Smink smink smink vi fortsätter!
Karisma skrev 2008-10-18 23:20:27 följande:
hur vet man vilka färger man passar i/inte passar i ang ögonskugga? Ska skriva upp de där märkena och se om jag hittar dem. Kanske är de ngt för mig. jag tycker det är snyggast att markera ögonen mkt och ha lite på läpparna, vill hitta den perfekta lipglossen, precis som alla kändisar verkar hitta av. Känns som det viktigaste är ögonfransarna, vill ha dem långa och fylliga. Var hittar man den fransböjaren? ingen som har tips på bra lösögonfransar som inte ser ut som dragqueen fransar. /K
[/citat]
Det märker du.. Jag tycker inte du ska begränsa dig utifrån din ögonfärg. Det finns visserligen färger som framhäver just din färg, men många andra som man passar i. Vissa färger kanske inte passar ens hudfärg osv. Tex. ser jag helt död ut i plommonlila medan mer blålila går fint.
Shiseidos fransböjare brukar man kunna köpa på Kicks och Åhléns tex. För mig blir det EXTREM skillnad med den böjaren jämfört med alla andra jag har provat. Den böjer rejält och det håller sig där..
Mitt favoritgloss är Rio från MUS
De gånger jag blev sminkad så använde de lila och andra gången grön/guld. På makeup store lyxade de till med en vit mascara på topparna. Såg inte klok ut, men vågde inte den gången uttrycka min missnöjdhet. Vill ju att det ska synas att jag fått en makeup, men det ska inte synas att de använt 50 olika produkter/färger. Allt ska bara flyta ihop snyggt. Troligtvis hade jag båda gångerna väldans otur med de som sminkade mig, men det skrämmer mig från att "slösa" mer pengar på att bli sminkad. Skulle vilja att ngn sminkade mig i en riktigt snygg sotad look.
Ja oj, nä det lät ju lite väl kanske. Men du kanske får uttrycka det tydligt hur du vill ha det. Säg tex. att du inte vill ha något crazy utan snyggt och klassiskt och vilka färger du kan tänka sig tex..
[/citat]
Det märker du.. Jag tycker inte du ska begränsa dig utifrån din ögonfärg. Det finns visserligen färger som framhäver just din färg, men många andra som man passar i. Vissa färger kanske inte passar ens hudfärg osv. Tex. ser jag helt död ut i plommonlila medan mer blålila går fint.
Shiseidos fransböjare brukar man kunna köpa på Kicks och Åhléns tex. För mig blir det EXTREM skillnad med den böjaren jämfört med alla andra jag har provat. Den böjer rejält och det håller sig där..
Mitt favoritgloss är Rio från MUS
Karisma skrev 2008-10-18 23:25:53 följande:
[citat]De gånger jag blev sminkad så använde de lila och andra gången grön/guld. På makeup store lyxade de till med en vit mascara på topparna. Såg inte klok ut, men vågde inte den gången uttrycka min missnöjdhet. Vill ju att det ska synas att jag fått en makeup, men det ska inte synas att de använt 50 olika produkter/färger. Allt ska bara flyta ihop snyggt. Troligtvis hade jag båda gångerna väldans otur med de som sminkade mig, men det skrämmer mig från att "slösa" mer pengar på att bli sminkad. Skulle vilja att ngn sminkade mig i en riktigt snygg sotad look.