• Lady S 83

Dubai med barn?

Halloj.

Har tänkt resa till Dubai höst.
    Nu är bara frågan om det är en bra ort att ta med sig en 1 åring till??

Någon som har varit där och har något negativt/positivt at säga om Dubai?

/Sofia.

• Svar på tråden Dubai med barn?
  • hotten

tycker det funkar utmärkt med barn!
    tom shoppingcentrena har flera fina, rena amningsrum med skinfotöljer å modärna (inte ens sett i sverige) skötbord med duch mm.. i anslutning till toaletterna.

Allt är så stort så det tar länge att besöka ett ställe å därmed funkar det utmärkt med barnvagn osv...

däremot är avstånden stora å man förflyttar sig inte gående från ett till annat ställe, men det gör man ju inte oavsett med eller barn, lika så tar man inte överfulla bussarna utan taxi, så det är ingen skillnad mot om du åker med eller utan barn..

Väldigt negativa är ju trafiken på storvägarna, kan ta lääänge å ta sig fram, å taxi köerna vissa tider... å att det finns så få ställen där man kan njuta av en öl, trodde faktiskt fler hotell å restauranger hade ölservering när man läst guidböcker mm, men de var väldigt få i mitt tycke.
    å att ikeas korvar smakar skit

Annars har jag bara positivt att säga, överaskad över att det är så svin billigt (eller dyrt, finns liksom inget mellanting, men jag trodde de mesta skulle va dyrt vilket inte alls stämde utan jag åkte därifrån med mer shopping å kläder än från nått annat resemål - å då reser vi flera gånger per år till olika ställen)

• Lady S 83

Perfekt!
    Tack så mycket för de tipsen.
    Då blir det nog en resa dit.
    Kan du rekomendera en bra tid på året att resa?
    Vi tänkte oss under hösten.

/Sofia.

• hotten

senhösten är nog perfekt så är det inte för varmt, i jan kan det även bli lite kyligt vilket kanske heller inte är så kul

• Miss Sunshine

Dubai är ett underbart ställe att resa till, har vart där många gånger och älskar det. Vädermässigt ska man undvika maj-aug, då kan det bli uppemot 40-45 grader där. Jag har vart där i december flera gånger och tycker inte alls att det kan bli kyligt.Jag har aldrig behövt sätta på mig en tröja än mindre en jacka. Underbar shopping till väldigt bra priser men har på sistone hört att allting blivit dyrare men även om så är fallet, är allting ändå mkt billigare än hemma. Så mitt råd är ta med mkt pengar
    Det enda jag inte gillar i Dubai är den hemska trafiken, folk kör som dårar.

• Miss Sunshine

Nu menade jag ju förstås inte att jag gick omkring med bar överkropp under resan. Vad jag menade var att det räckte med en tröja, man behövde liksom inte sätta på sig flera lager eller en tunn jacka.

• hotten

miss Sunshine: många gick då med långärmad tjockare tröja/kofta på kvällen (även jag flera gånger) i början av jan.

• Högst32tecken

Dubai som shopping/storstadsresmål JA
    Dubai som solsemesterresmål NEJ

Att KÖPA saker BILLIGT
    Att GÖRA saker DYRT

Dubai får av mig 3 solstolar av 5 möjliga.

• Lady S 83
    Högst32tecken skrev 2008-09-14 23:23:29 följande:
    Dubai som shopping/storstadsresmål JADubai som solsemesterresmål NEJAtt KÖPA saker BILLIGTAtt GÖRA saker DYRTDubai får av mig 3 solstolar av 5 möjliga.
    Ha ha. Va roligt du skrev.
    men det var EXAKT svar på mina frågor så tack.
    Tack er andra också.
    Nu är det så att vi gärna ville åka på sol och badsemester så då kanske inte Dubai är rätt mål för oss??

//Sofia.
  • hotten

håller med om att Dubai inte i första hand är en sol å bad semester, vi han bara ta ett dopp under en vecka å de oxå efter skymmning, det finns helt enkelt för mycket annat att se å uppleva...
    Men bor man vid stranden å vill ligga på stranden å poolen så funkar det ju oxå.. fast då är väll sarhej (eh? he he stavning, ) om man nu vill åt de hållet både mer lämpat och billigare boende..

• Miss Sunshine

Hotten: Det beror väl på om man är frusen av sig eller inte. Jag gick inte heller omkring i t-shirts då utan hade en bomullströja på mig och jag behövde ingen kofta eller jacka. Tyckte tvärtemot att det var underbart att slippa dra på sig en massa lager kläder som man måste göra här i januari.

Svar på tråden Dubai med barn?