• minimaxi

Kiwi

Helt ointressant egentligen,men jag måste bara säga att kiwi måste vara bland det godaste som finns.Kan smälla i mig hur många som helst varje dag och det bästa är att det är sååå nyttigt,det sämsta är att jag får blåsor på tungan,men det är det värt.

• Svar på tråden Kiwi
  • Kiwi

Självklart blev jag lockad av namnet på denna tråd

• Isolde

Nä lägg av! Det står inget på Livsmedelverkets sida, så var är "överallt"? Vilken är anledningen, säger din BM, att man inte ska äta kiwi? *nyfiken*

Hade jag en kiwi hemma skulle jag äta den nu...

• minimaxi

Synd att man inte kunde skicka saker via datorn för då hade jag skickat över ett gäng med kiwi till dig,har nämligen bunkrat upp massor idag;)

• Sparvel

Äsch, det är väl inget med kiwi, då hade väl "alla" vetat det!
    Jag har hört att man inte ska vräka i sig mango, för indianerna använder det som abortmedel. Men då snackar vi nog stora mängder o tidigt i graviditeten.
    Vad är det med kiwi då, det är ju fullt med c-vitamin i?

• Isolde

Sparvel, jag har faktiskt hört (ta inte det här alltför allvarligt, det är ju ett rykte!) att kiwi är så fruktansvärt proppad med c-vitamin att man kan bli överkänslig mot den om man äter för mycket. Som sagt, bara vad jag hört. Men då ska man nog stoppa i sig en hel del. Inget som hindrar en normalkonsumtion, mao.

En kompis till mamma föråt sig på apelsiner under graviditeten och fick några slags utslag (?) eller nåt, och fick inte äta mer på ett bra tag. Men då hade hon hävt i sig ett kilo om dan! Fattar inte hur man får ner det...

• vanja77

men herregud!! allt kan bli farligt om man överdriver , man kan rubba vätskebalansen om man HÄLLER i sig för mycket vätska men ingen varnar för vatten...

Kolla livsmedelsverket i stället www.slv.se/ så kan man få ren fakta

• JsN

Din överkänslighetsteori var intressant Isolde. JAg är nämligen jättekänslig mot kiwi, men det ger inget utslag på allergitest. Skulle det allså kunna vara c-vitamin som jag svullnar i halsen av?

Svar på tråden Kiwi