• Anonym (orolig)

min man är transvestit

min man gillar att ta på sej kvinnokläder , först trodde ja det var sexuellt men han har förklarat att de inte e det enbart. men ja har såå svårt att ta det ja e gravid och tredje barnet har mkt annat jobbigt i bagaget vet inte hur ja ska hantera detta just nu

• Svar på tråden min man är transvestit
  • Queen70

Visste du detta när ni blev ihop eller har det kommit fram senare?
    Jag skulle ALDRIG fixa en sån sak. Jag har inga moraliska aspekter eller så på det, men jag skulle aldrig kunna tända på sambon om jag fick bilden av honom i högklackat på näthinnan helt enkelt...Skulle inte gå ju.

• Noiis

Vet faktiskt inte vad jag ska säga, kan inte ens tänka mig in i situationen. Men jag tror inte att jag skulle kunna leva med det.
    Många styrke kramar till dig. Känn efter i ditt hjärta vad som känns rätt att göra

• Anonym (orolig)

nej de har kommit fram senare

• Queen70

Om ni älskar varandra så hittar ni kanske ett sätt att leva på som tillfredställer er båda. Hoppas han inte var klantig nog att passa på att "komma ut" under din graviditet,,,

Anonym (orolig) skrev 2008-09-12 01:04:45 följande:

nej de har kommit fram senare
  • Anonym (orolig)

nejdå..

han visade mej mkt info på nätet så ja skulle kunna läsa om det för att förstå honom vilket gjorde det liite lättare men de e ändå svårt

• Anonym

Jag har ingen personlig erfarenhet av en situation som denna, men for ett par ar sedan sag jag en mycket bra BBC dokumentar om amnet. Det fick mig helt att andra mina asikter angaende transvestiter. Inte for att jag hade nagra egentliga "asikter" eller for att jag ens agnat amnet speciellt mycket tanke, men jag forutsatte att det handlade om sexualitet. I motsats till mina antagande sa visade dokumentaren "vanliga" familjeman som var 100% hetero och hade fungerande aktenskap/relationer med kvinnor.

Sjalvklart blir det en ganska hard stot mot ett aktenskap eller relation om nagot sadant har kommer fram... Vet inte sjalv hur jag skulle reagera. Men efter att ha sett ovannamnda dokumentar ar jag overtygad om att man vissat kan fa relationen att funka och att det faktiskt inte behova forandra sa mycket som man kanske forst tror! Kom ihag att detta sakerligen inte har nagot att gora med hur han kanner for dig - det ar ju inte detsamma som att han ar homosexuell och helt pltosligt inte tander pa kvinnor! Jag hoppas att ni hittar ett satt att fa saker och ting att funka (och leta reda pa den dar dokumentaren!!)

• Polly S

jag undrar om du inte är mest besviken för att han hållt detta hemligt för dig, att du känner dig sviken för att detta tydligen är viktigt för honom -och så sa han inget till dig...
    att han visar dig info och vill att du ska förstå är ju ett gott tecken, han litar på dig och vill "bjuda in dig" till det.
    fundera på hur detta egentligen påverkar dig. ändrar det hans känslor för dig på nåt sätt? dina känslor för honom? om du svarar "ja" på nåt av det, fundera på HUR och vad som isf behöver göras.
    lycka till -och grattis till bebisen!

• Anonym

Ett tips: www.saralund.se Hörde en föreläsning med hon/han och om hur hans familj tacklade den problematiken. Det var kanon och varje person som lyssnade fick en känga, genom att det synliggjordes förmdomar vi faktiskt har på löpande band.

• Anonym (Erfarenhet)

Min fru reagerade precis som du, när jag berättade för henne att jag var transvestit. Vi pratade mycket om det och hon var beredd att försöka förstå. Nu har vi ett jättefint förhållande där vi brukar ägna ca en helg i månaden till att låta mig leva ut det behovet. Hon har själv kommit till att längta efter det och vi känner mycket mer gemensamhet nu, när "den stora hemligheten" inte stör vår relation mer. Och det har bara stärkt mig i min mans roll fö.

Svar på tråden min man är transvestit