• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Pokergirl skrev 2008-11-26 20:15:34 följande:
    En fråga till ni som testat laura mercier - innehåller deras mineralserie bismuth?
    Ja den gjorde tydligen det. Jag har inte kollat..

Beställde mig en ny skin smoothing creme precis. Nice!
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-26 23:32:06 följande:
    Nu har jag varit inne och kikat på era mejker.LinnyVäldigt fint! Du får alltid så bra färgåtergivning (eller vad det heter)... Varje gång!LMKKul med ansiktsbild. Fin fint.Trollsanna Det är roligt att se lite färg. PhanteraBra med ansiktsbild på dig också. Lättare att se hur det blir.
    Har väl en bra kamera då Eller det vet jag ju att jag har; men jag tycker ändå inte det blir som i verkligheten.
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-26 13:23:13 följande:
    Min julklapp från strawberrynet är skickad!De är i alla fall snabba där!
    Vad har du köpt dig för julklapp då?
    Knott skrev 2008-11-26 22:12:24 följande:
    Linny: hon kommer att vara 11 månader när jag börjar jobba, sedan är mannen hemma 8 mån. Förra gången var jag hemma 8 mån och mannen 6. Helennnna: foundation som sitter i ur och skur – här är mineralfoundation bra då den naturligt är lite ”vattenavvisande” eller hur man nu ska säga…Emeraldy: om fina linjer framträder tydligare kan det vara så att du har fel (troligtvis för mörk om jag minns rätt) nyans på din foundation. Nu ska jag se om jag hinner springa runt och kolla på alla nya makeuper som lagts upp!
    Ja, då har du ju förlängt några månader denna gång, du också
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:14:48 följande:
    Funderar lite på att testa en ny ansiktskräm. Är egentligen jättenöjd med Decléor Nutri-Delice men har under hösten fått som små kvisslor/plitor (ej finnar) på hakan som inte är så roliga direkt. Jag har aldrig haft problem med hyn så detta är helt nytt för mig. Vet ej varför de dykt upp eller hur jag skall bli av med dem.Kanske kan en ny kräm hjälpa? Funderar på Dermalogica. Vilken är att rekommendera för en torris med stort fuktbehov?
    Skin smoothing creme! Jag har Active moist på sommaren, men nu på vintern behöver jag en fetare kräm. Beställde igår en ny Skin smoothing creme
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:22:13 följande:
    Linny skrev 2008-11-27 10:16:28 följande: Ja, den låter bekant! Kanske skall slå till & testa en sån från Jersy Beauty? Är helt förälskad i deras ögonkräm Eye Repair nämligen. Super bra!! Visst finns den på 100 ml tub?
    Japp, en sådan jag beställer. Ligger på ca 270 spänn och så är det fraktfritt
    Tror den ligger på det dubbla här hemma.. http://www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/skin-smoothing-cream.html
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:34:31 följande:
    Linny skrev 2008-11-27 10:27:20 följande: Det är taget! En sån blir det!! Tack!!Känns fånigt att önska sig en i julklapp när det är så otroligt mycket billigare att köpa från JB. Kan inte riktigt se min mamma sitta & nätshoppa på utländska sidor! Det får bli en julklapp till mig själv istället!
    Precis Jag önskar mig verkligen INGENTING i julklapp. Har försökt komma på nåt och till sist drog jag till med en sådan här. Men insåg sedan att jag behöver den nu så jag köpte en själv. Får jag en också så går den ju åt förr eller senare.
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:36:15 följande:
    Jo Linny, en sak till.Använder du någon speciell nattkräm el. kör du Smooting-krämen även då?
    Smoothing även då.
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-27 11:32:15 följande:
    Dagens make www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Idag fyller lillparveln 1 år så då vill man ju vara extrafin
    Fint Grattis till parveln
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:05:44 följande:
    Hej HejSkriver inte så mycket men läser desto mer. Jag har shopat!Här om dagen blev det att jag slank in på kicks å där fick jag tag på Poore minimizer serum fr Clinique, å eftersom de har erbjudande nu att köp två produkter fr Clinique och få andra miniprodukter på köpet, så det blev mascara oxå. Å då hade de ett litet kit till de med.. mascara, kajalpennor och remover till samma pris.. å så hade ja 50:- rabatt.. Så för drygt 400 spänn fick jag runt 10 produkter. å i förrgår beställde jag från EDM. Yay.. Start to finish powder, foundation, rouge, concealer, kabuki, eyekabuki, eyebrush, Läääängtar!Å Clinique mascaran älskar jag verkligen, tror den hette High inpact el liknanade, tror det är någon mer som använder den.. Jag sa ju att jag även gillade Diorshow men jag tar tillbaka det, den torkade übersnabbt och blev klumpig när man applicerade den.. skittrist för det priset!Na har jag skrivit för en hel månad framöver ;-D
    Eyekabuki? Det hade jag inte hört innan. Kul att du shoppat lite kul grejer!
  • Linny
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:15:06 följande:
    äh, den fugerade inte va? provar annan www.everydayminerals.com/index.php?option=com...
    Ok. Fattar inte riktigt hur de har tänkt sig användningen som så, men det blir säkert toppen. Tror att jag tänker så bara för att tanken med en "vanlig" kabuki ju är att man jobbar in pudret, knackar av och sedan jobbar in i huden med cirklande rörelser. På ögonen jobbar man ju mer preciserat och "buffar" inte in på samma sätt. Men det är säkert inte därför det heter just kabuki, utan bara så jag tänker på en kabuki
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!