• Knott
    roxana85 skrev 2008-10-03 19:16:52 följande:
    vilken mascara använder ni???jag har ganska tunna ögonfransar och vill ha fylligare... jag ahr provat loreal och tycker att den är okey...men isadora tycker ja inte alls om och maxfactor torkas ut jätte snabbt...
    Jag vill också helst ha volym men inte förlängande och gillar Max Factor 2000 calorie samt de flesta volymmascaror från Nivea Beauté och Maybelline (dock ej den rosagröna, den suger...). L'Oréals mascaror har jag däremot aldrig varit nöjd med, tycker att de smular och att allt sitter under ögat efter en halv dag!
  • Knott
    roxana85 skrev 2008-10-03 19:51:30 följande:
    tycker inte du att maxfactor blir uttorkad jätte snabbt???
    Nä, jag tycker nog inte det faktiskt...Inte dem jag provat i alla fall.
  • Knott
    trollsanna skrev 2008-10-05 17:51:14 följande:
    Tack så jättemycket allihopa, vad snälla ni är! Vad kul att höra, då törs jag nog ösa på så mycket med skuggorna. Nu har jag faktiskt suttit och fixat mig en egen blogg så ni är välkomna att kika in där. Kommer skriva här när det blir någon uppdatering. Har tänkt skriva lite om olika typer av borstar jag använder men ska bara få till bra kort på dom. Nu är det mäst om sådant som redan finns här på familjeliv. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag är också väldigt förtjust i Vampyre, det var jättesnyggt med riktigt mörkt på dig - det tycker jag att du ska ha oftare.

Sen får jag hälsa dig välkommen till bloggträsket också, vad kul!!
  • Knott
    trollsanna skrev 2008-10-06 20:22:24 följande:
    Nu har jag fyllt på min blogg med lite info om penslar och lite annat. Samt dagens enkla sminkning ligger också där.
    Fint, Vampyre passar dina färger väldigt bra!

Min dagens ligger också uppe, jag har testat en palett från Chanel som innehåller den hyllade skimriga skuggan Erika F (som den kallas som singelskugga) och jag blev riktigt förtjust faktiskt! www.makeupoholic.blogspot.com/
  • Knott
    Fridapida skrev 2008-10-06 21:18:28 följande:
    Jag gillade den gröna Erika F. Jag har två paletter från chanel och shit vad jag ogillar dem. De ser så fina ut men det blir ingen färg alls. Mintgrön... hmm mest att jag skulle ha för att ljusa upp, som effekt. Men varför inte som skugga?
    Vad kul att höra, Erika F kändes som en höjdare faktiskt! Synd att du är missnöjd med dina Chanel-paletter, typiskt om färgerna ser fina ut... I den här tycker jag nog att pastellerna var lite mjäkiga och jag fick jobba lite för att få nån färg, men Erika F var väldigt välpigmenterad!
  • Knott

Fridapida: mejken ser onekligen skir (men fin!) ut.

Trollsanna: tack! Som sagt, det verkar som att vi är flera som tycker att Chanels skuggor är ganska skira. Dock är Erika F riktigt högpigmenterad och har en väldigt snygg färg!

Linny: välkommen tillbaka!

LMK: härligt med skaldjursbuffé på Grand!

Dagens mejk ligger uppe, varma jordiga matta skuggor från FACE:
    makeupoholic.blogspot.com/

• Knott

Fridapida igen: det var alltså chanelmejken som såg skir ut. Den senaste du lagt in var jättefin och inte lika skir

• Knott

Linny: välkommen tillbaka och vilken härlig shopping! Jag har "bara" varit på Sephora i NY men det var sjysst! Den butiken var väldigt stor och fräsch fast konstigt nog handlade jag ingenting, det fanns liksom för mycket så jag kunde inte bestämma mig...

• Knott

Fint Linny! Jag är själv inne i en period då jag föredrar matta skuggor men har känt mig ganska ensam om det, skönt att det dyker upp på någon annan också

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!