Inlägg från: AnnaGBG |Visa alla inlägg
  • AnnaGBG

Tapetsering: hjälp oss avgöra en tvist!

När jag själv tapetserar ( ofta, faktiskt ) har jag gjort på båda sätten. Förut bodde vi dock i en sekelskifteslägenhet och de golvsocklarna är ju halvt omöjliga att få bort.

En gång anlitade vi målare och han tog inte bort några lister. ( alltså där det var vanliga golvlister )

• AnnaGBG
    AnnaGBG skrev 2008-09-11 22:00:07 följande:
    När jag själv tapetserar ( ofta, faktiskt ) har jag gjort på båda sätten. Förut bodde vi dock i en sekelskifteslägenhet och de golvsocklarna är ju halvt omöjliga att få bort. En gång anlitade vi målare och han tog inte bort några lister. ( alltså där det var vanliga golvlister )
    Förresten, visst får man klister på listerna men så fort en våd är uppe torkar jag dem med fuktig trasa.
  • AnnaGBG
    Miss Emelie skrev 2008-09-12 11:31:03 följande:
    Bara en allmän grej, i från koja till slott, är det inte programmet de har typ bara några dagar att fixa? och då brukar de inte pilla med finlir. Skulle nog säga att det är därför de inte tar bort listerna
    Fast i det fallet stod målarna och väntade på att de skulle sätta upp listerna så de kunde börja tapetsera... Jag tyckte också det var konstigt för visst vore det väl bättre att passa på när det nu ändå inte satt några lister där?
  • AnnaGBG

Man jag måste bara inflika att det är ju inte särskilt svårt att skära i våt tapet? Har jag aldrig upplevt.

Svar på tråden Tapetsering: hjälp oss avgöra en tvist!