Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?
Har du alls vart riktigt RIKTIGT kär i han från början?. Det låter inte som det.
Jag tycker att du kanske ska ta dig en liten lägenhet och bo för dig själv ett tag.
Har du alls vart riktigt RIKTIGT kär i han från början?. Det låter inte som det.
Jag tycker att du kanske ska ta dig en liten lägenhet och bo för dig själv ett tag.
Jag känner precis samma sak, det är väldigt sällan vi har sex och ändå försöker vi skaffa barn. Jag är så trött på själva intiativet.
Varenda gång han är sugen så går han tillväga på EXAKT samma sätt som varje gång. Jag blir fullständigt galen!
Tänk de tiderna då man fick "jaga" sex...
Förstår precis vad ni talar om, känner lika dant, skönt på sätt och vis att det finns fler, känner mig inte lika näpp då.
Jag är precis likadan... Jag kan ligga och tänka på min man och verkligen vilja ta honom med vilt passionerat sex med ett långt härligt förspel innan och alltvad det innebär! Men när vi väl är där så är det bara ett stort STOPP... Det kryper i hela kroppen på mig och jag får panik och måste bort! Ska vi ha sex, vilket vi måste för vi planerar tvåan nu, då e det bara pan på rödbetan! Känns som man utför något jobb!
Prata, prata och återigen prata. Jag och min sambo har haft det jobbigt länge med både det ena och det andra och min sambos otrohet gjorde inte saken enklare. Jag känner precis som nån annan sa att det är min självkänsla som har satt stopp. Nu har vi börjat att prata och jag vågar äntligen säga vad jag gillar när det kommer till sex och det är samma med honom. Efter 11 år ihop får jag veta nya saker om honom nästan varje gång. Man kan undra varför det ska vara så svårt att prata om när det i slutändan bara drabbar en själv och förhållandet. Svammel, svammel =).
Mitt råd: prata med varandra om sex men även om det är nåt annat som tynger som vardags saker eller så. Har som sagt själv märkt att det blir så mycket enklare och roligare =) med en rak och ärlig konversation. Vårt sexliv har iaf fått en nytändning efter många år, så om man bara vill så går det.
Anonym (en till) skrev 2008-10-05 21:31:55 följande: