• Marc Sjöströn

familjerätten konstiga?

Jag och min X har haft en tvist om våran dotter nu i 1år.
    Nu när hon ska fylla 2 år , så bokade jag in ett nytt familjerätts möte. trodde att det skulle gå bra tanke på 1 anmälning till sociala på min dotters mor, men när jag väll kom ditt brydde dom sej inte om det ,

Mamman sitter hemma hela dagarna lever på bidrag och bor till och med hemma hos sin mamma som tar han om min dotter, hon går inte p ådagis för hon är avstängd där för att X.et kommer ej med dottern.

Varför blir jag neckad till varnan vecka och det blir jag för att jag jobbar så konstig skift gång!. jag sa då till dom , då tar jag varje helg då! men det fick ajg itne för mamman eller för familjerätten, familjerätten tyckte att jag måste vila på helgerna och umgås med mina vänner?
    och mamman lämnar iallfal bort cornelia helgerna hon är hemma?

värkar som pappor inte får ta del av sitt barn? vad kan jag göra?

• Svar på tråden familjerätten konstiga?
  • Jasusu

varannan vecka rekommenderar man inte till så små barn.

Kan du inte föreslå tex jämna veckor fredag till måndag och ojämna veckor onsdag-fredag.
    Då har ni båda varannan helg barnledig samt ni båda tar del i vardagen?

Du kan inte föresten klampa in och bestämma att du ska ta varje helg.
    Du måste börja försöka samarbeta med mamman och hitta en lösning som funkar för er dotter!

• Morning Glory

Det är inte så konstigt förstår du.

Könsdiskriminering på familjerätten är faktum. Men eftersom vi lever i ett feministiskt system, så talas det inte mycket om "männens lilla problem - barnen tas ifrån dom".

Du måste gå via tingsrätt. Anlita en bra advokat och begär varannan veckas boende dirket. Inga krusiduller.

• Morning Glory
    Jasusu skrev 2008-09-14 09:54:03 följande:
    varannan vecka rekommenderar man inte till så små barn.Kan du inte föreslå tex jämna veckor fredag till måndag och ojämna veckor onsdag-fredag.Då har ni båda varannan helg barnledig samt ni båda tar del i vardagen?Du kan inte föresten klampa in och bestämma att du ska ta varje helg.Du måste börja försöka samarbeta med mamman och hitta en lösning som funkar för er dotter!
    Det står ingenstanns vilka rekommendationer som finns och inte finns. Det är förlegad information. Idag "ses" det enskilda barnets behov. Det är helt galet att han inte ska likvärdig chans att ha sin egen dotter boende hos sig.
  • Morning Glory

.... på grund av sitt kön.

• Jasusu

Varför inte skynda långsamt?
    Har denna lilla tjej aldrig bott vv tidigare så kan man väl utöka umgänget som jag föreslog?
    Man måste ju sätta sig själv i andrahand och se vad som är bäst för barnet.
    På långsikt så tjänar man på det.

• Jasusu

Det är helt galet att man ska se det som sin rättighet att ha sitt barn hos sig vv istället för att sätta barnet främst och utöka umgänget med tiden.

• isako

Håller med Morning Glory

Anlita en advokat, kostar inte så mycket då man får hjälp med det mesta och ta det via tingsrättten.

Tyvärr ser vi inte efter barnens bästa. Vi ser efter vem som gnäller mest och har störst lägenhet. Min syster fick bo hos sin pappa för att hade ett rum mer än vi. Till saken hör att han var psykiskt labil och bollades in och ut på psykakuten MEN det spelade ju ingen roll.... *suck*

Lycka till!

♥ Isak 040804 ♥ Grodan bf 081015 ♥
  • Nufsan
    Morning Glory skrev 2008-09-14 09:56:44 följande:
    Det är inte så konstigt förstår du.Könsdiskriminering på familjerätten är faktum. Men eftersom vi lever i ett feministiskt system, så talas det inte mycket om "männens lilla problem - barnen tas ifrån dom".Du måste gå via tingsrätt. Anlita en bra advokat och begär varannan veckas boende dirket. Inga krusiduller.

Du har delvis rätt, men jag lovar dig att ingen rätt kommer tilldöma varannan vecka för ett barn som är 2 år, sorry men så är det.

Däremot kan man om man begär ha barnet t ex 2 dgr var och byter med kortare intervaller!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Morning Glory
    Jasusu skrev 2008-09-14 09:59:58 följande:
    Varför inte skynda långsamt?Har denna lilla tjej aldrig bott vv tidigare så kan man väl utöka umgänget som jag föreslog?Man måste ju sätta sig själv i andrahand och se vad som är bäst för barnet.På långsikt så tjänar man på det.
    Ja när det gäller barnens rätt till "mamma" så gäller allt blicksnabbt javisst. Gäller det barnens rätt till pappor så ska det skyndas långsamt. Nej, för guds skull, han har väl rätt att bestämma om hans eget barn ska bo hos honom eller inte. Det är hans barn!

skrev mamma inom citatstecken eftersom mamma har högt värde, precis som pappa, men sådanahär kvinnor är i mina ögon inga riktiga mammor.
  • Nufsan
    Morning Glory skrev 2008-09-14 10:04:18 följande:
    Ja när det gäller barnens rätt till "mamma" så gäller allt blicksnabbt javisst. Gäller det barnens rätt till pappor så ska det skyndas långsamt. Nej, för guds skull, han har väl rätt att bestämma om hans eget barn ska bo hos honom eller inte. Det är hans barn!skrev mamma inom citatstecken eftersom mamma har högt värde, precis som pappa, men sådanahär kvinnor är i mina ögon inga riktiga mammor.

Nej det finns mammor som bara sätter sina egna behov främst. Jag lever med min makes X som är sådan, men hur som haver så måste man ju även se till barnets bästa och det är inte alltid det är vv som är det bästa eller ett utökat umgänge. Det handlar lika mkt om hur mkt barnet har tillbringat tid med deras pappa t ex!

Små barn klarar inte av låånga perioder ifrån den som står de närmast, oftast modern iom mammaledigheten. Det vore ren och skär misshandel att ta barnet bort från henne i så långa perioder.

Därför är det mkt bättre att byta tätt och då kanske köra max 3 dgr mellan bytena!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
Svar på tråden familjerätten konstiga?