Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

GRATTIS KNOTT! Jag är inte förvånad. Din blogg är kanon.

Greeneyes
    Tack! Min lillasyster är i Australien så jag hade ringt upp på en gång om jag hade blivit uppringd. Jag hade dessutom ringt tusen gånger... (en aning paranoid...)

• Fridapida
    Karisma skrev 2008-10-18 22:21:38 följande:
    Har varit på sminkkurs på make up store samt kicks (som svärfar betalat ), såg ut som en drake då jag kom ut från båda ställena. Och inte en snygg sådan. Känns så tråkigt att inte veta att den som kommer sminka mig är duktig och kan ge mig bra tips. Funderar på om de är duktiga på wish tror jag det heter, de har makeovers där. Men skulle först vilja se foton av tjejer som blivit sminkade.Jag är inte apdålig på att sminka, men vet inte vilka märken man ska använda, har noll koll. Eller vilka sminkprodukter man inte får vara utan. Kollar mkt i tidningar hur tjejer är sminkade men kopplar inte direkt vilka produkter de använt för att åstadkomma sån "konst". Vill ju vara lika snygg som alla andra eller kunna fejka mig till skönhet iaf. Vet jag vad jag ska köpa så tror jag att jag kan kladda det snyggt i fejjan. Leijån: Men annars så var det ett bra tips. /K
    Det kanske är så att de inte förstått vad du velat ha? Jag kan tänka mig att ofta vill kunder ha en rejäl förändring och gärna i mörka häftiga färger. Då drar de på ordentligt. Det är nog itne så många som betalar för att få en naturlig mejk.
  • Fridapida

Jag behöver lite tips... i.d. på nätet? Jag vill beställa, men inte hqhair, har ni tips? Min yans finns inte på jordgubben. Är det någon som vet en bra säljare på ebay? Help!

• Fridapida
    Lejån skrev 2008-10-20 15:18:40 följande:
    Linny;Sötmage! Fridapida; Jag har några säljare i min lista på ebay, om du fortfarande vill veta så kan jag kila in och kolla.
    Please!
  • Fridapida
    Liiza skrev 2008-10-20 15:29:32 följande:
    Jag är "på jakt" Vart köper jag Diorshow mascara&Nars Orgasm rougeVad ungefär kostar de?Någon som vet?-----
    NARS köper du på hqhair.com och på kissandmakeupny.com

kostar väl typ 250... är inte så dyr.

DiorShow kan du köpa på de flesta välsorterade sminkaffärer. Annars hittar du på strawberrynet.com eller massor av andra som säljer Dior. Kostar nog 280 kr i butik. jag tycker att Materpiece är bättre. (inte masterpiece max)
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-10-20 16:38:31 följande:
    Fridapida: Du som är en stor användare av Dignity. Hur använder du den på bästa sätt? Jag är inte riktigt överens med min ännu... tar kanske för mycket? Tycker inte att det blir så mycket mer skimmer/djup i skuggorna. Hjälp!!
    haha, alltså jag använder den inte massor men ibland.
    Jag är typen "överanvändare"- Det innebär i mitt fall att jag gärna har flera produkter. Jag lägger primer först så att inte skuggan ska röra på sig under dagen. Sedan tar jag tunt med dignity på fingret och stryker ut på ögonlocket. Ytterst lite, ska inte direkt synas, ett lätt skimmer. Sedan kör jag som vanligt. Hemligheten är, tycker jag, att ta så lite som möjligt. Man bör arbeta in skuggan ordentligt.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-10-20 16:57:55 följande:
    Fridapida skrev 2008-10-20 16:52:01 följande:
    Åh tack!! Gissade att jag nog tar för mycket... svårt det där. Idag är ingen bra sminkdag. Skuggorna ligger i veck! Första gången på över 1 år det händer! Vill inte tro att det har med Lumenes primer att göra utan skyller nog på lite för mycket Dignity istället Nytt försök imorgon!
    jag vill nog säga med all säkerhet att dignity är boven i dramat.
  • Fridapida

Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:04:31 följande:

är inte typ turkost lr ngt mer färgglatt inne nu då?använder endast svarta kläder o har svart hår så det vore skoj o bryta allt det mörka med ngt vid ögonen. Har haft illrött läppstift, kanon snyggt men det syns ju så väl o kanske inte passar på jobbet ngn som vet ngn bra "underkräm" o ha på ögonocken så sminket inte kladdar av sig, har sånt hänger över ögonlocken.
    Jag förstår inte riktigt din andra fråga. Underkräm? Menar du något som skuggan fäster på och sitter hela dagen, dvs primer, eller menar du något som stramar upp?

Jag gillar UDPPs primer men kommer nog prova Lumenes nu när min tar slut. Mest för att det är kul att prova nya produkter.

Om man kan ha blått eller turkost? Så klart att man kan! Man kan ha vad man vill.
  • Fridapida

Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:14:32 följande:

hmm svårt att förklara, då jag har veck som hänger över, dvs inga "fria" ögonlock så "kladdar" det ofta o blir fula veck osv. kör ju foundation på hela ansiktet men måste ha ngt på ögonen som får make där att sitta fint en hel dag. gillar sotiga ögon o det är ju inte så snyggt om det kladdar av sig uppåt lr blir veck.vilka affärer? bor i en liten by så här finns inte så mkt som i sthlm o större städer. Jo klart man kan ha vad man vill, men jag vill se trendig ut har precis piffat t min garderob o frisyr så då är det kul om man kan göra samma med make upen
    Okej, då är det en primer du behöver.

Jag har inte provat själv men Lumenes har ett bra rykte. Lumene finns på Kick's. Även andra säljer den, vet inte hur det är med Lindex. Du kanske kan kolla runt lite. Det bästa är att kolla runt lite, vad har ni för märken där du bor?

Jag skulle säga att det är fortfarande inne med de metalliska färgerna. Man ser det en hel del. Sotat är ff hett. Sota gärna med en svart först och lägg på en annan för enbart effekt. Eyeliner är kvar, skulle tro att den stannar ett tag.

Det viktiga tycker jag för att en mejk ska se trendig ut är att den är snygt gjord. Inga fula kajalstreck som inte jobbats ihop. Foundationen ska vara slät utan att se ut som ett lager fejkhud. Basen ska vara relativt naturlig med fräsch rouge. En mejk bör se genomarbetat ut.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!