• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott: Var kan jag gå in och rösta??! Fin sminkning!

Fridapida: Fint som vanligt!

• Linny
    MissC24 skrev 2008-10-13 22:14:57 följande:
    Hur vet man vem du är "knott" så man kan rösta rätt
    Makeupaholic
  • Linny
    MissC24 skrev 2008-10-14 22:48:48 följande:
    Nehe man käner sig lite utanför här i tråden. Jag klampa tydligen bara rakt in för verkar som många av er hållt ihop ett tag.
    Nämen känn inte så!! Alla är välkomna!
  • Linny
    Charlita skrev 2008-10-14 19:34:33 följande:
    Jävla läppglans :P.. o så när det blåser ute. Ush ush... måste ännu en gång tipsa er om loreals Truematchmineralfoundtaion. Lätt den bästa jag vet! Helt värt 175 kronor
    Är rätt skeptisk till l´oreals, isadoras och andra mineralmakeuper. De har fått så dåligt i test, borstarna är under all kritik och de flesta är inte äkta mineraler (utan innehåller även annat). Däremot har jag inte provat l´oreal själv så jag kan ju inte uttala mig så. Men den har fått kritik för att inte sitta så länge som de bättre märkena. Men du tycker att den sitter bra? Jag kan inte tänka mig att byta nu när jag har hittat Laura Mercier. Nu är jag helt fast
  • Linny
    MissC24 skrev 2008-10-15 08:19:50 följande:
    Tack så mkt,jag ska försöka inte känna så men blir ju så ibland när man inte får svar eller så.Trolltyg: Tack för länken
    Ibland är det nog så att man inte får svar för att många inte vet. Jag vet att jag ibland bara inte svarar om någon har frågat något som jag inte har erfarenhet. Jag tror då att någon annan som vet ska svara. Tråkigt om ingen svarar alls bara!
  • Linny
    MissC24 skrev 2008-10-15 09:36:28 följande:
    När ni köper smink online,vart köper ni det då? Vill så gärna ha tips på länkar Vad är mineralsmink för nåt? min tröga skalle förstår inte det
    Du har fått bra svar på vad mineralsmink är 
    jag köper ofta från strawberrynet, jerseybeauty, the body needs, pureluxecosmetics osv.
  • Linny
    KhiraLi skrev 2008-10-15 12:42:42 följande:
    Jag har en liten fråga som jag funderat över och det är om man kan köpa MAC pigment samples i deras butiker? Vet ju att man kan få tag från the body needs eller via ebay/tradera (fejk kanske?) men finns det alltså några som mac själva producerar, och vad kostar de isf?
    Alltså, mac samples är ju macs riktiga samples, som de producerar. Men det är inte de som säljer dem. De säljer bara sina fullstorlekar. Vill du ha små så får du alltså köpa från ställen som har köpt riktiga stora burkar och sedan fördelat dem i mindre och sålt vidare Dvs tex. thebodyneeds.com
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-10-15 12:46:07 följande:
    Jag fick min första födelsedagspresent idag med posten Jag fyller år på måndag. Presentkort på 500 kr på åhléns, så nu börjar det roliga, att fundera ut vad jag ska köpa! Jag har funderat på MUS-skuggor, någon som har tips på vilka färger (jag har inga sedan tidigare), eller någon helt annan idé?
    Så kul! Grattis i förskott förresten

Hmm.. vad har du annars då? Har du basskuggor i brunt/grått/svart osv? Vill du komplettera i mer glittrande, skimrande eller kanske matta? Lättare att ge tips då

Mina favoriter är annars: Glam Choc, Lounge, Goldglow, 24 carat, Celebration, Choco d´or, Muffin, Flamenco och Bamboo.
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 15:32:45 följande:
    hur se skuggan muffin ut????
    Det är en ljus basskugga som kan användas till nästan allt. Ingen partygrej och ingen wowupplevelse. Första gången jag använde den var jag skeptisk och tyckte den var skittråkig. Men jag har ändrat uppfattning. Den passar som skugga på hela ögonlocket, tillsammans med vilken skugga som helst (i globlinjen). Dessutom använder jag den som highlighter under ögonbrynet. Den är lite pärlemorfärgad typ..
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 15:48:18 följande:
    linnyok det lät snyggt....men man kan inte ha den bara som den är???Ja skulle vilja ha någon snygg skugga som mna kan ha bara somden är över hela locket...
    Jo det kan du såklart. Den är lite satinaktig. Dvs inte helt matt men inte heller glittrig. Bara den ihop med lite eyeliner kan också vara snyggt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!