• JWN

Pco - blev gravid!

Och även jag har verkat blivit gravid utan hormonernas hjälp. Jag blev gravid just den månaden jag inte åt några hormoner (visserligen kan effekterna hänga kvar men det har inte funkar förut de fria månaderna). Det som vi tror och är ganska övertygade om som hjälp oss är att jag har ätit lågkolhyratkost, gått ner 10 kilo samt i samma cykel som jag bliv gravid var hos en kinesiolog som tryckte bort en Ägglossningsblockering och efter det fick jag en enorm ÄL-värk, så allt detta tillsammans verkar givit resultat...

• JWN

Det är spännande detta med lågkolhydratkost..om det kan ha sådan påverkan... Det verkar så här...

Det kommer ju lätt vara värt att testa igen för ett syskon om det går hela vägen denna gången.

76åsa: Hur har du gjort under din graviditet? Har du börjat äta kolhyrater igen?

• JWN

tack för ditt svar!

Jag har bestämt mig för att äta lite kolhydrater igen. OCh det verkar funka. Innan när jag åt för mycket så märkte jag av det efter nån timme eller så. Men nu känns blodsockret i balans trots kolisar. Kanske för att kroppen är "ibalans" så att säga....PCO:on stör inte längre eftersom det är graviditetshormonerna som har övertaget ;)

76Åsa skrev 2008-09-18 09:37:46 följande:
    Cintya och Fredrik: Fint namn du har! Det var tråkigt att det slutade i ma för er, men fantastiskt att det fungerar med lågkolhydratkost! Lycka till.Wtin: Jag har börjat äta kolisar igen så fort jag fick veta att jag var gravid. Men jag äter inga mängder. Alltså 2 potatisar räcker för en middag, inte 3-4 som jag åt förr. Jag äter däremot inte vitt bröd men grovt bröd. Jag undviker socker fortfarande. En ganska sund kosthållning tycker jag. Jag tror att det är viktigt för fostret att jag äter kolisar.Miracle Cats: Grattis till magen. Ja, testa lågkolhydratkost nästa gång.Det är intressant detta tycker jag och tyvärr allt för få som känner till att det kan hjälpa att äta så här. Som sagt det KAN hjälpa, det hjälper säkert inte alla.Fräckt!!
  • JWN

Jag länkar till en sida längre ner. Men min kinesiolog håller även på med triggerpunkter ( som innebär en tanke om att spänningar kommer ifrån känslor), massage och kinesiologi. Så på min första behanling för nackont, så behandlade hon mig med triggerpunkter. Kände in vilken punkt som gjorde ont, läste av var spänningen satt och varför sedan tryckte hon på en massa punkter i kroppen och spänningen släppte. Hon fick även veta att vi genomgick en feritlitetsbehndling och kände in hur kroppen mådde genom att läsa av balanser i kroppen. Jag fick även blomsterdroppar på utvalda ställen på kroppen.
    Hon avslutade den första behandlingen med en massage, där hon kände blockeringar (muskelspänningar) i ryggen och löste upp dem. Sedan kollade hon vad dessa blockeringar stod för i hennes litteratur. OCh en blockeringarna visade sig vara ägglossningen.

Min andra behandling var en ren kinesiologibehanling och då kände hon in mina energier, balanser i kroppen och arbetade med att balansera dessa obalanser genom mental träning för mig, beröring och energibalansering. Det är svårt att förklara med för mig har det fungerat mycket bra.

Fråga gärna mer om du undrar.....

Kolla in dessa sidor så får du en bra besrkivning av tanken är med deras yrkesutövning: www.kinesiologi.se/kinesiologi.asp

www.ggi.se/index.htm

scaniae skrev 2008-09-20 20:52:43 följande:
    76Åsa skrev 2008-09-14 15:16:24 följande:
    vad är en kinesiolog och vad exakt var det personen gjorde??
  • JWN

Jag hade heller ingen ÄL eller i alla fall endast några få per år.
    Jag har gjort som 76Åsa, GI-noll, gled från GI till GI-noll under sommaren (åt även pergo då men inget resultat). Gick ner även jag 5 kilo på 4 veckor och ca 10 kilo på 9 veckor.

• JWN

Jag gjorde den i uddevalla. Vill bara poängtera att jag gick dit i ett annat syfte och det var sist i behandlingen under massagen som hon kände denna blockering och kollade vad det enligt deras sätt att se vad den stod för. Så hon utgick inte ifrån mina fertilitetssvårigheter, däremot sa hon som så när min man var där förra veckan, att behanlginarna hade kanske hjälp på så sätt att först rensar man ut det gamla innan man kan ta in det nya.....

Men allt är värt att prova....

Om du bor i närheten så inboxa mig, så skickar jag hennes namn.

tantgrön skrev 2008-10-03 15:59:21 följande:
    Vart gjorde du din kinesiolog behandling? låter ju värt att prova.. jag äter lite kolhydrater men ska väl dra ner helt snart... men jag är har ett normalt BMI så jag vet inte om det kommer att hjälpa mig så mycket men jag hoppas...
  • JWN

76Åsa: När du började äte kolisar i genom under din gtaviditet..
    Började du gå upp i vikt tidigt i graviditeten?

Jag har redan gått upp 2,5 kilo och måtten har ökat smått också. Sedan är det ju svårt att veta om det är graviditeten eller kolisarna...samtidigt spelar det ju ingen roll kanske..
    Viktigare att äta något än ingenting alls...det är nästan bara kolisar som smakar just nu...

Svar på tråden Pco - blev gravid!