hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!
det är ju bara sjukt tråkigt att det existerar och tycker grymt synd om dom som utsätts för det!
det är ju bara sjukt tråkigt att det existerar och tycker grymt synd om dom som utsätts för det!
då är det kultur jag menar, men att jag skrev religion va väll antagligen för att TS skrev troende...
sorry
Mödomshinnan är för fan inget lock som sitter på plats tills första gången man har sex! sv.wikipedia.org/wiki/Hymen
Har inte en enda vän som har blödit första gången de haft sex.
TS: Det finns mängder med "fusk" som man kan ta till ifall det måste.
Prata med din gynekolog om en eventuell operation.
elektra1: Det är ju väldigt olika, men det är ju ingen absolut sanning att man alltid ska blöda för att man annars inte är oskuld. Gamla hemska myter!
Spyr på folk som försöker förtrycka människor sexualitet genom hot osv. Det skapar men för livet. Varför inte bara kunna njuta av sex istället för att känna en oerhörd press. Är det en utveckling vi verkligen vill ha?
Har hört talas om att folk har stoppat upp en liten svamp med rödfärgat vatten i slidan och på så sätt åstakommit röda fläckar utan att mannen kunnat förstå/se detta.
Men helt ärligt, vill du gifta dig med en man som stöder detta förtryck?
AnnaGBG: Antaligen lika "lätt" som att gå ifrån en misshandlande partner. Men antingen får man väl acceptera läget eller gå.. För sin egen skull kanske det kan vara bättre att hitta ett nytt liv någon annanstans. Det verkar ju inte som att TS kan prata med sin omgivning för att ändra deras uppfattning.
AnnaGBG: Att gifta sig med någon (och antagligen leva resten av livet med) som har denna syn är väl inget steg framåt för varken fördommar eller TS själv? Ska denna syn då föras vidare på deras egna barn?
Jag jämnställer inte hela TS liv med en misshandlad hustru/mans. Det jag menade var att situationen var lika. Man är mer eller mindre beroende av sin omgivning och familj.
AnnaGBG: Nej, det vet vi inte.
Att synen sakta förändras är ju tyvärr inget som hjälper TS.
AnnaGBG: För mig är det rätt självklart att det inte är så enkelt. Men att myten om mödomshinnan fortfarande lever kvar är helt förkastligt och ett extremt stort problem.
Om man inte kan prata med vuxna människor om att detta är en myt. Hur ska man kunna lösa det då. "Fuskar" man lever ju myten kvar. Blöder hon inte anses hon inte som oskuld och blir då utestängd/skjuten (som TS själv skrev) av sin familj.
AnnaGBG: Det är ju lite det jag menar. TS sitter i en sits där det inte verkar finnas en lösning. Hon kan inte prata med sin familj.
Anser inte att drastiska förändringar är lösningen heller, alla ska få ha rätt till sin tro.
Att din svärmor tycker att det är förkastligt att jobba på en söndag gör väl inte att hon förkastar dig om du jobbar på en söndag? Förstod liknelsen och förstår vad du menar
AnnaGBG: Haha, skön svärmor
TS: Kan du inte på nått sätt få din blivande make att "råka" få syn på och läsa en artikel om myten mödomshinnan? Han lär ju inte vilja att du ska må dåligt och ha svåra smärtor första gången ni ska ha sex bara för att du ska blöda? Du ska leva resten av ditt liv med den killen, borde han inte kunna hjälpa dig att fuska då?
Hej TS.
jag kan säga att jag blödde första gången jag hade sex, trots att jag använt tampong innan.... men inte mycket.... jag tror knappast många blöder så mycket så det syns på lakanet.... jag märkte det i trosorna...