Varför är allt FARLIGT!!!!!
Fick precis reda på att man inte skulle äta Kiwi när man va gravid.Nån som vet varför?????
Det känns så trist att allt man stoppar i sig tydligen är farligt.
Finns det nåt man kan äta utan att få dåligt samvete????
Fick precis reda på att man inte skulle äta Kiwi när man va gravid.Nån som vet varför?????
Det känns så trist att allt man stoppar i sig tydligen är farligt.
Finns det nåt man kan äta utan att få dåligt samvete????
Vad har du hört d? Hade jag ingen aning om. Varför skulle d vara skadligt?? Däremot vet jag att då barnet väl finns att man inte ska ge d kiwi, just för att dom kan vara känsliga för d. Hmm..va skumt. =S
Men...Är det farligt!? Bm brukar ju rekommendera bla det om amn lider av trög mage, vilket inte är allt för ovanligt då man är gravid.
Jag åt flera stycken då jag var gravid och inte verkar Oscar ha tatt skada av det....
Fick precis veta det här inne.Läs under inlägget Kiwi!
jag har också hört att man blir rekomenderad att äta kiwi. Själv tror jag att folk bara vill låta som om dom vet något :) alla säger det och det får du inte äta.. jag går efter livsmedelsverkets rekomendationer och bryr mig inte om vad bekanta säger... tror det är såå mycket skrock och överdrifter med det där.
Tycker också att alla sagt att kiwi skulle vara jätte bra för magen eftersom det är så mycket fibrer men andra har tydligen hört annat.
Hörde idag att kiwi innehåller mycket järn,vet ej om detta stämmer,men isåfall borde väl det va bra tycker man.
Jga har blivit rekommenderad av min BM att äta kiwi.. Orkar inte ta åt mig alla dessa varningar hit och dit. Det som livsmedelsverket och BM säger måste ju vara det man kan gå efter.
Håller med flera ovanstående talare, känns ofta som att vi är alldeles för nojiga med vad man kan och inte kan äta. Själv tar jag det mesta med en nypa salt förutom det självklara såsom alkohol, ciggaretter och mediciner förstås. Tycker att de flesta andra rekomendationer ändå varierar och ändras hela tiden, ena dagen är det farligt att äta lamkött, sen är det farligt med hamburgare och pizza och nu tydligen kiwi?! Nä, life goes on fast man är gravid som jag brukar säga!!
VAD? Jag äter upp en "korg" med kiwi på två dagar....
LilleSkutt det är ungefär så mycket jag också äter.Sååå gott!!!;)
Titta på livsmedelsverkets sida! Där står vad du får och inte får äta! Lyssna INTE på alla rykten som snurrar!