Inlägg från: skytten06 |Visa alla inlägg
  • skytten06

Varför växer inte min mage?

Jag vill inte skrämma dig nu.
    Men när jag var gravid första gången efter jag fick dottern växte inte min mage mycket alls, växte lite grann till v 11 sen slutade den att växa. Men jag tänkte inte så mycket på det först förrens jag var i v 17, bara 2 dagar innan rutin ul, då hade jag börjat få ont och blödde väldigt lite, knappt något alls. förlossningen bad mig komma in och när vi träffade läkaren kunde han inte känna livmodern där den skulle vara, så det blev vul. det enda som fanns där var fostersäckshinna. inget foster alls. blev helt knäckt. fostret försvann omkring v 10 trodde han.
    Hoppas inte att dte är så för dig nu bara!
    Men försök att ringa till gyn imorgon och säg att du vill kolla på ul för att se att det finns en bebis där.

• skytten06
    Liiina86 skrev 2008-09-15 19:42:07 följande:
    Men usch vad hemskt! :( Jag ringer nog allt imorn så att man kan hålla sej lugn, kommer säkert inte finnas någon tid! Ringer jag till min bm först då eller? Känns så löjligt att ringa men man är ju orolig
    Av min erfarenhet så är det bäst att ringa gyn först. Jag pratade med mvc när jag blev gravid efter det om att jag ville ha ett vul i v 13, men fick inte det för henne. hon sa att jag var tvungen att vänta tills jag var i v 18 trots att jag sa varför. Så sedan ringde jag gyn istället och fick tid samma dag och fick komma in på vul. Tyvärr slutade det inte bra den gången heller.
    Så om jag var dig skulle jag ringa till gyn först, säger gyn nej kan man ringa till mvc.
Svar på tråden Varför växer inte min mage?