Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

min bror är min kärlek

Anonym (hjälp) skrev 2008-09-13 21:52:13 följande:
    älskar vår familj och våra vänner oss så älskar de vår kärlek!
    Nej det måste dom inte alls. Alla har sin gräns för vad dom finner äcklig och oacceptabelt, så bli inte färvånad om de utesluter er och er kärlek ur familjekretsen for life!!!
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • HäckHäxan
    Anonym (hjälp) skrev 2008-09-13 21:58:15 följande:
    men om vi flyttar till en stad där ingen känner oss så behöver ju ingen få veta.vet att detta ses som opassande av många, men vi är inte uppvuxna tillsammans, träffades förra året för första gången.
    Är ni helsyskon?? Om inte så får ni enligt lag både gifta er och skaffa barn....
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • HäckHäxan

Jo TS de finns en sån här tråd till, tror den florerade här i början av sommaren...

• HäckHäxan
    crimson skrev 2008-09-14 01:27:50 följande:
    nja:halvsyskon kan få ingå äktenskap med varandra efter tillstånd av länsstyrelsen i det län där en sökande är folkbokförd. Länsstyrelsen ska först ska ha inhämtat yttrande i frågan från Socialstyrelsen enligt 2 kap. 3 § äktenskapsbalken (1987:230) jämförd med 15 kap. 1 § samma balk (1987:230).
    Summan blir då att med tillstånd så får dom gifta sig, TS skrev innan att de inte växt upp ihop utan träffats för första gången i sommar eller stod de förra sommaren, sak samma.. de verkar ju fylle kriterierna för giftemål om de vill.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 01:48:42 följande:
    Svar på #41snarare ts som e ouppfostrad hund häör inne o du som inte fattar meningen av d hela...lägg ner
    Eller så är det jag som inte missbrukar min möjlighet att vara anonym med menlösa och fjantiga inlägg helt i onödan... Inte för att jag på något sätt anklagar dig för att göra just det, tror säkert du tyckte ditt inlägg var av väldigt stor mening.
    Anonym skrev 2008-09-14 01:49:54 följande:
    verkar som du HäckHäxan tycker det är okay att ligga med brorsan
    Nej, men det verkar som om jag har en hjärna, vilket man inte kan anklaga alla andra för. Sätt på on knappen vettja så kanske din också kommer starta igång.
    Anonym skrev 2008-09-14 01:53:14 följande:
    Alla har sin gräns för vad dom finner äcklig och oacceptabelt, så bli inte färvånad om de utesluter er och er kärlek ur familjekretsen for life!!!----just därför säger man fyyyyyyyyyy för att d e äckligt o oacceptabelt
    Aha så varje gång något man kanske själv aldrig skulle göra så skall man vara anonym och skriva menlösa inlägg som tex fyyyy eller blääää för att det är så givande för tråden i sig. Bra då vet jag det, tack för att du upplyser en idiot som mig mitt i natten
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:28:04 följande:
    Svar på #46I svensk lagstiftning finns särskilda straffbud som rör incest i 6 kap. 7 § brottsbalken. Den som har samlag med eget barn eller dess avkomling kan dömas för brottet samlag med avkomling till fängelse i högst två år. Vidare kan den som har samlag med sitt helsyskon dömas för samlag med syskon till fängelse i högst ett år. Den som förmåtts till gärningen genom olaga tvång eller på annat otillbörligt sätt ska emellertid inte straffas.[1]kanske kan få HäckHäxans hjärna att börja "funka" igen
    Ja just det helsyskon Kan det kanske vara just därför som jag frågade TS om de var helsyskon eller ej?? Vad tror du själv?

Häxans hjärna fungerar, men den har bara inte samma behov som din att fördöma andra fören man fått all fakta tilldelad
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:25:51 följande:
    kul att du sj kallar dig för idiot...d tog ju dig bra tag o skriva tillbaka=)o en sak till om inte ts sj tyckte d här va FYYYY och bad om HJÄLP skulle hon inte vara anonym...o hade du en hjärna skulle du inte va här inne o FÖRSÖKA komma m fjantiga kommenterer att incest e okay ...va e d du vill komma fram till ??att d e okay o knulla brorsan eller?då behöver du vård du med...jag tror att du o ts har mkt gemensam=)neeej d e inte lätt o va en idiotGOT IT?
    Kan bero på att just du kanske inte var så högt prioriterad i min värld här på FL.

