Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:14:32 följande:
hmm svårt att förklara, då jag har veck som hänger över, dvs inga "fria" ögonlock så "kladdar" det ofta o blir fula veck osv. kör ju foundation på hela ansiktet men måste ha ngt på ögonen som får make där att sitta fint en hel dag. gillar sotiga ögon o det är ju inte så snyggt om det kladdar av sig uppåt lr blir veck.vilka affärer? bor i en liten by så här finns inte så mkt som i sthlm o större städer. Jo klart man kan ha vad man vill, men jag vill se trendig ut har precis piffat t min garderob o frisyr så då är det kul om man kan göra samma med make upen
Okej, då är det en primer du behöver.
Jag har inte provat själv men Lumenes har ett bra rykte. Lumene finns på Kick's. Även andra säljer den, vet inte hur det är med Lindex. Du kanske kan kolla runt lite. Det bästa är att kolla runt lite, vad har ni för märken där du bor?
Jag skulle säga att det är fortfarande inne med de metalliska färgerna. Man ser det en hel del. Sotat är ff hett. Sota gärna med en svart först och lägg på en annan för enbart effekt. Eyeliner är kvar, skulle tro att den stannar ett tag.
Det viktiga tycker jag för att en mejk ska se trendig ut är att den är snygt gjord. Inga fula kajalstreck som inte jobbats ihop. Foundationen ska vara slät utan att se ut som ett lager fejkhud. Basen ska vara relativt naturlig med fräsch rouge. En mejk bör se genomarbetat ut.