• Millan81

TASS Metoden. Hur har den fungerat för er? Tips tack!!!

Som rubriken lyder.

Min dotter är 7½ måndad och hon sover så dåligt sen ca 3 månader tillbaka. Hon har tidigare sovit hela nätter från 7 till 7 så jag vet att det går sova så för henne! Hon snuttar sig genom hela nätterna.

Ni som genomfört TASS metoden: ge mig bra tips!

Ni som har andra bra tips som inte är TASS eller någon annan metod, ge mig dom!!!

• Svar på tråden TASS Metoden. Hur har den fungerat för er? Tips tack!!!
  • Millan81

En metod som man använder både inför läggning och nattuppvak. Den bygger på att barnet inte ska somna förrän dom ligger i sin säng. Svårt att förklara.

• Millan81

Det har jag också gjort tills för tre månader sen då hon är helt ur balans. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Därför vill jag hitta något som fungerar där dom inte gråter till sömn.

• Millan81

Hon äter jättebra på dagen och äter middag vid 4, gröt vid 6 och välling/amma vid 19 så jag tycke hon äter så bra. Får inte i henne mer, hon vill inte ha.

Ja hon är lite frustrerad när det gäller att inte komma nånstans, hoppas hon börjar krypa snart. Men tyvärr så ser det ut som det kommer att dröja innan hon kryper/ålar.

Fler tips?

• Millan81

Det är egentligen inte insomningen som är det värsta utan att hon vaknar minst varje timme från 10 till 6. Insomningen går ofta med lite envishet men nätterna är ett h.....e

• Millan81

Då är det ungefär som här då. Nattningen fungerar oftast men det är de miljoner nattuppvak som jag vill ha till lite färre. Lite jobbigt när de vaknar 1- flera gånger i timmen. Två nattuppvak skulle inte va så farligt!

Jag vill inte heller att hon ska ligga och gråta sig till sömns.

Svar på tråden TASS Metoden. Hur har den fungerat för er? Tips tack!!!