Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

D e så jobbit

Som andra skrivit: det är skillnad på att inte _veta_ hur det stavas eller stava fel på grund av brådska t ex och på att _välja_ att skriva/stava fel.

Ja jag tycker vissa inlägg är svårlästa pga dåligt skriftspråk. Visst, jag kan låta bli att läa dem och det gör jag också ibland, men samtidigt är det ju synd om jag går miste om intressanta diskussioner för den sakens skull. Och synd om skribenten går miste om intressanta svar på grund av det.

• Jennie med ie

Cheri, syftet stämmer inte alltid överens med följden.... och SÅ mycket längre tid tar det inte att skriva det istället för d och jag istället för ja

• Jennie med ie

Och du ser ingen skillnad på vedertagna språkriktiga förkortningar och på egenpåhittade personliga som kan skifta från Stina till Kajsa till Nisse till Putte till......?

• Jennie med ie

Och det är det man inte alltid gör första gången man läser det, fattar vad det står alltså.... eftersom de så kallade förkortningarna inte är vedertagna utan påhittade och kan skifta i betydelse beroende på vem som skriver dem och var....

Som sagt, jag tror många möjligheter till intressanta diskussioner går förlorade pga dåligt skriftspråk och slarv. Och det är ju synd, för alla parter.

Sen så FÅR man ju också lov att utrycka irritation över nåt utan att man tycker det är hela världens undergång och katastrof...

• Jennie med ie

Och du ser inte skillnad på att råka stava fel omedvetet och på att välja att medvetet göra det heller nej.....

• Jennie med ie

Inte kinkig, men jag försöker liksom diskutera saken...

• Jennie med ie

Åhej, jag har varken anklagat dig för att vara otrevlig eller påstått/menat/antytt att du inte får säga din åsikt, eller hur? Men du, newsflash, att man inte skrattar med dig i allt du skriver betyder inte att man är kinkig och vill bråka. Lite trist att sånt so "vad du är kinkig" osv kommer upp bara för att man uppenbarligen inte har precis samma humor eller inte vill åt samma håll i en tråd.

Svar på tråden D e så jobbit