Inlägg från: Urtica |Visa alla inlägg
  • Urtica

Skaffa katt!

Jag vet inte om det är så lämpligt att låta en katt ha två hem. Katter vill inte ha för mycket ombyte i sina liv. En del kan t.o.m bli stressade av att man möblerar om. Läs gärna så mycket som möjligt innan du skaffar katt, även om du haft en innan. Finns en massa info på nätet
    www.katterian.se
    www.katt.nu
    Köp gärna en bok också!

Vi höll vår katt inne i ett år innan han fick börja gå ut så smått, och han får bara vara ute när det är ljust numera. Det bästa är att köra på en sak och hålla sig till det. Har den en gång fått gå ut är det svårt att hålla den inne igen. Tror inte det är lämpligt att den får gå ut i två hem heller. Katter håller revir, oavsett om de är kastrerade eller inte, och det kan bli svårt för katten att hävda sig om den inte får ha koll på sitt revir.

Med allergin vet jag inte riktigt. Vi har vänner som är allergiska, men de brukar klara det ganska bra så länge inte katten är allt för nära, och man ser till att ha dammsugat ordentligt innan besöket. Fast det är ju olika från person till person antar jag.

Men som sagt, läs på så mycket som möjligt. Det mår både du och katten bra av :)

Svar på tråden Skaffa katt!