Inlägg från: Anonym (Lekfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lekfull)

Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?

Anonym (vilsen) skrev 2008-09-13 22:41:41 följande:

Har också tänkt tanken att vi kanske varit ihop förlänge (9år) och att jag var för ung när jag slog mig till ro (17).
    Se tråden "Att träffa sin livs kärlek tidigt i livet".

Jag tvivlar på att du skulle ha varit mer nöjd om du levt rövare i tre år och först därefter träffade samma kille som nu.

Förhållanden dör, antingen för att man slutar vårda dem eller för att det helt enkelt inte är rätt. Hur som helst måste man själv stå för sitt val (för ett val gör man, oavsett om man vill eller inte).

Om du inte styr upp ditt liv och ser till att du blir lycklig, så blir jag grymt förbannad och kommer & läxar upp dig. Typ..
  • Anonym (Lekfull)

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 20:24:42 följande:

Stämmer helt och hållet in på mig också. Jag älskar min sambo, men inte längre som en partner utan mer som en kompis eller ett syskon. Hur vet man om attraktionen kommer tillbaka?
    Vad menar du med "älskar"?
  • Anonym (Lekfull)

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 20:39:03 följande:

Jag älskar honom på samma sätt som jag älskar mina syskon, det vill säga, han/de betyder massor men det finns noll attraktion.
    Varför är ni då tillsammans?
  • Anonym (Lekfull)

Jag förstår hur du menar. Men vad tycker du själv om de där skälen att hålla ihop?

Ledsen om jag frågar för mycket men man vill ju veta hur andra tänker.

• Anonym (Lekfull)

Man får kanske värdera passion kontra bekvämlighet. Men å andra sidan kanske man kan slippa också.

Vad säger din kille om du säger att du älskar honom som en bror, och att passionen är slut?

• Anonym (Lekfull)
    Svar på #33
    Inlägget #33 är svar på #31..
  • Anonym (Lekfull)

Anonym (samma) skrev 2008-10-05 21:43:00 följande:

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 20:39:03 följande:Kunde vart jag som skrivit...men hur förklarar man det för sin sambo?? Vill han fortfarande va ihop eller kommer han bli skitsur för en sån kommentar...vad tror ni? Har du sagt som du känner till din sambo??
    Ibland har man inget val, tycker jag. Vissa saker måste man prata om, utan att fundera på "hur tar han detta, blir han sur, är det slut?" osv.

Själv blir jag upprörd bara av tanken på att min partner skulle gå runt helt utan passion, och sen ha fräckheten att inte ta tag i det. Att slösa både sin egen och min tid utan att ge sig själv chansen att må bra.

Det är ett speciellt slags helvete att gå och känna som ni gör utan att göra något åt det. Man vrider om kniven helt på egen hand..
  • Anonym (Lekfull)

Anonym (osäker..) skrev 2008-11-26 23:08:04 följande:

Jag har precis samma problem. Jag tänder inte på min sambo längre. Men jag älskar honom. Men hur vet man om det är rätt sorts kärlek. Om det är som partner eller om kompis. Han är min bästa kompis det vet jag. Vi trivs ihop. är väldigt lika varandra, men ändå väldigt olika samtidigt. Vi tjafsar ofta. Blir irriterad på saker... avståndstagande och lättretlig. Vi har varit tillsammans i 6,5 år och har en son på snart 1,5 år. Jag attraheras däremot av andra män... vad ska man göra?!
    Kika i tråden "Hur vet man att man INTE har rätt känslor?"
  • Anonym (Lekfull)

Anonym (osäker..) skrev 2008-12-10 00:19:45 följande:

Precis så! Vi har kommit överens om att jag ska hyra en möblerad lägenhet i andrahand nu ett tag, flyttar efter nyår. Komma bort från allt. ta en paus i vårt förhållande. Vi får göra vad vi vill. blir singlar igen. Leva runt och göra vad vi vill med vem vi vill. Men vi har inte gett upp tanken på att vi ska kunna hitta tillbaks till varandra igen. Han är helt otrolig min sambo, som låter mig göra detta. Han älskar mig, och vet att jag är den han vill ha. Jag älskar honom oxå. Men känner ingen attraktion till honom längre. Däremot känner jag det för andra. Kontakten jag har med den gifta mannen blir bara mer och mer. vi träffas oftare. Sambon vet allt om det. Har inte haft sex eller så med den andre mannen, även om jag gärna skulle vilja det. Men det är nog bara en tidsfråga. Hånglar typ hela tiden när vi ses. Jag vet att allt detta är fel och taskigt mot han fru. Vi får väl se hur detta slutar..
    Är det så att din kille plågar sig igenom detta för att få en chans att behålla dig, eller tycker han också att det är en genuint bra idé?

Jag vill inte strö salt i något sår! Jag undrar på riktigt.
Svar på tråden Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?