D e så jobbit
o läsa trådar som ser ut så här. E d så svårt o stava som man ska? D e ju inte för att d ska va jobbit som d finns skriv o stavningsregler utan för att d ska va lätt o förstå varann.
o läsa trådar som ser ut så här. E d så svårt o stava som man ska? D e ju inte för att d ska va jobbit som d finns skriv o stavningsregler utan för att d ska va lätt o förstå varann.
Jag har inget emot att språket förändras så länge det finns regler som funkar för alla, men sms språket funkar inte för mig, jag tycker det är jobbigt att läsa och förstå.
Även om läraren tycker att dotterns språk funkar så är väl lärarens jobb att lära ut ett korrekt språk som funkar i hela samhället.
Jag har svårt att tro att det går att skriva rapporter eller avhandlingar på sms språk.
Håller med AMA68, om jag läser ett inlägg av någon som beklagar sig över något så drar jag genast slutsatserna att den personen är ung, omogen och får skylla sig själv. Orättvist kanske, men det är sådana tankar jag får när jag läser ett så dåligt språk.