• minimaxi

Kiwi

Helt ointressant egentligen,men jag måste bara säga att kiwi måste vara bland det godaste som finns.Kan smälla i mig hur många som helst varje dag och det bästa är att det är sååå nyttigt,det sämsta är att jag får blåsor på tungan,men det är det värt.

• Svar på tråden Kiwi
  • Claralex05

Jag äter kiwi med skal på och alla tycker jag e helknasig

• minimaxi

Hihi,det gör min kille också för han säger att alla vitaminer sitter i skalet.Då kanske han inte är så knasig som jag trodde;)

• Coz

Det sägs ju att kiwi ska var så bra för magen då det är fiberrikt..
    Det är kanske det som är "grejjen" att man ska käka även skalet som är likt "sandpapper", då lär det det väl bli fart på magen?!

• Coz

Det är kanske det som är "grejjen" att man ska käka även skalet som är likt "sandpapper", då lär det det väl bli fart på magen?!

• Coz

• Coz

Hoppsan! Ursäkta upprepningen! Det hakade visst upp sig...

• Snuppan

Man skall inte äta kiwi när man är gravid! Det står överallt och BM avråder ifrån detta....
    Tänk dig för en extra ggn innan du stoppar den i munnen nästa ggn...

• Coz

Va?! Var, överallt står det? Varför är det farligt?!
    Kan ju inte skriva så, utan att förklara lite mer. Massa gravida som blir oroliga nu ju...
    jag åt flera stycken och blev till o med rådd att äta denna fiberrika frukt då det är bra vid trög mage!

• Fialoppan

Ja, jag undrar också var det står överallt!!!!! Tycker att jag har ganska bra koll och jag har ALDRIG läst det.. dessutom har min BM rekommenderat det mot trög mage! Nu ska jag gå och äta en kiwi!

Svar på tråden Kiwi