Varför behöver man spjälskydd?
Jag bara undrar?
Jag bara undrar?
Det behövs nog egentligen inte, men det känns lite mysigare Det hindrar ju från att få ut armar och ben genom spjälorna men det är ju inget farligt...så jag vet inte.
Möjligtvis är det bra när de blir mer rörliga så de inte slår sig i spjälorna.
En del bebisar är ju väldigt rörliga och då hindrar spjälskyddet från att barnet slår i huvudet. Kan även tänka mig att en del bebisar biter på spjälorna.
Jag har dock aldrig egentligen ansett det vara "användbart", men har ett ändå =)
Tyckte det var mysigare... När sonen började rulla var det kanon - han fastnade inte med armar eller ben mellan spjälorna och han slog aldrig i huvudet...
Jag har det mest för att min dotter när hon var mindre tyckte om att krypa/åla upp i ett hörn i spjälsängen och pressa sig mot spjälorna. Då hade det varit så hemskt hårt om inte spjälskyddet suttit där. Anledningen är väl egentligen att de inte ska fasta i spjälorna men det gör hon ändå .
min grabb är 17 månader och han rullar runt som en tok i sängen på natten. hade inte spjälskyddet varit där så hade han slagit i huvudet flera ggr/natt
Vi satte dit ett när dottern började rulla och plötsligt låg med benen genom spjälorna eller huvudet mot.
Det undrar jag ocksa, sonen lyckas trycka ut sina aramar och ben trots spjalskyddet sa till nagon storre nytta ar det inte.
Är nog som sagt för att de inte ska slå sig eller fastna. Vi samsover men varje gång sonen är i spjälsängen så måste han bara kolla om man fastnar femhundraelfte gången man trycker igenom benet också
Det hindrar napparna från att ramla ut
Min dotter vill alltid sätta ut händer och ben i sömnen genom spjälorna, så därför är det bra att vi har det där. Förutom det tycker hon om att kasta nappen igenom när hon ligger - på dettta vis får hon det inte ut från sängen lika lätt!