Inlägg från: Anonym (hyresvärd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hyresvärd)

Hyresvärdar blir överkörda

Ja vi som hyresvärdar har tyvärr dåligt med ställen som kan ta oss i försvar. Jag sitter fast med en hyresgäst som bara bråkar. Idag var det för kallt (21,8 grader vid fönster).
    Värmen in är på sen i lördags.
    Jag kan tyvärr inte göra så mycket. Finns det någon där ute som vet vart jag som hyresvärd kan vända mig??

Dessa är alltså otroliga... Jag har samtalet inspelat så bevis finnes, bildbevis på elementen som det står saker framför, vädring sker hela dagarna (är det för varmt eller?)
    Hon har kontrakt o brytit flera punkter redan
    Spolat massor med vatten efter 23
    vädrat mer än nödvändigt
    Förstört halva lägenheten
    tappat bort nycklar och inte betalt än. (hon har till den 31 okt när dom flyttar ut på sig)

Vi har säker gjort massor av fel då det är vår första gång, men varför inte komma lugnt och prata i stället för att bråka. Jag vill inte bråka men nu orkar jag inte. Vaknade upp till en rejäl utskällning när jag öppnade dörren. Ang. att det var för kallt. INTE ett ljud om detta tidigare. Kunde dom inte bara kommit ner och sagt att dom fryser så hade vi höjt värmen. Men vi har standard temt. 21,1 nere hos oss. Nu är det 24,6. Han krävde av mig att jag skall VETA vad som är fel och åtgärda det innan dom skall behöva säga till.

Hjälp mig lösa detta

Jag löser det hur som helst, helst utan bråk om det går

• Svar på tråden Hyresvärdar blir överkörda
  • Anonym (hyresvärd)

inget förslag

• Anonym (hyresvärd)

puff

• Anonym (hyresvärd)

Jag hyr ut privat fast vi har ju kontrakt o betalar skatt o så. Vi fick med henne på köpet. Läste i köpekontraktet på huset nu. Hon står inte med att hon skulle finnas i huset ens. Ringde hyresnämnden men dom kan bara hjälpa om hyresgästen klagar, inte om hyresvärden klagar.

• Anonym (hyresvärd)

Vi kommer inte fortsätta hyra ut. Vi är bitna på näsan kan man väl säga. Meningen är att vi skall sälja huset o flytta.

Finns ingen besiktning från det att hon flyttade in i lägenheten. Bara massa kvitton på att reprationer är gjorda.

Hon skulle sagts upp redan när vi köpte huset men hon hittade ingen lägenhet då och vi ville inte sätta henne på gatan. Ju mer vi började trycka på om att hon måste flytta desto mer började hon nu bråka.
    Hon Hittade ingen lägenhet på hela tiden men när hon ställde till ett liv om ommålningen i hennes lägenhet sade hon själv upp sig en vecka senare skall flytta.

Standarden är i denna lägenhet medioker, hyran är 4681 kr inklusive värme,vatten,avlopp och hushållsel.

Hon kör elelement där uppe och har sagt att hon sätter på ugnen och öppnar luckan. Detta är INTE hushållsel. Men vad kan man göra. Nu har vi sänkt graderna till våra normala 21 grader och han hotar igen med att inte betala hyran eller nått annat.
    Han sade även att att skall fixa in en massa värmeelement som går på el.

Hur göra nu??

Tack för länken

• Anonym (hyresvärd)

Kan man få hit någon med mätutrustning som kollar tempreturen. För nu har vi 24,2 grader. Jag har nu sänkt panna så temp. skall gå ner till 21 grader. Han kommer då sätta på el elementen där uppe samt ugnen för att få värme. Kan vi göra något åt det

• Anonym (hyresvärd)

Hjälp det här är svårare än jag trodde.
    I hennes hyra ingår elen. Hyreshöjningen i år blev 81 kr.
    Enligt det stora bostadsbolaget här. Så vi gjorde samma på samma antal kvadratmeter o standard.

Jag skall aldrig mer hyra ut

Men kan vi höja hyran igen?? Pga att hon slösar el

• Anonym (hyresvärd)

vi vände oss först till hyresgästföreningen, sen till något som heter hyresnämnden. ingen av dom kunde hjälpa oss. då vände vi oss till detta hyresbolag som är störst här. dom hänvisade oss till hyresnämnden. Men dom kan inget göra om inte hyresgästen klagar till dom.

Vi provar nu fastighetsägarna och konsumentombudsmannen. får se vad dom säger. mannen ringer dom nu

• Anonym (hyresvärd)

Vi sade INTE upp henne, hon sade upp sig själv. Hon har tre månader på sig. sista dagen hon har lägenheten är den 31 oktober.

Just nu är det värmen HAN bråkar om. 21 grader är för kallt.

Går inte prata med någon av dom för han skriker bara (har det inspelat) och hon säger inget.

Det vi skulle ha sagt upp henne för var ju att vi skulle ha ytan själv, men som jag skrev ville vi inte sätta henne på gatan så vi gav henne tid att bo kvar.

Problemet ÅSA som du skrev inte är så stort är faktiskt värre än så här.

Vi vill inte bråka. Men igår morse knackade det på dörren halv nio. Jag öppnade och han knappt med ett hej innan han skrek (bokstavligt) åt mig att höja värmen annars fick vi ingen hyra. Sen kallade han mig fula namn.
    Han (jag sade det åt han, detta är också inspelat) kunde knackat på, sagt lugnt och stilla att dom är lite frusna av sig, kan ni höja värmen lite bara. Hade han lagt upp det så hade det inte varit några problem.

Hyresgästen hade sen förra oktober på sig att hitta något nytt. Är det för kort tid??

Elmätare kan vi inte sätta in då huset skall bli ett enfamiljshus. Det är en villa delad på över undervåning. Kostar oss 15000 att sätta in delad mätare.
    Vilket är onödigt.
    Du hade nog reagerat själv om månadskostnaden stigit från 800 till 2400 i elen. Det är en stor ökning i månaden. Denna ökning hade vi även i våras då hon senare erkände att hon använt el element samt haft ugnen på för värme hela tiden. Graderna i våras var 22 nere hos oss. Skiljer ca 0,5-0,8 grader uppe o nere.

Svar på tråden Hyresvärdar blir överkörda