• boniita

hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!

heej jag är från en religös familj. och ville fråga dig : du vet på bröloops natten ? vadå kommer jag inte blöda ? vadå ska jag vara stel du vet inte va så våt och nervös. stel och rädd ? ?
    jag har många gånger ononerat med vattenstrålle , betyder det att jag kommer inte att blöda ?? för vattnet kommer ju in i mig ??? jag är nervös ju ! hjäälp mig ! jag vill ju blöda ! och säg inte att man inte blöder eller nåt sånt ... det kan jag inte säg t min släkt o min familj. ah men jag blödde inte, för att det igentligen inte blöder,
    asow neej! Deet går inte dem kommer fan skjuta mig i plats. så snälla hjälp mig och om jag vill blöda vad g
    gör jag utan att ta med mig kniv nåtting typ som vad spänna eller vadå ?? (jag är oskuld)

• Svar på tråden hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!
  • NadiaMi

Kolla inlägg 217 och 218 (sid 21 i tråden).
    Där hittar du länkar till två sidor där det både finns information och länkar till ställen som du skulle kunna få råd och stöd från.

• feritaugar

NadiaMi; om du läser genom hela tråden så ser du att väldigt många inlägg av olika personer bygger på den artikeln, flera andra av samma typ och google, wikipedia. Med andra ord världens samlade kunskaper (ironi) Jag hyser full förståelse varför man vill inskärpa i folk att blödningen är en myt(min syrra som har jobbat med kvinnor i Mellanöstern blev vittne till hur man lynchade en stackars liten tjej pga utebliven blödning), men för gudsskull inte själva hinnan!!
    Kuriosa; i USA finns det tävlingar om vem som har den vackraste mödomshinnan!

• NadiaMi

Detdär med händelsen i mellanöstern kan iofs ha byggt på myten att kvinnor måste blöda första gången...
    Vissa kulturer sätter ju uppenbarligen en ära i att blöda, och det i sig kan väl ha ökat på den genetiska basen för att de flickor som föds i dessa kulturer har en genetisk förutsättning för att få den typ av 'hinna' som blöder första gången då de som inte blöder blir stenade till döds eller om de har tur bara blir förskjutna från sina familjer, men oavsett vilket inte får några barn.
    Något som iofs ökar möjligheten att TS är en av dessa kvinnor med större chans att blöda.

Dock kan det ju också vara något sammankopplat med omskärelse av kvinnor, som i vissa fall är en ordentligt barbarisk process där flickorna sys ihop i blygdläpparna. Något som under bröllopsnatten måste sprättas upp av maken och är garanterat att få den "lyckliga bruden" att blöda...

Och det är fortfarande åt helsike missvisande att envisas med att kalla det för "hinna" då själva namnet i sig ger en perfekt grogrund för missuppfattningar.

• AnnaGBG
    boniita skrev 2008-09-17 16:40:28 följande:
    men vad ska jag göra da för att blöda ???? sosialen går ej :/
    Kolla mina lämnkar på sid 21. De kan hjälpa dig med hur du skall kunna blöda.
  • Anonym (:-()

Snälla TS, du kan inte behöva bära all denna ångest själv. Tycker så synd om dig, önskar att jag kunnat hjälpa dig. Försök ta mod till dig och kontakta organisationen terrafem. Länken finns längre bak men lägger in den igen: www.terrafem.org/

De har garanterat stött på många tjejer i din sits. Du kan få hjälp, råd och stöd där. Hoppas det löser sig till det bästa.

• Anonym (myt)
    feritaugar skrev 2008-09-17 16:58:00 följande:
    NadiaMi; om du läser genom hela tråden så ser du att väldigt många inlägg av olika personer bygger på den artikeln, flera andra av samma typ och google, wikipedia. Med andra ord världens samlade kunskaper (ironi) Jag hyser full förståelse varför man vill inskärpa i folk att blödningen är en myt(min syrra som har jobbat med kvinnor i Mellanöstern blev vittne till hur man lynchade en stackars liten tjej pga utebliven blödning), men för gudsskull inte själva hinnan!!Kuriosa; i USA finns det tävlingar om vem som har den vackraste mödomshinnan!
    Men herregud mänska, LÄS vad folk skriver.
    INGEN har påstått att mödomshinnan inte finns och inte nån länkad artikel har påstått det heller.
    Det som sägs är att själva HINNAN inte finns!
    Det som i folkmun fortfarande kallas för mödomshinna är INTE en hinna utan hudveck i slidan som KAN orsaka problem för vissa (dig tex) och KAN blöda på vissa vid det/dom första samlaget/en!
  • Anonym (mia)

Kan man inte sticka sig i fingret lite diskret då och bloda ner lakanet med?
    Jag blödde då inte första ggr jag "gjorde det". Inte ett dugg. Det är nog fler än du tror som sticker sig i fingret blöder ju mycket och lätt där.

• Anonym (ARG)
    LillaPaula skrev 2008-09-16 14:46:30 följande:
    Anonym (ARG) skrev 2008-09-16 13:36:23 följande: Om du hade läst HELA tråden kanske även du hade fattat! Det finns de som har den tron i livet så att visst hon kan avstå sig allt och kanske bli utslängd från släkten eller enu värre har du hört talas om hedersmod? Det finns de som försöker hjälpa ts. URsäkta men jag tollererar inte din ton att kalla mig sjuk. Du verkar inte rikigt förstå hur allvarligt det här är! Men du kanske skulle sätta dig i skolbänken och läsa på lite eller vet du enu bättre leva det livet lite.Nehe jag återkommer när jag har lugnat ner mig i stället är inte sugen på att bli anmäld på grund av vissa personer inte kan sätta sig in i andras liv!
    Jag har läst HELA tråden, men jag blir så förbannad att jag måste få skrika ut min ilska över denna totalt helvridna religösa tron! Angående att du tycker jag ska sätta mig i skolbänken kan jag ju berätta att jag hade MVG i religion på gymnasiet och kan det jag behöver veta om olika religioner, därbland exempelvis hedersmord. Men bara för att jag VET hur det är så accepterar jag det inte för en sekund! Det här MÅSTE få en ändring. Och hur ska det nånsin kunna ändras om inte kvinnorna sån gång vågar sätta ner foten? Sen vill jag bara fråga dig var nånstans i mitt inlägg jag skriver att du e sjuk?! Kanske du som borde sätta dig i skolbänken igen och studera lite svenska... Det enda jag skrev va att angående tipsen ts har fått så e det helt sjukt, alltå tipsen, INTE nån person... Och jag skulle verkligen hellre ta livet av mig än att behöva leva i ett sånt extremt kvinnoförtryck... Så nej tack till att leva ett sånt liv!
Svar på tråden hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!