Stånkar, grymtar och 'kämpar'
Jag har läst lite olika trådar om 'stånkande' spädisar, men nu startar jag en ny tråd eftersom jag har en mer 'tids-precis' fråga. Jag har förstått att det är många spädisar som stånkar och grymtar mycket. Min dotter (2 månader) stånkar och grymtar något helt enormt speciellt mellan kl 4-7 om morgonen. Hon kan stånka och grymta en hel del på dagarna oxå, men mellan 4-7 på morgonen är det helt klart som värst. Hon stånkar, grymtar och sparkar omkring sig. Ser ut som hon sover bra under tiden (men det gör inte jag!!!). Vad är detta? Är det magen? Är det normalt att det kommer så vid samma tid varje morgon?? Jag VET att det inte är kolik, men det ända som slagit mig är att kolik barn ofta har vissa timmar, och kolik av vissa anses ha att göra med matsmältning. Kan det vara så att för min dotter är det tarmarna som spökar och att det på 'kolik-sätt' kommer på samma tid varje dygn? Som sagt så grymtar och stånkar hon en del å dagarna oxå, men det är alltid som mest mellan 4-7 på morgonen... Andra med liknande 'mönster'??