• boniita

hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!

heej jag är från en religös familj. och ville fråga dig : du vet på bröloops natten ? vadå kommer jag inte blöda ? vadå ska jag vara stel du vet inte va så våt och nervös. stel och rädd ? ?
    jag har många gånger ononerat med vattenstrålle , betyder det att jag kommer inte att blöda ?? för vattnet kommer ju in i mig ??? jag är nervös ju ! hjäälp mig ! jag vill ju blöda ! och säg inte att man inte blöder eller nåt sånt ... det kan jag inte säg t min släkt o min familj. ah men jag blödde inte, för att det igentligen inte blöder,
    asow neej! Deet går inte dem kommer fan skjuta mig i plats. så snälla hjälp mig och om jag vill blöda vad g
    gör jag utan att ta med mig kniv nåtting typ som vad spänna eller vadå ?? (jag är oskuld)

• Svar på tråden hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!
  • LillaPaula

Blod på lakanet - förr och nu
    Gamla knep för att blöda
    Det var samma sak förr i tiden: många tjejer blödde inte första gången. Ändå har det varit en tradition (som fortfarande förekommer) att visa upp ett blodigt lakan efter bröllopsnatten. Kvinnor har därför tagit till olika knep. Tjejer har till exempel rispat sig i underlivet eller smusslat med djurblod. Historierna är många. I Sverige sa man förr att det alltid dog en höna på bröllopsnatten. På den kurdiska landsbygden sägs det att samma kvinna som undersökte kvinnors oskuld inför bröllopet också ordnade fram djurblod om det behövdes.

Nyare knep
    Det finns tjejer som opererar sig i underlivet för att blöda på bröllopsnatten. Kirurgen sätter några stygn i slidväggen för att göra den trängre. Operationen måste ske precis före giftermålet. Stygnen rivs upp vid samlaget och då kan det blöda. Man vet inte så mycket om hur det går för tjejer som gjort sådana operationer. Ingen vet om tjejerna verkligen blöder. Och man vet inte vilka problem operationen kan ge senare i livet. Ett säkrare tips är att kontakta ungdomsmottagningen och få deras råd!

• Lolilla
    Superizza skrev 2008-09-16 14:47:47 följande:
    Bara för att du e oskuld behöver de inte betyda att du kommer blöda.. Ja blöde aldrig..
    Jag tror TS är grymt medveten om detta faktum...
  • Helennnna

Anonym (ARG) skrev 2008-09-12 21:18:54 följande:

Jag fattar inte att sånna här kvinnoförtryckande saker fortfarande förekommer, å i Sverige dessutom!!! Kan man inte ens prata med sin blivande man om det här e det nåt som e vääääldigt fel! Jag blir så arg å förbannad, vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara ta alla jävla sjuka människor som håller på med det här å bomba sönder hela bunten!!!
    Håller med!
  • Anonym (fly)

vill först och främst råda dig till att tänka igenom om detta är vad du vill med ditt liv.
    Nu för tiden efter Fadime-händelsen osv finns hjälp att få om du vill bryta dig loss för ett värdigt liv som kvinna! Din rätt som människa!

Annars kan du väl köpa sånt här lossasblod och spruta upp lite i slidan innan samlag med en pipett.

Men jag känner sorg när jag läser om sånt här.

• Micky

Anonym (ARG) skrev 2008-09-16 13:36:23 följande:

Lite ot kanske, men om ni ska va på hotell verkar det ju inte så fräscht att bloda ner hotellets lakan... Blä säger jag bara... Då e det ju bra om du INTE blöder! Angående "tipsen" att du kan skära dig i underlivet e verkligen helt sjukt! Gör det inte! Jag tycker att du ska göra allt för att upplysa framförallt din man att alla inte blöder å att du e orolig inför detta. Ska du gifta dig med nån ska ni väl ändå kunna prata om ALLT! Du har ju ungefär ett år på dig. Ni kanske hinner få en bra relation tills dess... Annars tycker jag synd om dig som kommer få leva resten av ditt liv i kvinnoförtryck... Jag skulle hellre ta livet av mig än att leva med kvinnoförtryckande män å släktingar hela livet. Eller, jag vill inte ens kalla dom män. Finns inget ord för hur jävla dumma i huvudet såna människor e!    
    Håller helt med dig!
    Det verkar helskevt!
  • Janneman

Ja förfasas kan man ju göra. Tänk bara på att om ca 50 år kommer detta gälla de flesta i västvärlden. När religiösa fanatiker har tagit över i Europa kommer Koranen att vara rättesnöre och blodiga lakan på bröllopsnatten ett krav för alla kvinnor om de inte vill bli mördade för hederns skull.

• Lolilla
    Janneman skrev 2008-09-16 15:31:25 följande:
    Ja förfasas kan man ju göra. Tänk bara på att om ca 50 år kommer detta gälla de flesta i västvärlden. När religiösa fanatiker har tagit över i Europa kommer Koranen att vara rättesnöre och blodiga lakan på bröllopsnatten ett krav för alla kvinnor om de inte vill bli mördade för hederns skull.
    Jaså? Har du planer på att lära dina (eventuella) barn detta, eller vadå?
  • Helennnna
    Janneman skrev 2008-09-16 15:31:25 följande:
    Säg inte så!
    säg istället - detta kommer snart försvinna
  • Janneman
    Helennnna skrev 2008-09-16 15:40:06 följande:
    Säg inte så!säg istället - detta kommer snart försvinna
    Tyvärr inte.Vi som inte köper detta kommer att försvinna. Mördade i religionens namn som smutsiga hundar. De som konverterar får leva. Och tvingas att uppmuntra och föra dessa seder och påbud vidare. Var inte så blåögda, och nej jag är inte rasist, jag är realist.
  • Helennnna
    Janneman skrev 2008-09-16 15:51:59 följande:
    Tyvärr inte.Vi som inte köper detta kommer att försvinna. Mördade i religionens namn som smutsiga hundar. De som konverterar får leva. Och tvingas att uppmuntra och föra dessa seder och påbud vidare. Var inte så blåögda, och nej jag är inte rasist, jag är realist.
    Okej det kommer kanske inte försvinna helt. Men det kommer ju bli bättre än va det är nu, Precis som att det är bättre nu än för 300 år sedan. Sverige har blivit bättre och bättre å det kommer många andra län också bli.
Svar på tråden hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!