Inlägg från: elinina |Visa alla inlägg
  • elinina

D e så jobbit

tänk va jobbit dä skulle bli om en skrev bare på värmlänska eller nöe... då skulle i inte fatte nöt da... om en värklien skrev såm en sae... he he he
    vafför bråke å stri om en sån sak?
    som di fläste skriver, drit i å läs´et da om dä nu ä så jobbit...

• elinina

ressiwresseB: du är allt vad ditt namn säger att du är, baklänges asså... så, bara för att man skriver som man pratar ibland behöver väl inte det innebära att man är mindre begåvad.... vem är du att dömma???

• elinina

jo men bara för att ja kort-skriver titt som tätt så innebär det inte att ja är helt j-a pantad eller?... (även om jag kanske ä dä ändå)
    ja skriver kortare av just bekvämlighet.... och för att man i mina ögon låter så j-a formell när man skriver ut alla ord helt korrekt...
    är det då inte lika illa med de som sitter med nationalencyklopedin uppslagen och letar "svåra" ord att skriva, så de ska låta smartare än vad de är???

• elinina

nej absolut inte. använder man ett sånt språk daglidags så är det väl helt klart att man ska använda det "språket" även inne på ett forum. om inte annat så har ju de lättare att argumentera oftast!
    vad jag menade var såna som INTE använder den sortens svenska annars, som sitter å letar i NE efter "svåra" ord, bara för att det ska _verka_ bättre än vad det är...

självklart låter det ju mer seriöst och välskrivet när och om man skriver ut alla ord, än om man skriver kortare, det säger ja inte emot. MEN, av lathet så skriver ja nog kortare ändå...

Svar på tråden D e så jobbit