Inlägg från: IMagine |Visa alla inlägg
  • IMagine

D e så jobbit

Om den som skriver ett inlägg "varken har varken tid el ork att sitta å skriva ut allt.." ja, varför ska då jag lägga tid och ork på att försöka tyda texten? Alla kan läsa "normal" text, många tycker det är jobbigt och svårt att läsa sms-text, varför då inte visa sina läsare den respekten att man skriver ordentligt? Man vill väl bli läst?

Jag hoppar ofta över slarvigt skrivda inlägg och även om jag inte vill vara "elitistiskt" så blir mitt första intryck av skribenten inte det bästa

• IMagine

(Ingen åsikt utan undantag )

Hellre konsekvent skriva "dom" än att blanda ihop "de" och "dem"! "Dom" flyter i en text och går inte att missförstå medan ett felaktigt "de/dem" blir rejält svårläst.

elina
    Jag tycker det är lika illa med dem som slår i NE! Har man letat upp ett ord som man inte kände till innan blir det sällan "rätt" ord och texten blir styltig och svårförstådd, så där håller jag med dig!

• IMagine

Svar till AMA68

NEJ, nej, nej!! Absolut inte!

Ett bra språk, dvs med rikt ordförråd där skribenten är så pass säker att han/hon vågar ta ut svängarna, blir mycket sällan strikt, stelt, formellt eller pretentiöst! Tvärtom!

• IMagine

k82

Jodå, barnen i Darfur har det för djävligt. Men om allt man diskuterar kan avfärdas med att det finns värre saker att klaga på kan fl lägga ner...

• IMagine

k82

Jodå, barnen i Darfur har det för djävligt. Men om allt man diskuterar kan avfärdas med att det finns värre saker att klaga på kan fl lägga ner...

Svar på tråden D e så jobbit