Du tror en himla massa märker jag, måste vara skönt att bo i din bubbla till värld. Hur skaffar man en sån??

Dock är de ju kul att jag kan roa dig med så simpla medel som att benämna mig själv som idiot, men de är ju dock så att vissa helt klart är mer lättroade än andra

Om de är min åsikt om att knulla min bror/bröder du undrar om, så nej för mig är det absolut inte okej. Jag skulle aldrig göra det och av den anledningen skulle jag heller aldrig ha sex med någon som inte vet vem hans pappa är... För min pappa har si så där 14 ungar enligt honom själv, men vi är bara 4 som står på honom här i sverige.
  • HäckHäxan
    Spicy woman skrev 2008-09-14 02:29:35 följande:
     Varför säger lagen att man kan få gifta sig med halvsyskon om man inte har bott tillsammans då? Jag menar då kan det inte räknas som incest.
    Detta är FL så då är allt incest och alla som inte skriver usch fyyy eller blä tycker att de är ok att ha sex med sina bröder. *bara upplyser*
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:31:28 följande:
    Svar på #48ja det är en bra fråga??Tycker att även när man är halvsyskon så borde det klassas som incest.
    Men din åsikt är ju inte samma som svensk lagstiftning eller hur?

Jag tycker det är okej att döda alla som skadar mitt barn eller ens försöker det, men de innebär inte att jag har rätten enligt svensk lag att göra det eller hur?
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:36:37 följande:
    Svar på #52det är exakt det jag försöker få häckhäxan att fatta men hon fattar inte..De personer som inte får ha sex med varandra har heller inte rätt att gifta sig ...Äktenskap får inte ingås mellan dem som är släkt med varandra i rätt upp- och nedstigande led eller är helsyskon.Halvsyskon får inte ingå äktenskap med varandra utan tillstånd av myndighet som anges i 15 kap. 1 §.
    Såg du inte att någon redan gett den informationen om halvsyskon enligt lagen innan? Det var just därför ja undrade om TS och brodern var halvsyskon eller ej.

Jag kan inte hjälpa att du har så liten fattningsförmåga att du inte förstår skillnaden på att fråga, inte fördöma andra och på så sätt får ihop det till att man är likadan som en TS.

Om tråden handlat om analsex och jag inte ansett att alla som hade analsex borde dö, skämmas eller va äckliga, så verkar du vara en av dom som genast bestämt dig för att jag gillar analsex... Det är iaf den uppfattningen jag frå av dina inlägg här inne.

Du behöver inte få mig att fatta något i denna tråden. Men du kanske borde uppgradera dig själv lite och inse att alla inte har samma behov av att försöma, förminska eller trampa på andra direkt utan att de finns folk som tex mig som undrar saker istället och skaffar sig en åsikt utifrån det om tex TS situation just nu.

Min privata åsikt om sex med bröder är liksom totalt orellevant för tråden i sig.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:41:36 följande:
    Svar på #55som sagt d e fl o alla har rätt o uttrycka sig hur dom vill o ingen har tid att försöka förklara ngt för dig så babbla inte..Dagens fördömande av incest tror jag bygger på två idéer. Den ena är att det helt enkelt är äckligt, fel, fult, sjukt eller onormalt för syskon, barn/förälder eller andra släktingar att vilja ha sex med varandra. Det står såklart folk fritt att ha vilka åsikter de vill om olika sorters sexualiteter...
    Den andra ideen bygger på vad? Du missade nog den biten i inlägget verkar de som?? *nyfiken i en strut*

Visst har man rätt att tycka, men de ingår också i regelverkat att veta skillnaden på sak och person samt hålla en hyffsat bra nivå på snacket, vilket vissa misslyckas rätt totalt med mellan varven, oftast de som liksom inte tänker inna de fördömer och basunerar ut saker och ger andra öknamn i sina försök att verka riktigt duktiga.

