?
    Alltså, det var ju mineralfoundation jag köpte. Dvs. puderform. NÄr du skriver mineralpuder, vad menar du då? Deras finishing dust? För foundation så betalade jag 35 dollar.
    TigerLinn skrev 2008-10-08 18:38:15 följande:
    idag har jag sminkat mig.. hehe ska iväg snart men riktigt lyckat.. :D
    Bild? Vilka färger?
    Phantera skrev 2008-10-08 18:46:50 följande:
    Linny > Fin bild, fin familj. Du har den där härliga gravid "glowen". *avis*
    Ah, jag vet inte. Det är säkert en kombination av min foundation och min rouge från Nars
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-10-08 19:48:26 följande:
    Linnyvälkommen hem! Jag måste få veta... hur var Sephora??? GreeneyesJag är helt på din linje. Det bästa med fest är förberedelserna. Jag ska ut nu på lördag och tyvärr har jag råkat ut för ett litet missöde. Fultrollet har varit inne i min garderob och svingat med sitt trollspö över mina kläder. Resultat: allt blev fult. *galen* Det verkade som om han även tog en sväng på stan för jag har gått in i varenda affär som säljer kläder till vuxna kvinnor... ingenting fanns. TesssiDet låter som en bra idé. Hoppas att du blir nöjd. Jag älskar det, har tyvärr inte råd nu. Det fina med att vara utan handskar är att man kan ha fina ringar o armband.
    Alltså; det var ju inte den otroliga upplevelse jag trodde det skulle vara.. Som ett snyggare Kicks typ

Däremot finns det kanske större Sephora i tex New York osv. De tre olika som jag såg var som en stor Kicksbutik... Men de hade ju roligare och bättre grejer förstås Men jag hade ju liksom fått intrycket av att det skulle vara något helt otroligt
  • Linny
    Salt Groda skrev 2008-10-08 20:25:18 följande:
    Jag brukar läsa här i sminktråden även om jag sällan skriver något. Kul att läsa om alla tips på produkter, men lite ledsamt för plånboken ibland när man bara mååste testa nya produkter! Jag bor i California, och gud va kul det är att läsa om hur du Linny uppfattar hur det är här. "Sitter inne med AC´n på max, tar bilen överallt", haha, klockrent! Faktum är att jag nog aldrig varit så vit förr som denna sommaren. Man blir liksom nojig av all sol, och smörjer sig med 30 varje dag. Vill ju inte bränna sig och bli ett russin i förtid. Men alla svenskar som kommer hit o hälsar på vill pressa i solen, vilket för oss känns konstigt...(och sen ser de ut som kräftor när de åker hem )Sephora är bra för att de har mycket av de "bra" märkena, plus att det är rätt billigt. Jag handlar typ allt på sephora, smink o hudvård. Men det är ju ingen fantastisk upplevelse att gå på sephora annars egentligen...
    Hahaha Ja, jag kan tänka mig att vi svenskar upplevs som solgalningar. Nu var vi ju aldrig ute och pressade eller solade alls för den delen, men har man två månaders sol om året och kommer dit i tex. oktober så blir man ju överlycklig för värmen. För sedan ska man ju hem till snålblåsten igen

Vi var ju där i tre veckor för två år sedan och i ytterligare tre veckor för fyra år sedan, och det var likadant där då. Dvs alla tog bilen, satt inne med AC:n på högsta i stickade tröjor trots 35 graders värme ute Vi kände oss som UFOn Dessutom reagerade jag på att deras stora muggar läsk, på restauranger, är typ 2 liter. Våran stora här i sverige är typ som deras minsta. Dessutom dricker många upp sin stora och så fyller de på den och tar med ut till bilen. Hur kan man liksom dricka de mängderna läsk?

Det som gjorde mig mest deppad (älskar latte) var det blaskiga kaffet. En latte på Starbucks var en vattnig historia, bryggt på klorerat vatten. Och baristorna har missat något i sin baristakurs. Man ska visserligen hålla undan skummet när man häller upp den skummade mjölken i muggen, men det är ju bra om man avslutar med att skopa dit lite skum på toppen. Nädu, där fick man lite varm mjölk minus skum tillsammans med tunnt blaskigt klor-kaffe. Så lycklig när jag kom hem och fick trycka på knappen till min helautomatiska espressomaskin som både maler och brygger
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-10-08 20:28:42 följande:
    Du anar inte hur glad svaret gör mig. Nu känns det inte lika jobbigt. Haha! Men de verkar som du hittat mycket kul ändå. Skoj! Vad fina ni vad på bilden.
    De nada Jo de har ju mycket kul där förstås! Bara bra märken så att säga.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!