-
Fridapida: köp INTE Faces eye fix, den är tyvärr inte bra alls. Jag har skrivit lite om den på bloggen, gick faktiskt och reklamerade den till och med, så missnöjd var jag.Fridapida skrev 2008-10-26 20:01:04 följande:LinnyVad kul bra att du köpte Lumenes eyeprimer. Min börjar snart ta slut och jag har funderat på den. Den eller FACE eyeprimer.Du får recensera. -
Jag har inte varit så aktiv här men bloggat desto mer
Gjorde en steg för steg-beskrivning av en sotad mejk i helgen; läs gärna och kom med kommentarer för det är svårt att veta om man skriver begripligt:
makeupoholic.blogspot.com/2008/10/steg-fr-steg-sotade-gon.html
Dagens mejk ligger ute, det blev höstglöd med MUS Carat, FACE Treasure och MUS Goddess (älskar Goddess!!).
makeupoholic.blogspot.com/2008/10/skimrande-guld-brons-och-rdbrunt.html
Karisma: var det du som frågade efter grönskimrande skuggor? Menade du lite ljusare gröna, eller mörka för globlinjen? Om det är en lite ljusare du är ute efter har MUS har en fin lös skugga som heter Bamboo. FACE har en som heter Purpose. MAC har en fin lös skugga som heter Golden Olive, Pure Luxe Cosmetics har flera fina... -
Tre tips utifrån vad jag testat på senare tid:Emeraldy skrev 2008-10-27 12:27:09 följande:Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation på den bästa ögonmake up-removern? Vad använder ni? Och vilken är INTE bra?
Bra: Nivea Visage gentle eye makeup remover
Bättre: Vichys ögonmakeupremover (säljs på apoteket)
Bäst: FACEs ögonmakeupremover, jag har känsliga ögon som lätt blir irriterade men den här är suverän!
Du frågade även om brynskugga vs. penna; jag tycker att skugga är grymt mkt bättre, det ger ett mjukare och mer naturligt resultat. Med skugga hamnar färgen på stråna, med penna hamnar färgen på huden och då ser det ut som ett målat streck som det växer ofärgat hår på... Jag gjorde nyligen ett blogginlägg om ögonbryn; plockning och ifyllning: makeupoholic.blogspot.com/2008/10/veckans-bloggtema-gonbryn.html -
TackLinny skrev 2008-10-27 12:28:01 följande:Supersnygg höstsminkning och jättebra förklaring till sotning! Karisma: I Knotts steg för steg beskrivning finns penslar på bild som du kan kolla på!
-
Jag vill bara fråga en sak!? Jag hoppas att det inte uppfattas som drygt att jag ofta lägger länkar till min blogg. Säg till i så fall så ska jag sluta med det. Det är mest bara att om det dyker upp frågor om ngt jag skrivit om så känns det så naturligt att hänvisa dit istället för att skriva samma sak igen.
Bilder på sminkningar har jag däremot slutat att lägga in i bildgalleriet här eftersom det är fullt nu, så där kommer jag att fortsätta att hänvisa till bloggen. -
TackKarisma skrev 2008-10-27 12:43:28 följande:Linny: Penslarna jag har liknar den längst till höger i knottts beskrivning, MEN jag tror att min är mjukare och sladdrigare och därför svår att måla med. Ska gå in på kicks och köpa nya penslar.Knott: Snygg sotning, ska kolla på den nästa gång jag ska göra sotig look, får se då om jag förstår förklaringen, men det tror jag. Den gröna jag såg var lagd över hela ögonlocket. känner jag måste köpa fler ögonskuggor, så jag har lite att välja mellan. blir bara så dyrt om allt sa köpas på en gång. /K
Hoppas att den kan vara till nytta när det är dags för sotning.
-
LMK: tack, vad glad jag blir!
Karisma: om brynen: jag färgar ibland men däremot tror jag inte att du egentligen kommer åt problemet genom att färga. Färgen sätter sig ju på stråna, inte på huden. Jag vet inte om du kan komma runt det på annat sätt än att helt enkelt fylla i dem varje dag? -
Linny: snygg sminkning!
Trolltyg: läckert, jag tycker att du fick till lösfrallorna bra!
Ah, där såg jag mitt nick susa förbi. Läppstiftstips, applicering? Var det Tesssi som undrade? Lät för övrigt jätteläckert med din Marily Monroe-sminkning. Japp, jag är en läppstiftstjejFridapida skrev 2008-10-28 10:08:32 följande:Ja, rött läppstift är nog det svåraste att ha. Först så ska lparna inte vara torra, sedan ska det grundas o så ska färgen stämma. Men vad sa de om att ha läpp-primer? Är det till hjälp när man har läppstift? Jag vet ju att det är bra när man har gloss men det kanske blir för torrt? Jag tror att Knott är en läppstiftanvändare. Kolla med hur hon gör för bättre tips. Jag är urusel på läppstift.
Var det något du undrade över specifikt kring applicering?
-
Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:
vilken färg på ögonskugga framhäver blå ögon bäst? ( blå ögon som går åt gråa) vet ju att lila framhäver gröna...Det låter som att du har ungefär samma ögonfärg som mig... Jag tycker att varma bruna toner, gärna nästan lite åt tegelrött (låter kanske fult!?) framhäver blåheten i mina gråblå ögon bäst. Jag har ganska mycket makeupbilder uppe på min blogg; www.makeupoholic.blogspot.com. Du kan välja etiketten "ögonmakeup" en bit ner i högerspalten så behöver du inte scrolla bland alla inlägg... -
Hej hopp, här är jagPhantera skrev 2008-11-05 21:55:52 följande:Förresten! Vart har Knott tagit vägen? Tänkte på det redan igår eller i förrgår...Nej...måste sova! Natti!
Min bärbara kraschade i förra veckan så nu är jag hänvisad till vår slöa gamla dator som inte tillåter så många parallella aktiviteter