• scaniae

Pco - blev gravid!

76Åsa skrev 2008-09-14 15:16:24 följande:

Vill bara skriva och berätta för er andra med PCO.

Jag åt lågkolhydratkost (ammade inte tvillingarna) under ca 6 månader.
    [/citat]

Jag blir så glad när jag läser detta! Då finns det hopp!
    Grattis!
    JWN skrev 2008-09-14 16:59:24 följande:
    var hos en kinesiolog som tryckte bort en Ägglossningsblockering
    vad är en kinesiolog och vad exakt var det personen gjorde??

• scaniae

76Åsa skrev 2008-09-14 15:16:24 följande:

Vill bara skriva och berätta för er andra med PCO.

Jag åt lågkolhydratkost (ammade inte tvillingarna) under ca 6 månader.
    [/citat]

Jag blir så glad när jag läser detta! Då finns det hopp!
    Grattis!
    JWN skrev 2008-09-14 16:59:24 följande:
    var hos en kinesiolog som tryckte bort en Ägglossningsblockering
    vad är en kinesiolog och vad exakt var det personen gjorde??
  • scaniae
    Tillfreds skrev 2008-10-09 19:45:40 följande:
    Vill bara höra med er och allra helst dig 76åsa. Stämmer det alltså att om man äter fett och proteiner så går man ner i vikt? Är rädd att om jag lägger om kosten enligt GI-noll att jag ska gå upp i vikt istället?!Vi ska förmodligen göra insem i oktober eller november. Ganska snart alltså. Kan det påverka att jag inte blir lika mottaglig eller nåt? Har sett att ni skriver att man får ÄL med mera, men ajg blir iaf orolig att det kanske ska gå åt andra hållet för mig... Hmm. Nån med lugnande ord kanske? :)
    du kan vara helt lugn. Alla människor borde äta enligt Gi, det är det kroppen är gjord för.
    Dagens moderna samhälle har förstört våra matvanor.
  • scaniae
    bluppen2 skrev 2008-10-10 21:06:18 följande:
    Grattis till er som blivit gravida!!! Vi försöker få syskon men har efter lite mer än 2 år fortfarande inte lyckats. Fått reda på att jag har PCOS och genomgått 1 omgång med Pergotime. Är inne på dag 18 och gjorde ul igår men fick inget riktigt svar på om jag har haft äl eller inte. En follikel var större. Hur vet man när det är störst chans efter Pergotime? Har försökt gå ner i vikt med GI-noll men inget händer på vågen. Någon som har några tips??? Äter bara ovanjordgrönsaker och max 5 g kolisar per måltid.
    jag har minskat portionerna, det hjälpte och vågen börjar så skateliga röra sig neråt
Svar på tråden Pco - blev gravid!