Jag tycker som sagt en massa om saker och ting, men behöver inte trampa på andra det första jag gör för det.
  • HäckHäxan
    MiamiVice THE Slyna skrev 2008-09-14 02:42:16 följande:
    Vart har HäckHäxan skrivit att det är okej med incest??
    Vet ej, hittar själv inget sådant inlägg, men ja kanske blivit blind på äldre dar
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:44:10 följande:
    Svar på #57men herreguuud du e ju ute o cyklar d går inte ens o resonera m dig....det här e min åsikt o d va så jag ville uttrycka mig o det har jag all rätt till utan att du kommer m babbel kommentarer....alla vi har olika synpunkter här i livet...o jag skulle kunna döda ngn som skulle röra mitt barn men klart d inte e laglift samma sak som incest
    Intressat, jag babblar och du gör vad. Utrycker dig med stil och finess eller?

Incest är olagligt i sverige, helt korrekt, men halvsyskon som har sex räknas inte som incest, även om du själv anser att det är det. Hade halvsyskon som inte växt upp ihop fått gifta sig med tillstånd om det dom gjorde var olagligt??

Personligen finner ja de mer sjukt med styvsyskon som växt upp ihop och sen gifter sig och det är helt okej, för dom har inga blodsband, sen att dom bott i samma hushåll hela sitt liv spelar liksom ingen roll.

Vi har absolut olika sätt att se livet på och tycker olika, jag är inte avundsjuk på ditt sätt att se alls
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:52:54 följande:
    bra då har du fattat att d e olagligt mission completed de va d enda jag läste av d du skrev för jag vet att resten e huvudvärk...gå o lägg dig nu ....god natt tjejer nu har jag äntligen fått häckhäxan att fatta att d e olagligt sen e d upp till henne sj om hon kan tänka sig knulla brorsan eller inte så jag taggar o lägg ner din verksamhet o d lilla energin du har kvar jag läser inte d du skriver nå mer ADIOS
    Vad är det för fel på dig? Alltså jag undrar helt ärligt och på riktigt?

Eftersom jag från början redan visste att incest är olagligt så undrar jag ju vad det är du fått mig att fatta? Är det att du inte är så duktigt på att utrycka dig skriftligt på ett vettigt sätt eller är det något annat som du anser dig ha lärt mig inatt?

För övrigt så har jag ju redan gett dig svar på min åsikt att att ha sex med min bror/ bröder, missade du det inlägget kanske?

Jag tycker väldigt synd om dig, du har mitt fulla medlidande faktiskt, hoppas du får sova gott iaf.

Klart du inte läser, det fattade jag för länge sedan. Det krävs kanske mer medel än det du har till ditt förfogande för det

Natti natt sweetie
  • HäckHäxan
    Anonym (lilla sis) skrev 2008-09-14 02:57:36 följande:
    Menar du mig? jag är 25 och min bror 37.
    nej nej det var ett helt OT inlägg riktat till min svar på maiamivice vad jag fattade det som. Där ja skrev att ja kanske blivit blind på äldre dar. Så ta inte åt dig av det
  • HäckHäxan
    Svar på #77
    Mycket bra inlägg, med bra förklaring. Det tackar iaf jag för...
  • HäckHäxan
    Anonym (lagensWhy) skrev 2008-09-14 03:06:35 följande:
    Tack för det, det är bara bra att förstå vad som ligger bakom. Det var inte en okontroversiell fråga i lagstiftningssammanhang. Kan säga att jag själv inte skulle vilja sitta och brottas med frågeställningen.
    Inte jag heller. Men rent genetiskt så är de ju ingen skillnad mellan kusiner och halvsyskon. Sen kan man ju tycka en massa rent etiskt och personligt.

Jag vill som sagt inte ens utsätta mig för risken och skulle aldrig involvera mig med en man som ett: inte vet vem hans far är och Två: då verkar ha ett inte helt svenskt ursprung. Det är min säkerhets grej för att aldrig råka få ihop det med någon halvbror till mig själv från min pappas sida.
  • HäckHäxan
    Anonym (lilla sis) skrev 2008-09-14 03:07:06 följande:
    Haha....tror att det är tiden på dygnet som spökar när man sitter här och läser fast man borde sova..... natti natt
    Ja med, så ja skall gra just det. Så jag orkar vara en bra mamma till mitt monster imorgon också.

God natt
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-16 23:09:23 följande:
    Försök och lägg allt det där bakom er och gå vidare för det kommer aldrig att fungera i längden, desutom så är det olagligt.
    Olagligt??? Förklara gärna den biten för mig som e så nyfiken på allt.
Svar på tråden min bror är min kärlek